Projekt „Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu”
jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
Nr projektu: RPPD.03.01.02-20-0040/15
Beneficjentem projektu jest Miasto Białystok a realizatorem Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku.
Projekt skierowany jest 800 uczniów oraz 460 nauczycieli 10 placówek oświatowych woj. podlaskiego.
Celem projektu jest udoskonalenie jakości kształcenia ogólnego poprzez nabycie przez 460 nauczycielek/nauczycieli objętych wsparciem w ramach projektu umiejętności ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych i rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz nabycie przez 800 uczennic/uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy w okresie 1.03.2017-28.02.2019.
Udział w projekcie jest bezpłatny.
Zakres wsparcia Uczestników Projektu obejmuje kompleksowy program wspomagania szkoły, obejmujący realizację zajęć dla uczennic/uczniów i nauczycielek/nauczycieli.
Zajęcia kształcące kompetencje kluczowe dla uczennic/uczniów:
Szkolenia dla nauczycielek i nauczycieli:
W ramach Projektu szkoły zostaną wyposażone w sprzęt przydatny do prowadzenia zajęć: tablety, laptopy z pakietem biurowym, urządzenie wielofunkcyjne, projektory multimedialne, tablice interaktywne, aparaty cyfrowe, radioodtwarzacze, kamery cyfrowe, wizualizery, ekrany projekcyjne, dyktafony i szereg pomocy dydaktycznych.
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu.
Nr projektu: RPPD.03.01.02-20-0040/15
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji oraz zasady uczestnictwa w projekcie: „Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu”, zwanym dalej „Projektem”, realizowanym przez Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku.
2. Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 - 2020, Oś priorytetowa III Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.1. Kształcenie i Edukacja, Poddziałanie 3.1.2. Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych.
3. Biuro projektu mieści się w Miejskim Ośrodku Doradztwa Metodycznego w Białymstoku.
4. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej www.modm.bialystok.pl, w Biurze Projektu oraz w sekretariacie szkoły uczestniczącej w projekcie.
5. Projekt skierowany jest 800 uczniów oraz 460 nauczycieli 10 placówek oświatowych woj. podlaskiego:
1. Szkoła Podstawowa nr 8 im. Św. Kazimierza Królewicza w Białymstoku
2. Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Juchnowcu Górnym
3. Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Sobolewie
4. Prywatna Szkoła Podstawowa nr 1 w Białymstoku
5. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 - Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tadeusza Kościuszki
6. Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego im. M. Konopnickiej w Białymstoku
7. Szkoła Podstawowa Nr 49 Oddziałami Integracyjnymi im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego-Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
8. Zespół Szkół Szkolno-Przedszkolny w Dobrzyniewie Dużym
9. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kleosinie
10. Szkoła Podstawowa im. Ks. Michała Sopoćki w Księżynie
6. Obszar realizacji projektu obejmuje swoim zasięgiem województwo podlaskie.
7. Okres realizacji projektu: od 01.03.2017 r. do 28.02.2019 r.
8. Cel projektu:
Celem projektu jest udoskonalenie jakości kształcenia ogólnego poprzez nabycie przez 460 nauczycielek/nauczycieli objętych wsparciem w ramach projektu umiejętności ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych i rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz nabycie przez 800 uczennic/uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy w okresie 1.03.2017-28.02.2019.
9. Cel projektu ściśle przekłada się na zadania określone w projekcie, odzwierciedla sytuację oczekiwaną przez szkoły objęte wsparciem, uwzględnia potrzeby grup docelowej, jest mierzalny i realny.
§ 2 Formy wsparcia oferowane w projekcie
1. Udział w projekcie jest bezpłatny.
2. Zakres wsparcia Uczestników Projektu obejmuje kompleksowy program wspomagania szkoły, obejmujący realizację zajęć dla uczennic/uczniów i nauczycielek/nauczycieli.
3. Szkolenia nauczycielek/nauczycieli:
3.1 Wdrożenie urządzeń cyfrowych oraz sprzętu zakupionego do szkół
3.2 Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni szkół
3.3 Elementy doradztwa edukacyjno-zawodowego realizowanego przez nauczycieli przedmiotu
3.4 Szkolenie doskonalące w zakresie obszaru problemowego po przeprowadzeniu diagnozy
3.5 Metoda WebQuest i inne nowoczesne narzędzia pracy dydaktycznej wykorzystujące możliwości TIK
3.6 E-learningowe uzupełniające szkolenie dla uczestników szkoleń z pkt. 3.5
3.7 Szkolenie "Trening Umiejętności Społecznych" / „Trening zastępowania agresji”
3.8 Praktyczne metody twórczego nauczania „Oczyma Wyobraźni”
3.9 Kurs kwalifikacyjny z metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym dla nauczycielek/nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
4. Zajęcia kształcące kompetencje kluczowe dla uczennic/uczniów
4.1 Grupowe doradztwo edukacyjno-zawodowe w tym stworzenie Indywidualnego Planu Edukacyjno-Zawodowego
4.2 Doradztwo edukacyjno-zawodowe indywidualne, w tym dla uczennic/uczniów ze SPE
4.3 Wizyty studyjne w zakładach produkcyjnych działających na terenie woj. Podlaskiego
4.4 Zajęcia kształcące kompetencje językowe komunikacyjne
4.5 Zajęcia rozwijające kompetencje społeczne dla uczniów ze SPE
4.6 Międzynarodowy program kreatywności - "Oczyma Wyobraźni"
4.7 Projekty edukacyjne realizowane metodą WebQuest - społeczna odpowiedzialność w edukacji
4.8 Aktywne formy edukacji przyrodniczo-ekologicznej
§ 3 Uczestnicy projektu
1. Uczestnikiem Projektu „Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu” może być osoba, która w dniu podpisania deklaracji uczestnictwa w projekcie spełnia łącznie następujące warunki:
a) jest nauczycielką/nauczycielem lub uczennicą/uczniem jednej ze szkół wymienionych w § 1 pkt.5
b) podpisała dobrowolnie deklarację i oświadczenie uczestnictwa w projekcie lub deklarację uczestnictwa podpisał/a prawny opiekun/ka uczennicy/ucznia.
§ 4 Zasady rekrutacji
1. Rekrutacja będzie odbywać się w następującym/ych terminie/ach: maj – czerwiec 2017 i wrzesień 2017.
2. Zgłoszenia szkoły/ placówki do projektu dokonuje jej dyrektor.
3. Zgłoszenie obejmuje:
- deklarację uczestnictwa placówki w projekcie
- zgodę na przetwarzanie danych osobowych od dyrektora
- listę zbiorczą nauczycielek i nauczycieli zgłaszanych do projektu
- deklaracje i oświadczenia przystąpienia nauczycielek i nauczycieli do projektu
- zaświadczenia o zatrudnieniu nauczycielek i nauczycieli zgłaszanych do projektu
- listę zbiorczą uczennic i uczniów zgłaszanych do projektu
- deklaracje i oświadczenia uczestnictwa uczennic i uczniów w projekcie
4. Warunkiem zgłoszenia udziału w projekcie jest złożenie Formularzy zgłoszeniowych, w Punkcie Rekrutacyjnym wskazanym w § 1 pkt 5 tj. sekretariacie szkoły. Obowiązują odrębne formularze zgłoszeniowe dla uczennic/uczniów i nauczycielek/nauczycieli.
5. W przypadku uczennic/uczniów niepełnoletnich deklaracje i oświadczenia oraz inną dokumentację rekrutacyjną zobowiązany jest podpisać rodzic lub prawny/a opiekun/ka dziecka.
6. Formularze Zgłoszeniowe są dostępne na stronie www.modm.bialystok.pl i w Biurze Projektu oraz w Sekretariacie Szkoły.
7. Rekrutacja Uczestników Projektu odbywać się będzie z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym z zasadą równości płci oraz przy uwzględnieniu założeń projektowych dotyczących struktury grupy docelowej.
8. Priorytetowo traktowani będą uczennice/uczniowie, którzy posiadają orzeczenie o kształceniu specjalnym z uwagi na niepełnosprawność.
9. O zakwalifikowaniu nauczycielki/nauczyciela oraz uczennicy/ucznia do udziału w projekcie zadecyduje komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora MODM.
10. Kryteria rekrutacji nauczycielki/nauczyciela:
• wypełniona deklaracja uczestnictwa w projekcie
• zatrudnienie w placówce zgłoszonej do udziału w projekcie potwierdzone przez dyrektora
• podpisanie oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
• wykształcenie wyższe magisterskie, wyższe zawodowe, inne uprawniające do wykonywania zawodu nauczycielki/nauczyciela, niezależnie od stopnia awansu zawodowego
• rodzaj nauczanych przedmiotów
• przydatność udziału nauczycielki/ nauczyciela w danej formie szkolenia i możliwość wykorzystania nabytych umiejętności do kształcenia kompetencji u uczniów
• w kursie kwalifikacyjnym z języka angielskiego będą mogli wziąć udział nauczycielki/ nauczyciele, którzy legitymują się dyplomem ukończenia studiów wyższych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej/nauczania początkowego, oraz pozytywnym wynikiem testu wstępnego z języka angielskiego
11. Kryteria rekrutacji uczennicy/ ucznia:
• wypełniona deklaracja uczestnictwa w projekcie
• bycie uczennicą/uczniem placówki zgłoszonej do udziału w projekcie potwierdzone przez dyrektora
• podpisanie oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
§ 5 Prawa i obowiązki Uczestników Projektu
1. Osoby uczestniczące w Projekcie mają prawo do:
a) wglądu i modyfikacji swoich danych osobowych udostępnionych na potrzeby Projektu,
b) otrzymania materiałów szkoleniowych do zajęć,
c) otrzymania cateringu podczas zajęć, o ile dotyczy
d) otrzymania zaświadczeń w zajęciach, pod warunkiem frekwencji na poziomie min. 80%,
e) otrzymania certyfikatu zakończenia udziału w Projekcie. Warunkiem ukończenia Projektu i otrzymania certyfikat ukończenia udziału w Projekcie jest ukończenie wszystkich obowiązkowych form wsparcia.
2. Osoby uczestniczące w projekcie zobowiązują się do:
a) regularnego uczestnictwa we wszystkich zajęciach, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem - udział we wszystkich formach wsparcia zaplanowanych w ramach Projektu jest obowiązkowy,
b) podpisywania listy obecności na wszystkich zaplanowanych formach wsparcia lub innych dokumentach (np. pokwitowanie odbioru materiałów szkoleniowych),
c) bieżącego informowania pracowników Projektu o jakiejkolwiek zmianie danych osobowych oraz o zmianach statusu na rynku pracy,
d) poinformowania pracowników Biura projektu o rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie (w formie pisemnej),
§ 6 Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie
1. Rezygnacja z udziału w projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach i następuje poprzez niezwłoczne poinformowanie Organizatora projektu (forma pisemna).
2. Rezygnacja usprawiedliwiona ważnymi powodami osobistymi lub zawodowymi, po zgłoszeniu powodu rezygnacji do Biura Projektu, może zostać uznana za zwalniającą z konieczności poniesienia kosztów dotychczasowego udziału w projekcie. W tym celu należ podać powody rezygnacji oraz przedłożyć zaświadczenie lub inny stosowy dokument (np. zwolnienie lekarskie, umowa o pracę itp.) w terminie do 7 dni od momentu zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji.
§7 Postanowienia końcowe
1. Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku zastrzega sobie prawo do zmian niniejszego Regulaminu, wynikających w szczególności ze zmian zapisów prawa i uregulowań dotyczących Programu.
2. Wszelkie zmiany w niniejszym Regulaminie wymagają podania ich do publicznej wiadomości na minimum 5 dni przed ich wprowadzeniem. Stosowne informacje udostępnione zostaną w Biurze Projektu, Sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej projektu www.modm.bialystok.pl
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia tj. z dniem publikacji na stronie internetowej www.modm.bialystok.pl.
ZDJĘCIA Z WYBRANYCH DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH
-----------------------------
w projekcie „Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu”
współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
Nr projektu: RPPD.03.01.02-20-0040/15
Programy szkoleń w zakresie obszaru problemowego po przeprowadzeniu diagnozy oraz
Opracowania metodyczne stworzone przez zespół nauczycieli pod kierunkiem eksperta i SORE na koniec szkolenia w poszczególnych szkołach.
(do pobrania w formacie pdf)
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tadeusza Kościuszki w Białymstoku
Prywatna Szkoła Podstawowa nr 1 w Białymstoku
Szkoła Podstawowa nr 8 im. Św. Kazimierza Królewicza w Białymstoku
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobrzyniewie Dużym
Szkoła Podstawowa im. Ks. Michała Sopoćki w Księżynie
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kleosinie
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Juchnowcu Górnym
Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Sobolewie