Język polski

Anna Kamionowska

Romantyczny bohater a kobiety.
W wypracowaniu wykorzystaj analizę fragmentu Kordiana Juliusza Słowackiego oraz odwołaj się do wydarzeń z aktu I dramatu.

AKT II
Willa włoska - pokój cały zwierciadłami wybity - kobierce - wazony rznięte z lawy pełne kwiatów - przez okna widać piękną okolicę. - Kordian i Wioletta, młoda i piękna Włoszka.

Maria Bartnicka

Model odpowiedzi - "Rozbieranie Justyny" Czesław Miłosz

Wstępne rozpoznanie całości:
1. wiersz będący nawiązaniem do powieści E. Orzeszkowej – Nad Niemnem; 1 
2. efekt refleksji nad literaturą, wartościami i historią; 1 
3. zapis subiektywnej nostalgii za miejscem i światem utraconym. 1 

Joanna Czyżewska

Model odpowiedzi do zadania: Dokładnie zanalizuj podany fragment „Dziadów cz. III”.
Na podstawie przedstawionego fragmentu dramatu napisz pracę na temat: „Konrad – wielki romantyczny indywidualista.”

I. Przedstawienie postaci:

-wybitny poeta posiadający zdolności improwizowania. 
-wcześniej romantyczny kochanek, dziś żarliwy patriota. 
-więzień. 

Urszula Jurkowska, Honorata Kozłowska

Model odpowiedzi do tematu: Analiza i interpretacja wiersza Stanisława Grochowiaka "Piersi królowej utoczone z drewna"

Piersi królowej utoczone z drewna

Ręce królowej posmarowane smalcem
Uszy królowej pozatykane watą
W ustach królowej sztuczna szczęka z gipsu
Piersi królowej utoczone z drewna 
A ja tu przyniosłem język ciepły winem
W ustach szumiącą musującą ślinę
Piersi królowej utoczone z drewna 

Agnieszka Gołębiewska

MODEL ODPOWIEDZI
Analiza i interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta
"Do Marka Aurelego".

I. ROZWINIĘCIE TEMATU (można uzyskać maksymalnie 22 punkty)
Wstępne rozpoznanie całości Punktacja 
1. wiersz o łączności z tradycją (o dziedzictwie wartości), 1 
2. wiersz o człowieczeństwie, 1 
3. wiersz o heroizmie bez nagrody. 1 

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)