Propozycje tematów szkoleń Rad Pedagogicznych na rok szkolny 2024/2025

W bieżącym roku szkolnym doradcy metodyczni proponują Państwu następujące szkolenia Rad Pedagogicznych
realizowane w macierzystych placówkach.

Warunki organizacyjne i koszty ustalane są  indywidualnie, zgodnie z preferencjami zainteresowanych.
Zgłoszenia przyjmujemy mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem 575 936 480

  1. Budowanie dobrej relacji nauczyciel – rodzic (szkoły podstawowe). – Celina Borowska
  2. Budowanie dobrych relacji z samym sobą, uczniami i innymi. – Urszula Zagan
  3. Budowanie współpracy w zespole klasowym. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. – Barbara Osipczuk
  4. Co zamiast stopni? – ocenianie zgodne z prawem. Ocenianie kształtujące w praktyce. – Barbara Osipczuk
  5. Czy da się  zrozumieć  nastolatka ? Neurobiologiczny  klucz  do  – Katarzyna Nurkowska
  6. Dobrostan ucznia i nauczyciela- pozytywna edukacja w szkole i w życiu codziennym. - Justyna Madeja
  7. Edukacja włączająca - organizacja kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. – Anna Gawryluk
  8. Efektywna współpraca z rodzicami w szkole, w tym z rodzicami uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. – Anna Gawryluk
  9. Fonoholizm – zagrożenie uzależnieniem od telefonu. – Emilia Łapińska
  10. GADKI, czyli proste rozmowy na te trudne tematy - w jaki sposób krok po kroku wprowadzać z dziećmi zasady pomagające w identyfikowaniu zagrożeń, utrwalaniu w świadomości dziecka pojęć: zły dotyk, zła tajemnica oraz we właściwym reagowaniu w sytuacjach naruszających granice bezpieczeństwa i cielesności. – Julita Woronowicz
  11. Genially – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści oraz pracy zespołowej (zajęcia warsztatowe w sali komputerowej lub online). – Jerzy Okrasiński
  12. Indywidualizacja i dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. – Anna Gawryluk
  13. Indywidualizacja pracy z uczniami o różnych stylach uczenia się. – Justyna Madeja
  14. Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży - Podstawy teoretyczne, zasady powoływania i działalności Szkolnych Zespołów Reagowania Kryzysowego. – Julita Woronowicz
  15. Jak uczy się mózg ? – neurodydaktyka w praktyce  – Katarzyna Nurkowska, Monika Zaleska - Szczygieł
  16. Jak czytać opinię/orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej i wykorzystać zalecenia w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? – Anna Gawryluk
  17. Klocki NUMICON - zabawy matematyczne. – Agnieszka Bąbczyńska, Barbara Szutkiewicz
  18. Kodowanie dla najmłodszych – ScratchJr prostym narzędziem wspomagającym nauczanie myślenia komputacyjnego (zajęcia warsztatowe w sali komputerowej lub online dla nauczycieli przedszkoli i klas 1-3). – Jerzy Okrasiński
  19. Komunikacja i współpraca z rodzicami. – Barbara Osipczuk
  20. Komunikacja niewerbalna w zawodzie nauczyciela. – Katarzyna Szczęsnowicz
  21. Kreatywność nauczyciela i ucznia – jak ją rozwijać? (szkoły podstawowe). – Małgorzata Lech
  22. Kreatywny nauczyciel = kreatywny uczeń. – Aneta Wilczewska
  23. Królowa nauk w przedszkolu - zabawy i  gry matematyczne. – Agnieszka Bąbczyńska, Barbara Szutkiewicz
  24. Metoda konstruktywnej konfrontacji jednym ze sposobów na prowokacyjne zachowania uczniów. – Celina Borowska
  25. Mindfulness, czyli trening uważności dla ucznia i nauczyciela. – Emilia Łapińska
  26. Mnemotechniki- trening dla mózgu. – Monika Zaleska - Szczygieł
  27. Narzędzia i zasoby cyfrowe do tworzenia interaktywnych pomocy i materiałów dydaktycznych. – Mariusz Truszkowski
  28. O empatii - języku porozumienia. – Urszula Zagan
  29. Obserwacja dziecka w wieku przedszkolnym oraz diagnoza 6 - latka - zadanie nauczycieli - poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych wychowanków oraz dokumentowanie tych spostrzeżeń. – Agnieszka Bąbczyńska, Barbara Szutkiewicz
  30. Odkrywamy na nowo podstawę programową wychowania przedszkolnego - jako fundamentalny dokument w planowaniu pracy nauczyciela. – Barbara Szutkiewicz, Agnieszka Bąbczyńska
  31. Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu. – Anna Gawryluk
  32. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela katechety. – Mirosława Pietkiewicz
  33. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela przedszkola. – Agnieszka Bąbczyńska, Barbara Szutkiewicz
  34. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w praktyce szkolnej. – Anna Gawryluk
  35. Praca z uczniem w spektrum autyzmu. – Barbara Osipczuk
  36. Praca zespołowa nauczycieli. (szkoły podstawowe). – Małgorzata Lech
  37. Projektowanie uniwersalne jako sposób na tworzenie warunków do edukacji włączającej. – Anna Gawryluk
  38. Religia w szkole – przepisy prawne, zasady organizacji. – Mirosława Pietkiewicz
  39. -
  40. Skuteczna komunikacja w pracy nauczyciela. – Katarzyna Szczęsnowicz
  41. Stop przemocy domowej - Rola nauczyciela w rozpoznawaniu i reagowaniu na przemoc domową wobec dziecka. Procedura „Niebieskie Karty” i jej znaczenie dla postępowania wobec przemocy domowej. – Julita Woronowicz
  42. Sway – narzędzie na platformie Office365 do wykonywania szybkich prezentacji oraz prezentowania wyników pracy zespołowej online (zajęcia warsztatowe w sali komputerowej). – Jerzy Okrasiński
  43. Synergia w szkole. – Katarzyna Szczęsnowicz
  44. Szkolna ocena funkcjonalna jako podstawa projektowania działań edukacyjnych dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami psychofizycznymi i edukacyjnymi. – Anna Gawryluk
  45. Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela – od teorii do praktyki. – Aneta Wilczewska
  46. Uczeń z autyzmem/Zespołem Aspergera w szkole/przedszkolu ogólnodostępnym. – Anna Gawryluk
  47. Umowy i ustalenia klasowe. Jak zawierać, żeby przekierować odpowiedzialność za uczenie się z ucznia na nauczyciela. – Barbara Osipczuk
  48. W jaki sposób zachęcić dzieci do tworzenia. – Elżbieta Baruch
  49. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia i Indywidualny program edukacyjno- terapeutyczny dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. – Anna Gawryluk
  50. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Wprowadzenie do Pozytywnej Dyscypliny. – Barbara Osipczuk
  51. Współczesne narkotyki i środki zastępcze - rozpoznawanie zachowań narkotykowych i dopalaczowych. – Julita Woronowicz
  52. Wykorzystanie platform edukacyjnych w pracy nauczyciela (na przykładzie platformy Google Dysk). – Mariusz Truszkowski
  53. Wypalenie zawodowe – przyczyny, objawy, zapobieganie. – Barbara Osipczuk, Grażyna Dawidowicz
  54. Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci i młodzieży oglądającej pornografię. – Julita Woronowicz
  55. Zapanuj nad gniewem - możliwe? – Urszula Zagan
  56. Zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży – etapy drogi do samobójstwa, depresje młodzieńcze, sygnały zagrożenia, mity na temat samobójstw. – Julita Woronowicz
  57. Znaczenie edukacji artystyczna dzieci w wieku przedszkolnym. Propozycje technik plastycznych i tematyki. – Elżbieta Baruch
Grudzień 2024
P W Ś C Pt S N
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5