Wioletta Anna Soroczyńska
KONSPEKT LEKCJI W KLASIE V
Temat: "W pustyni i w puszczy" H. Sienkiewicza – oglądamy dzieło pisarza z różnych punktów widzenia.
Podsumowanie pracy z lekturą.
1. Cele dydaktyczne:
a) wiadomości:
uczeń:
- zna informacje na temat powieści H. Sienkiewicza
- wylicza głównych bohaterów, czas i miejsce akcji,
zdarzenia historyczne obecne w powieści
- formułuje temat utworu
- podaje czas powstania powieści
- rozumie pojęcia: optymistyczny, pesymistyczny, subiektywny
i obiektywny
b) umiejętności:
- prezentuje własne stanowisko
- uzasadnia swoje opinie
- rozwiązuje sytuacje trudne w sposób twórczy
- podejmuje indywidualne i grupowe decyzje
- efektywnie współpracuje w zespole
- przedstawia pracę grupy na forum klasy
- nazywa własne emocje, uczucia, przeżycia
- wchodzi w rolę pesymisty i optymisty
2. Czas trwania: 90 minut
3. Metody: metoda twórczego myślenia (myślowe kapelusze E. de Bono)
4. Formy pracy: praca w grupach
praca zbiorowa
5. Pomoce dydaktyczne:
- powieść H. Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy”
- arkusze kolorowego kartonu
- barwne kapelusze z kartonu do losowania
- kolorowe nalepki w kształcie kapeluszy
- instrukcje dla grup oraz słowne formuły wspomagające
...
Cała publikacja dostępna jest w pliku do ściągnięcia.
Pobierz: Całość w formacie pdf
poniedziałek, 25.08.2025 17:00 19:00 Konferencja Edukacyjna dla dyrektorów i nauczycieli wychowania przedszkolnego ˮStawiam na siebie - o dobrostanie nauczyciela edukacji przedszkolnejˮ (STACJONARNE) |
wtorek, 26.08.2025 12:00 15:00 „Profil absolwenta i kierunki polityki oświatowej państwa w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej” (STACJONARNE) |
środa, 03.09.2025 12:30 Jak zaprzyjaźnić się z AI i uczyć się rosyjskiego skuteczniej (STACJONARNE) |