Propozycje tematów szkoleń Rad Pedagogicznych na rok szkolny 2025/2026

W bieżącym roku szkolnym doradcy metodyczni proponują Państwu następujące szkolenia Rad Pedagogicznych realizowane w macierzystych placówkach.

Warunki organizacyjne i koszty ustalane są indywidualnie, zgodnie z preferencjami zainteresowanych.

Zgłoszenia przyjmujemy mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem 575 936 480.

  1. AI w codziennej pracy nauczyciela – wsparcie w planowaniu, tworzeniu materiałów i ocenianiu – Aneta Wilczewska
  2. Aktywne słuchanie w przedszkolu. Inspiracje do zabaw z muzyką klasyczną z wykorzystaniem metody Batii Strauss – Barbara Szutkiewicz, Agnieszka Bąbczyńska
  3. Asertywność w pracy nauczyciela – Katarzyna Szczęsnowicz
  4. Budowanie dobrej relacji nauczyciel-rodzic – Celina Borowska
  5. Budowanie dobrych relacji z samym sobą, uczniami i innymi – Urszula Zagan
  6. Budowanie współpracy w zespole klasowym jako profilaktyka przeciw przemocy rówieśniczej i wsparcie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży – Barbara Osipczuk
  7. Budowanie współpracy z rodzicami – Barbara Osipczuk
  8. Czy da się  zrozumieć  nastolatka ? Neurobiologiczny  klucz  do  porozumienia – Katarzyna Nurkowska
  9. Dobrostan nauczyciela – czyli jak pracować, żeby nie zwariować – Barbara Osipczuk
  10. Dobrostan ucznia i nauczyciela- pozytywna edukacja w szkole i w życiu prywatnym – Justyna Madeja
  11. Edukacja prozdrowotna w szkole podstawowej: cele, wyzwania i dobre praktyki – Emilia Łapińska
  12. Edukacja prozdrowotna w szkole ponadpodstawowej: cele, wyzwania i dobre praktyki – Emilia Łapińska
  13. Edukacja włączająca - organizacja kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – Anna Gawryluk
  14. Efektywna współpraca z rodzicami w szkole, w tym z rodzicami uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – Anna Gawryluk
  15. Fonoholizm – zagrożenie uzależnieniem od telefonu – Emilia Łapińska
  16. GADKI, czyli proste rozmowy na te trudne tematy - w jaki sposób krok po kroku wprowadzać z dziećmi zasady pomagające w identyfikowaniu zagrożeń, utrwalaniu w świadomości dziecka pojęć: zły dotyk, zła tajemnica oraz we właściwym reagowaniu w sytuacjach naruszających granice bezpieczeństwa i cielesności – Julita Woronowicz
  17. Genially – narzędzie do interaktywnego przekazu treści oraz pracy zespołowej – zajęcia warsztatowe (wielkość grupy jest uzależniona od ilości dostępnych komputerów – 1 osoba/1 komputer) – 3 godz. – Jerzy Okrasiński
  18. Indywidualizacja doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych – wspieranie uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w wyborze ścieżki kształcenia zawodowego – Anna Gawryluk
  19. Indywidualizacja i dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – Anna Gawryluk
  20. Indywidualizacja pracy z uczniami o różnych stylach uczenia się – Justyna Madeja
  21. Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży - Podstawy teoretyczne, zasady powoływania i działalności Szkolnych Zespołów Reagowania Kryzysowego – Julita Woronowicz
  22. Jak czytać opinię/orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej i wykorzystać zalecenia w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? – Anna Gawryluk
  23. Jak uczy się mózg? – Monika Zaleska – Szczygieł
  24. Królowa nauk w przedszkolu - KLOCKI NUMICON – Agnieszka Bąbczyńska, Barbara Szutkiewicz
  25. Królowa nauk w przedszkolu - zabawy i  gry matematyczne – Barbara Szutkiewicz, Agnieszka Bąbczyńska
  26. Kształtowanie myślenia analitycznego podczas nauki programowania w środowisku ScratchJr – zaj. warsztatowe dla nauczycieli klas 1-3 szkół podstawowych (wielkość grupy jest uzależniona od ilości dostępnych komputerów – 1 osoba/1 komputer) – 3-4 godziny – Jerzy Okrasiński
  27. Metoda konstruktywnej konfrontacji jednym ze sposobów na prowokacyjne zachowania uczniów – Celina Borowska
  28. Mindfulness, czyli trening uważności dla ucznia i nauczyciela – Emilia Łapińska
  29. Mnemotechniki- trening dla mózgu – Monika Zaleska – Szczygieł
  30. Narzędzia i zasoby cyfrowe do tworzenia pomocy i materiałów dydaktycznych. – Mariusz Truszkowski
  31. Neurodydaktyka, czyli nauka przyjazna mózgowi w praktyce szkolne – Katarzyna Nurkowska
  32. O empatii - języku porozumienia – Urszula Zagan
  33. Obserwacja 3, 4, 5 - latka oraz diagnoza 6 - latka w przedszkolu – zadanie nauczycieli - poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych wychowanków oraz dokumentowanie tych spostrzeżeń – Agnieszka Bąbczyńska
  34. Ocenianie kształtujące w praktyce. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia – Barbara Osipczuk
  35. Odbicie sztuki współczesnej w twórczości dziecięcej – Elżbieta Baruch
  36. Odkrywamy na nowo podstawę programową wychowania przedszkolnego - jako fundamentalny dokument w planowaniu pracy nauczyciela – Barbara Szutkiewicz, Agnieszka Bąbczyńska
  37. Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu – Anna Gawryluk
  38. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela katechety – Mirosława Pietkiewicz
  39. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela przedszkola – Barbara Szutkiewicz, Agnieszka Bąbczyńska
  40. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w praktyce szkolnej – Anna Gawryluk
  41. Pozytywna Dyscyplina w profilaktyce przeciw przemocy rówieśniczej i uzależnieniom oraz jako wsparcie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży – Barbara Osipczuk
  42. Praca z uczniem w spektrum autyzmu – Barbara Osipczuk
  43. Projektowanie uniwersalne jako sposób na tworzenie warunków do edukacji włączającej – Anna Gawryluk
  44. Religia w szkole – przepisy prawne, zasady organizacji – Mirosława Pietkiewicz
  45. Skuteczna komunikacja w szkole – Katarzyna Szczęsnowicz
  46. Skuteczne sposoby radzenia sobie z zachowaniami trudnymi z pomocą narzędzi Pozytywnej Dyscypliny – Barbara Osipczuk
  47. Stop przemocy domowej - Rola nauczyciela w rozpoznawaniu i reagowaniu na przemoc domową wobec dziecka. Procedura „Niebieskie Karty” i jej znaczenie dla postępowania wobec przemocy domowej – Julita Woronowicz
  48. Szkolna ocena funkcjonalna jako podstawa projektowania działań edukacyjnych dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami psychofizycznymi i edukacyjnymi – Anna Gawryluk
  49. Uczeń z autyzmem/Zespołem Aspergera w szkole/przedszkolu ogólnodostępnym – Anna Gawryluk
  50. Umowy i ustalenia klasowe. Jak zawierać, żeby przekierować odpowiedzialność za uczenie się z nauczyciela na ucznia – Barbara Osipczuk
  51. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia i Indywidualny program edukacyjno- terapeutyczny dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – Anna Gawryluk
  52. Współczesne narkotyki i środki zastępcze - rozpoznawanie zachowań narkotykowych i dopalaczowych – Julita Woronowicz
  53. Wykorzystanie drukarki 3D do przygotowania pomocy dydaktycznych – zaj. warsztatowe dla nauczycieli szkół podstawowych (wielkość grupy jest uzależniona od ilości dostępnych komputerów – 1 osoba/1 komputer) – 3-4 godziny – Jerzy Okrasiński
  54. Wykorzystanie platform edukacyjnych w pracy nauczyciela (na przykładzie platformy Google Dysk). – Mariusz Truszkowski
  55. Wypalenie zawodowe – przyczyny, objawy, zapobieganie – Barbara Osipczuk
  56. Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci i młodzieży oglądającej pornografię – Julita Woronowicz
  57. Zapanuj nad gniewem - możliwe? – Urszula Zagan
  58. Zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży – etapy drogi do samobójstwa, depresje młodzieńcze, sygnały zagrożenia, mity na temat samobójstw – Julita Woronowicz
  59. Zintegrowana Platforma Edukacyjna w pigułce - Aneta Wilczewska
  60. Znaczenie edukacji plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym. Propozycje tematyki i technik plastycznych – Elżbieta Baruch