Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.
Łukasz Wiesław Wiśniewski
nauczyciel języka polskiego
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida
Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”. Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.
Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.
Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole” polegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.
Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji: grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.
Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury. Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.
Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.
Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.
Łukasz Wiesław Wiśniewski
nauczyciel języka polskiego
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida
Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”. Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.
Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.
Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole” polegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.
Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji: grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.
Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury. Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.
Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.
Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.
Łukasz Wiesław Wiśniewski
nauczyciel języka polskiego
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida
Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”. Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.
Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.
Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole” polegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.
Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji: grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.
Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury. Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.
Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.
Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.
Łukasz Wiesław Wiśniewski
nauczyciel języka polskiego
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida
Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”. Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.
Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.
Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole” polegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.
Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji: grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.
Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury. Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.
Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.
Poznanie ballady A. Mickiewicza „Pani Twardowska”
Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie IV szkoły podstawowej
Dorota Anna Żuk
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Białymstoku
Temat: W karczmie co Rzym się nazywa.
Czas: 45 minut
Cel ogólny: Poznanie ballady Adama Mickiewicza pt. „Pani Twardowska”.
Cele szczegółowe: