Propozycje tematów szkoleń Rad Pedagogicznych na rok szkolny 2025/2026
W bieżącym roku szkolnym doradcy metodyczni proponują Państwu następujące szkolenia Rad Pedagogicznych realizowane w macierzystych placówkach.
Warunki organizacyjne i koszty ustalane są indywidualnie, zgodnie z preferencjami zainteresowanych.
Zgłoszenia przyjmujemy mailowo na adres:
- AI w codziennej pracy nauczyciela – wsparcie w planowaniu, tworzeniu materiałów i ocenianiu – Aneta Wilczewska
- Aktywne słuchanie w przedszkolu. Inspiracje do zabaw z muzyką klasyczną z wykorzystaniem metody Batii Strauss – Barbara Szutkiewicz, Agnieszka Bąbczyńska
- Asertywność w pracy nauczyciela – Katarzyna Szczęsnowicz
- Budowanie dobrej relacji nauczyciel-rodzic – Celina Borowska
- Budowanie dobrych relacji z samym sobą, uczniami i innymi – Urszula Zagan
- Budowanie współpracy w zespole klasowym jako profilaktyka przeciw przemocy rówieśniczej i wsparcie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży – Barbara Osipczuk
- Budowanie współpracy z rodzicami – Barbara Osipczuk
- Czy da się zrozumieć nastolatka ? Neurobiologiczny klucz do porozumienia – Katarzyna Nurkowska
- Dobrostan nauczyciela – czyli jak pracować, żeby nie zwariować – Barbara Osipczuk
- Dobrostan ucznia i nauczyciela- pozytywna edukacja w szkole i w życiu prywatnym – Justyna Madeja
- Edukacja prozdrowotna w szkole podstawowej: cele, wyzwania i dobre praktyki – Emilia Łapińska
- Edukacja prozdrowotna w szkole ponadpodstawowej: cele, wyzwania i dobre praktyki – Emilia Łapińska
- Edukacja włączająca - organizacja kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – Anna Gawryluk
- Efektywna współpraca z rodzicami w szkole, w tym z rodzicami uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – Anna Gawryluk
- Fonoholizm – zagrożenie uzależnieniem od telefonu – Emilia Łapińska
- GADKI, czyli proste rozmowy na te trudne tematy - w jaki sposób krok po kroku wprowadzać z dziećmi zasady pomagające w identyfikowaniu zagrożeń, utrwalaniu w świadomości dziecka pojęć: zły dotyk, zła tajemnica oraz we właściwym reagowaniu w sytuacjach naruszających granice bezpieczeństwa i cielesności – Julita Woronowicz
- Genially – narzędzie do interaktywnego przekazu treści oraz pracy zespołowej – zajęcia warsztatowe (wielkość grupy jest uzależniona od ilości dostępnych komputerów – 1 osoba/1 komputer) – 3 godz. – Jerzy Okrasiński
- Indywidualizacja doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych – wspieranie uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w wyborze ścieżki kształcenia zawodowego – Anna Gawryluk
- Indywidualizacja i dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – Anna Gawryluk
- Indywidualizacja pracy z uczniami o różnych stylach uczenia się – Justyna Madeja
- Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży - Podstawy teoretyczne, zasady powoływania i działalności Szkolnych Zespołów Reagowania Kryzysowego – Julita Woronowicz
- Jak czytać opinię/orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej i wykorzystać zalecenia w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? – Anna Gawryluk
- Jak uczy się mózg? – Monika Zaleska – Szczygieł
- Królowa nauk w przedszkolu - KLOCKI NUMICON – Agnieszka Bąbczyńska, Barbara Szutkiewicz
- Królowa nauk w przedszkolu - zabawy i gry matematyczne – Barbara Szutkiewicz, Agnieszka Bąbczyńska
- Kształtowanie myślenia analitycznego podczas nauki programowania w środowisku ScratchJr – zaj. warsztatowe dla nauczycieli klas 1-3 szkół podstawowych (wielkość grupy jest uzależniona od ilości dostępnych komputerów – 1 osoba/1 komputer) – 3-4 godziny – Jerzy Okrasiński
- Metoda konstruktywnej konfrontacji jednym ze sposobów na prowokacyjne zachowania uczniów – Celina Borowska
- Mindfulness, czyli trening uważności dla ucznia i nauczyciela – Emilia Łapińska
- Mnemotechniki- trening dla mózgu – Monika Zaleska – Szczygieł
- Narzędzia i zasoby cyfrowe do tworzenia pomocy i materiałów dydaktycznych. – Mariusz Truszkowski
- Neurodydaktyka, czyli nauka przyjazna mózgowi w praktyce szkolne – Katarzyna Nurkowska
- O empatii - języku porozumienia – Urszula Zagan
- Obserwacja 3, 4, 5 - latka oraz diagnoza 6 - latka w przedszkolu – zadanie nauczycieli - poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych wychowanków oraz dokumentowanie tych spostrzeżeń – Agnieszka Bąbczyńska
- Ocenianie kształtujące w praktyce. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia – Barbara Osipczuk
- Odbicie sztuki współczesnej w twórczości dziecięcej – Elżbieta Baruch
- Odkrywamy na nowo podstawę programową wychowania przedszkolnego - jako fundamentalny dokument w planowaniu pracy nauczyciela – Barbara Szutkiewicz, Agnieszka Bąbczyńska
- Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu – Anna Gawryluk
- Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela katechety – Mirosława Pietkiewicz
- Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela przedszkola – Barbara Szutkiewicz, Agnieszka Bąbczyńska
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w praktyce szkolnej – Anna Gawryluk
- Pozytywna Dyscyplina w profilaktyce przeciw przemocy rówieśniczej i uzależnieniom oraz jako wsparcie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży – Barbara Osipczuk
- Praca z uczniem w spektrum autyzmu – Barbara Osipczuk
- Projektowanie uniwersalne jako sposób na tworzenie warunków do edukacji włączającej – Anna Gawryluk
- Religia w szkole – przepisy prawne, zasady organizacji – Mirosława Pietkiewicz
- Skuteczna komunikacja w szkole – Katarzyna Szczęsnowicz
- Skuteczne sposoby radzenia sobie z zachowaniami trudnymi z pomocą narzędzi Pozytywnej Dyscypliny – Barbara Osipczuk
- Stop przemocy domowej - Rola nauczyciela w rozpoznawaniu i reagowaniu na przemoc domową wobec dziecka. Procedura „Niebieskie Karty” i jej znaczenie dla postępowania wobec przemocy domowej – Julita Woronowicz
- Szkolna ocena funkcjonalna jako podstawa projektowania działań edukacyjnych dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami psychofizycznymi i edukacyjnymi – Anna Gawryluk
- Uczeń z autyzmem/Zespołem Aspergera w szkole/przedszkolu ogólnodostępnym – Anna Gawryluk
- Umowy i ustalenia klasowe. Jak zawierać, żeby przekierować odpowiedzialność za uczenie się z nauczyciela na ucznia – Barbara Osipczuk
- Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia i Indywidualny program edukacyjno- terapeutyczny dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – Anna Gawryluk
- Współczesne narkotyki i środki zastępcze - rozpoznawanie zachowań narkotykowych i dopalaczowych – Julita Woronowicz
- Wykorzystanie drukarki 3D do przygotowania pomocy dydaktycznych – zaj. warsztatowe dla nauczycieli szkół podstawowych (wielkość grupy jest uzależniona od ilości dostępnych komputerów – 1 osoba/1 komputer) – 3-4 godziny – Jerzy Okrasiński
- Wykorzystanie platform edukacyjnych w pracy nauczyciela (na przykładzie platformy Google Dysk). – Mariusz Truszkowski
- Wypalenie zawodowe – przyczyny, objawy, zapobieganie – Barbara Osipczuk
- Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci i młodzieży oglądającej pornografię – Julita Woronowicz
- Zapanuj nad gniewem - możliwe? – Urszula Zagan
- Zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży – etapy drogi do samobójstwa, depresje młodzieńcze, sygnały zagrożenia, mity na temat samobójstw – Julita Woronowicz
- Zintegrowana Platforma Edukacyjna w pigułce - Aneta Wilczewska
- Znaczenie edukacji plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym. Propozycje tematyki i technik plastycznych – Elżbieta Baruch