Ewelina Gajda
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Bychlewie
Scenariusz lekcji wychowawczej w klasie 5
„Regulamin bezpiecznej wycieczki szkolnej naszej klasy”
Cele ogólne:
- przygotowanie uczniów do podejmowania bezpiecznych zachowań uczniów podczas wycieczek szkolnych
Cele szczegółowe- uczeń:
- bezpiecznie zachowuje się w czasie wycieczek szkolnych
- odpowiednio reaguje na nieoczekiwane zagrożenia
- dba o odpowiedni strój turystyczny
Metody i formy pracy:
- burza mózgów
- pogadanka
- puzzle- mapa mentalna
- praca w grupach
Kształtowane kompetencje kluczowe w zakresie:
- rozumienia i tworzenia informacji,
- kompetencji cyfrowych,
- kompetencji osobistych, społecznych oraz w zakresie umiejętności uczenia się
(współpraca w parach, elementy OK)
Środki dydaktyczne:
Ewelina Gajda
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Bychlewie, woj. łódzkie
"Bank Dobrych Praktyk" w Szkole Podstawowej w Bychlewie
Nasze działania szkolne i pozaszkolne w ramach realizacji planu działań wolontariatu.
Wolontariat… niesie za sobą dobrowolną, bezpłatną, świadomą pracę na rzecz innych osób lub całego społeczeństwa.
Jako opiekun kół wolontariatu udało mi się zaangażować uczniów naszej szkoły w działania szkolne i pozaszkolne (w środowisku lokalnym); zaangażowałam też uczniów – absolwentów, którzy rozpoczęli działania w wolontariacie jeszcze w szkole podstawowej a obecnie kontynuują swoje działania i jako nasi absolwenci- dalej niosą bezinteresowną pomoc potrzebującym.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW
Mój superbohater - mój autorytet - klasy 1-4
Ewelina Świrydziuk
psycholog szkolny Szkoły Podstawowej nr 50 im. św. Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku
Tytuł: Mój superbohater- mój autorytet.
Autor: Ewelina Świrydziuk, psycholog szkolny SP 50 w Białymstoku
Czas trwania: 45 minutGrupa odbiorców: uczniowie klas 1-4 szkół podstawowych
Cel ogólny: Edukacja przez promowanie wartości takich jak patriotyzm, odwaga, empatia, dobroczynność. Kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
Cele szczegółowe zajęć:
Po zajęciach uczeń:
Metody i formy pracy:
Pomoce:
materiały edukacyjne PDF do zaprezentowania,
nadające strukturę warsztatom karty pracy prezentujące osoby uznawane za autorytety
SCENARIUSZ WARSZTATÓW
Mój superbohater- mój autorytet - klasy 5-8
Ewelina Świrydziuk
psycholog szkolny Szkoły Podstawowej nr 50 im. św. Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku
Tytuł: Mój superbohater- mój autorytet.
Autor: Ewelina Świrydziuk, psycholog szkolny SP 50 w Białymstoku
Czas trwania: 45 minutGrupa odbiorców: uczniowie klas 5-8 szkół podstawowych
Cel ogólny: Edukacja przez promowanie wartości takich jak patriotyzm, odwaga, empatia, dobroczynność. Kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
Cele szczegółowe zajęć:
Po zajęciach uczeń:
Metody i formy pracy:
Pomoce:
materiały edukacyjne PDF do zaprezentowania,
nadające strukturę warsztatom karty pracy prezentujące osoby uznawane za autorytety