Ewa Meyer
Propozycja metodyczna do klasy III gimnazjum
Temat: Filmowe mieszanki gatunkowe, czyli o filmowych hybrydach gatunkowych.
Cele ogólne:
-rozwijanie umiejętności odbioru różnorodnych tekstów kultury,
-motywowanie do poznawania różnorodnych tekstów kultury wzbogacających wiedzę o człowieku, życiu i świecie,
-kształtowanie kreatywnych postaw w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności,
-doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi mówionych zgodnie z okolicznościami.
Cele operacyjne:
-czytanie tekstu ze zrozumieniem,
-selekcjonowanie, systematyzowanie i hierarchizowanie istotnych informacji,
-poszerzanie zasobu słownictwa związanego z filmem,
-definiowanie pojęć: synkretyzm, hybryda, hybrydyzacja, hybryda filmowa,
-rozpoznawanie i wskazywanie cech gatunków filmowych,
-dostrzeganie celowości tworzenia hybryd gatunkowych,
-formułowanie własnych wniosków na temat tworzenia hybryd gatunkowych,
-efektywne współdziałanie w zespole,
-rozwiązywanie problemów w twórczy sposób.
Czas trwania lekcji: 2 godziny
Metody i formy pracy:
-zbiorowa i grupowa,
-dyskusja dydaktyczna,
-wizualizacja zadań dydaktycznych w formie planu — scenariusza filmowego.
Pomoce dydaktyczne:
-tekst pt. „Film, czyli świat przedstawiony skondensowany. O gatunkach filmowych” w „Świat w słowach i obrazach kl. II”,
-tekst pt. „Skrzyżowanie mimo wszystko, czyli filmowe hybrydy gatunkowe” w „Świat w słowach i obrazach kl. III”,
-kartki papieru, flamastry.
...
Cała publikacja dostępna jest w pliku do ściągnięcia.
Pobierz: Całość w formacie pdf