Język polski

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.

Łukasz Wiesław Wiśniewski

nauczyciel języka polskiego 
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida

Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”.  Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.

Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stolepolegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.

Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji:  grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.

Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury.  Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.

Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu  poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.

 

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.

Łukasz Wiesław Wiśniewski

nauczyciel języka polskiego 
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida

Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”.  Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.

Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stolepolegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.

Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji:  grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.

Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury.  Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.

Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu  poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.

 

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.

Łukasz Wiesław Wiśniewski

nauczyciel języka polskiego 
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida

Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”.  Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.

Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stolepolegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.

Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji:  grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.

Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury.  Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.

Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu  poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.

 

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.

Łukasz Wiesław Wiśniewski

nauczyciel języka polskiego 
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida

Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”.  Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.

Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stolepolegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.

Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji:  grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.

Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury.  Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.

Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu  poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.

Poznanie ballady A. Mickiewicza „Pani Twardowska”

Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie IV szkoły podstawowej

Dorota Anna Żuk

Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Białymstoku

Temat: W karczmie co Rzym się nazywa.

Czas: 45 minut

Cel ogólny: Poznanie ballady Adama Mickiewicza pt. „Pani Twardowska”.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń poznaje biografię Adama Mickiewicza oraz jego utwór pt. „Tani Twardowska”.
  • Uczeń porządkuje wydarzenia w kolejności chronologicznej.
  • Uczeń wskazuje cechy gatunkowe ballady na podstawie omawianego tekstu.
  • Uczeń wykonuje zadania interaktywne dotyczące tematu lekcji.

Grudzień 2024
P W Ś C Pt S N
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5