Edyta Komło
Zespół Szkół nr 6, Publiczne Gimnazjum nr 12 w Białymstoku


Materiał do lektury M. Musierowicz pt. "Opium w rosole"
omawianej w gimnazjum na lekcjach j. polskiego.

Tekst z lukami do uzupełnienia, mający na celu sprawdzenie znajomości przeczytanej lektury.

 

Imię i nazwisko ………………………………………….. klasa ……… numer ………   …… / 20p.

 

Uzupełnij tekst z lukami dotyczący ostatnio przeczytanej lektury.

 

Autorem książki pt. ……………………… jest ………………………… . Akcja książki rozgrywa się w …………, w latach……………………… . Jedną z bohaterek jest ……………………….., czyli ……………………………., która  mieszka z dziadkiem – nauczycielem …………………………, profesorem …………………. . Dziewczyna nie radzi sobie z………………………, a do tego ma problemy z wychowawczynią – chłodną i wymagającą………………………………….., traktującą uczniów jak pozbawione uczuć obiekty badań psychologicznych. Nastolatka przyjaźni się  i podkochuje w sąsiedzie, starszym koledze ze szkoły - ……………………………. Ten jednak stracił głowę dla innej – pięknej, efektownej i świetnie ubranej …………………………………… .
Jednocześnie po Jeżycach chodzi mała dziewczynka, puka do domów, przedstawia się jako ……………………, …………….., …………….., …………………., ……………….., ………………. lub ……………………. . Dziewczynka naprawdę nazywa się …………………..... i wprasza się na obiadek. Mimo że wszyscy żyją dość skromnie, to  nikt nie odmawia i ma zawsze dla niej talerz tytułowego rosołu. Tymczasem jej matka, z którą dziecko nie może znaleźć porozumienia, nie ma pojęcia o wędrówkach córeczki.

 

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)