Propozycje tematów szkoleń Rad Pedagogicznych na rok szkolny 2024/2025
W bieżącym roku szkolnym doradcy metodyczni proponują Państwu następujące szkolenia Rad Pedagogicznych
realizowane w macierzystych placówkach.
Warunki organizacyjne i koszty ustalane są indywidualnie, zgodnie z preferencjami zainteresowanych.
Zgłoszenia przyjmujemy mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem 575 936 480
- Budowanie dobrej relacji nauczyciel – rodzic (szkoły podstawowe). – Celina Borowska
- Budowanie dobrych relacji z samym sobą, uczniami i innymi. – Urszula Zagan
- Budowanie współpracy w zespole klasowym. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. – Barbara Osipczuk
- Co zamiast stopni? – ocenianie zgodne z prawem. Ocenianie kształtujące w praktyce. – Barbara Osipczuk
- Czy da się zrozumieć nastolatka ? Neurobiologiczny klucz do – Katarzyna Nurkowska
- Dobrostan ucznia i nauczyciela- pozytywna edukacja w szkole i w życiu codziennym. - Justyna Madeja
- Edukacja włączająca - organizacja kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. – Anna Gawryluk
- Efektywna współpraca z rodzicami w szkole, w tym z rodzicami uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. – Anna Gawryluk
- Fonoholizm – zagrożenie uzależnieniem od telefonu. – Emilia Łapińska
- GADKI, czyli proste rozmowy na te trudne tematy - w jaki sposób krok po kroku wprowadzać z dziećmi zasady pomagające w identyfikowaniu zagrożeń, utrwalaniu w świadomości dziecka pojęć: zły dotyk, zła tajemnica oraz we właściwym reagowaniu w sytuacjach naruszających granice bezpieczeństwa i cielesności. – Julita Woronowicz
- Genially – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści oraz pracy zespołowej (zajęcia warsztatowe w sali komputerowej lub online). – Jerzy Okrasiński
- Indywidualizacja i dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. – Anna Gawryluk
- Indywidualizacja pracy z uczniami o różnych stylach uczenia się. – Justyna Madeja
- Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży - Podstawy teoretyczne, zasady powoływania i działalności Szkolnych Zespołów Reagowania Kryzysowego. – Julita Woronowicz
- Jak uczy się mózg ? – neurodydaktyka w praktyce – Katarzyna Nurkowska, Monika Zaleska - Szczygieł
- Jak czytać opinię/orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej i wykorzystać zalecenia w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? – Anna Gawryluk
- Klocki NUMICON - zabawy matematyczne. – Agnieszka Bąbczyńska, Barbara Szutkiewicz
- Kodowanie dla najmłodszych – ScratchJr prostym narzędziem wspomagającym nauczanie myślenia komputacyjnego (zajęcia warsztatowe w sali komputerowej lub online dla nauczycieli przedszkoli i klas 1-3). – Jerzy Okrasiński
- Komunikacja i współpraca z rodzicami. – Barbara Osipczuk
- Komunikacja niewerbalna w zawodzie nauczyciela. – Katarzyna Szczęsnowicz
- Kreatywność nauczyciela i ucznia – jak ją rozwijać? (szkoły podstawowe). – Małgorzata Lech
- Kreatywny nauczyciel = kreatywny uczeń. – Aneta Wilczewska
- Królowa nauk w przedszkolu - zabawy i gry matematyczne. – Agnieszka Bąbczyńska, Barbara Szutkiewicz
- Metoda konstruktywnej konfrontacji jednym ze sposobów na prowokacyjne zachowania uczniów. – Celina Borowska
- Mindfulness, czyli trening uważności dla ucznia i nauczyciela. – Emilia Łapińska
- Mnemotechniki- trening dla mózgu. – Monika Zaleska - Szczygieł
- Narzędzia i zasoby cyfrowe do tworzenia interaktywnych pomocy i materiałów dydaktycznych. – Mariusz Truszkowski
- O empatii - języku porozumienia. – Urszula Zagan
- Obserwacja dziecka w wieku przedszkolnym oraz diagnoza 6 - latka - zadanie nauczycieli - poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych wychowanków oraz dokumentowanie tych spostrzeżeń. – Agnieszka Bąbczyńska, Barbara Szutkiewicz
- Odkrywamy na nowo podstawę programową wychowania przedszkolnego - jako fundamentalny dokument w planowaniu pracy nauczyciela. – Barbara Szutkiewicz, Agnieszka Bąbczyńska
- Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu. – Anna Gawryluk
- Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela katechety. – Mirosława Pietkiewicz
- Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela przedszkola. – Agnieszka Bąbczyńska, Barbara Szutkiewicz
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w praktyce szkolnej. – Anna Gawryluk
- Praca z uczniem w spektrum autyzmu. – Barbara Osipczuk
- Praca zespołowa nauczycieli. (szkoły podstawowe). – Małgorzata Lech
- Projektowanie uniwersalne jako sposób na tworzenie warunków do edukacji włączającej. – Anna Gawryluk
- Religia w szkole – przepisy prawne, zasady organizacji. – Mirosława Pietkiewicz
- -
- Skuteczna komunikacja w pracy nauczyciela. – Katarzyna Szczęsnowicz
- Stop przemocy domowej - Rola nauczyciela w rozpoznawaniu i reagowaniu na przemoc domową wobec dziecka. Procedura „Niebieskie Karty” i jej znaczenie dla postępowania wobec przemocy domowej. – Julita Woronowicz
- Sway – narzędzie na platformie Office365 do wykonywania szybkich prezentacji oraz prezentowania wyników pracy zespołowej online (zajęcia warsztatowe w sali komputerowej). – Jerzy Okrasiński
- Synergia w szkole. – Katarzyna Szczęsnowicz
- Szkolna ocena funkcjonalna jako podstawa projektowania działań edukacyjnych dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami psychofizycznymi i edukacyjnymi. – Anna Gawryluk
- Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela – od teorii do praktyki. – Aneta Wilczewska
- Uczeń z autyzmem/Zespołem Aspergera w szkole/przedszkolu ogólnodostępnym. – Anna Gawryluk
- Umowy i ustalenia klasowe. Jak zawierać, żeby przekierować odpowiedzialność za uczenie się z ucznia na nauczyciela. – Barbara Osipczuk
- W jaki sposób zachęcić dzieci do tworzenia. – Elżbieta Baruch
- Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia i Indywidualny program edukacyjno- terapeutyczny dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. – Anna Gawryluk
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Wprowadzenie do Pozytywnej Dyscypliny. – Barbara Osipczuk
- Współczesne narkotyki i środki zastępcze - rozpoznawanie zachowań narkotykowych i dopalaczowych. – Julita Woronowicz
- Wykorzystanie platform edukacyjnych w pracy nauczyciela (na przykładzie platformy Google Dysk). – Mariusz Truszkowski
- Wypalenie zawodowe – przyczyny, objawy, zapobieganie. – Barbara Osipczuk, Grażyna Dawidowicz
- Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci i młodzieży oglądającej pornografię. – Julita Woronowicz
- Zapanuj nad gniewem - możliwe? – Urszula Zagan
- Zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży – etapy drogi do samobójstwa, depresje młodzieńcze, sygnały zagrożenia, mity na temat samobójstw. – Julita Woronowicz
- Znaczenie edukacji artystyczna dzieci w wieku przedszkolnym. Propozycje technik plastycznych i tematyki. – Elżbieta Baruch