Ewa Meyer

Propozycja metodyczna do klasy III gimnazjum
Temat: Filmowe mieszanki gatunkowe, czyli o filmowych hybrydach gatunkowych.

Cele ogólne:

-rozwijanie umiejętności odbioru różnorodnych tekstów kultury,
-motywowanie do poznawania różnorodnych tekstów kultury wzbogacających wiedzę o człowieku, życiu i świecie, 
-kształtowanie kreatywnych postaw w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności, 
-doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi mówionych zgodnie z okolicznościami. 


Cele operacyjne:

-czytanie tekstu ze zrozumieniem, 
-selekcjonowanie, systematyzowanie i hierarchizowanie istotnych informacji, 
-poszerzanie zasobu słownictwa związanego z filmem, 
-definiowanie pojęć: synkretyzm, hybryda, hybrydyzacja, hybryda filmowa, 
-rozpoznawanie i wskazywanie cech gatunków filmowych, 
-dostrzeganie celowości tworzenia hybryd gatunkowych, 
-formułowanie własnych wniosków na temat tworzenia hybryd gatunkowych, 
-efektywne współdziałanie w zespole, 
-rozwiązywanie problemów w twórczy sposób. 

Czas trwania lekcji: 2 godziny

Metody i formy pracy:

-zbiorowa i grupowa, 
-dyskusja dydaktyczna, 
-wizualizacja zadań dydaktycznych w formie planu — scenariusza filmowego. 

Pomoce dydaktyczne:

-tekst pt. „Film, czyli świat przedstawiony skondensowany. O gatunkach filmowych” w „Świat w słowach i obrazach kl. II”, 
-tekst pt. „Skrzyżowanie mimo wszystko, czyli filmowe hybrydy gatunkowe” w „Świat w słowach i obrazach kl. III”, 
-kartki papieru, flamastry.

 

...

Cała publikacja dostępna jest w pliku do ściągnięcia.

Pobierz: Całość w formacie pdf

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Starosielce) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
15:30 18:00
Tworzenie cyfrowych lekcji języka obcego z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej – jak zacząć? (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:00 20:00
Sieć współpracy nauczycieli języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:15 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Śródmieście) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
piątek, 04.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Białostoczek) (STACJONARNE)