Edyta Komło
Zespół Szkół nr 6, Publiczne Gimnazjum nr 12 w Białymstoku
Materiał do lektury M. Musierowicz pt. "Opium w rosole"
omawianej w gimnazjum na lekcjach j. polskiego.
Tekst z lukami do uzupełnienia, mający na celu sprawdzenie znajomości przeczytanej lektury.
Imię i nazwisko ………………………………………….. klasa ……… numer ……… …… / 20p.
Uzupełnij tekst z lukami dotyczący ostatnio przeczytanej lektury.
Autorem książki pt. ……………………… jest ………………………… . Akcja książki rozgrywa się w …………, w latach……………………… . Jedną z bohaterek jest ……………………….., czyli ……………………………., która mieszka z dziadkiem – nauczycielem …………………………, profesorem …………………. . Dziewczyna nie radzi sobie z………………………, a do tego ma problemy z wychowawczynią – chłodną i wymagającą………………………………….., traktującą uczniów jak pozbawione uczuć obiekty badań psychologicznych. Nastolatka przyjaźni się i podkochuje w sąsiedzie, starszym koledze ze szkoły - ……………………………. Ten jednak stracił głowę dla innej – pięknej, efektownej i świetnie ubranej …………………………………… .
Jednocześnie po Jeżycach chodzi mała dziewczynka, puka do domów, przedstawia się jako ……………………, …………….., …………….., …………………., ……………….., ………………. lub ……………………. . Dziewczynka naprawdę nazywa się …………………..... i wprasza się na obiadek. Mimo że wszyscy żyją dość skromnie, to nikt nie odmawia i ma zawsze dla niej talerz tytułowego rosołu. Tymczasem jej matka, z którą dziecko nie może znaleźć porozumienia, nie ma pojęcia o wędrówkach córeczki.