Grażyna Kowerko
MODEL ODPOWIEDZI - MAKBET
Temat: W jaki sposób W. Szekspir ukazał narastanie zła w „Makbecie”?
Dokonaj analizy sceny VII aktu I odnosząc ją do całości utworu. Wskaż przyczyny i skutki działań Makbeta i Lady Makbet. Przedstaw uczucia, myśli i wewnętrzne rozterki głównego bohatera.
Renata Bączyk, Anna Piotrowska, Urszula Muszyńska, Elżbieta Godlewska, Eliza Godlewska, Grażyna Kowerko
MODEL ODPOWIEDZI - EDYP
Temat: Problem niezawinionego cierpienia w życiu Edypa.
Analizując podany fragment i sięgając do całości utworu Sofoklesa zwróć uwagę na losy bohatera, jego ocenę własnej sytuacji, uczucia, które wyraża i sposób mówienia o swoich przeżyciach.
Renata Bączyk, Elżbieta Godlewska, Eliza Godlewska,
Grażyna Kowerko, Urszula Muszyńska, Anna Piotrowska
MODEL ODPOWIEDZI - MENDEL GDAŃSKI
Temat: Obcy czy swój w „Mendlu Gdańskim”?
Odpowiadając na to pytanie, zaprezentuj rozmówców, przedstaw poglądy zegarmistrza, stanowisko starego Mendla i sięgając do całości utworu, omów konsekwencje postaw antysemickich.
Dorota Zmienko, VIII LO w Białymstoku
Bogusława Tomczuk, XVI LO w Białymstoku
Różne postawy człowieka wobec zła.
Omów problem, analizując fragment „Dżumy” A. Camusa (pierwsze kazanie ojca Paneloux) i odwołując się do całości utworu.
Był średniego wzrostu, ale krępy. Kiedy oparł się na poręczy ambony, ściskając drzewo wielkimi rękami, widać było tylko szeroki, czarny kształt z dwiema czerwonymi plamami policzków pod stalowymi okularami. Głos miał mocny, namiętny, który rozbrzmiewał daleko, i kiedy natarł na audytorium gwałtownym i dobitnie powiedzianym zdaniem: „Bracia moi, doścignęło was nieszczęście, bracia moi, zasłużyliście na nie” – prąd przebiegł po zebranych aż do kruchty.
Zofia Elżbieta Woronowicz
Sprawdzian – nowe zadania maturalne dla klasy drugiej – poziom podstawowy.
TEMAT: Na podstawie fragmentu „Cierpień młodego Wertera” i znajomości całego tekstu przedstaw Wertera jako typowego bohatera romantycznego cierpiącego na „chorobę wieku”.
Pobierz: Fragmenty „Cierpień młodego Wertera”
I. ROZWINIĘCIE TEMATU (można przyznać maksymalnie 25p.)
poniedziałek, 06.05.2024 15:00 19:00 Urzeczywistnić marzenia – przygotowanie druku 3D (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 15:30 19:30 Kwiaty na Dzień Matki – różne techniki wykonania (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 16:00 19:00 Kreatywność jako kompetencja kluczowa. Jak ją rozwijać u uczniów klas początkowych? (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 18:30 21:30 Praca z uczniem w spektrum autyzmu (ON-LINE) |
piątek, 10.05.2024 16:00 Sieć współpracy Chemiczny kram- podsumowanie pracy w roku szkolnym 2023/2024. (ON-LINE) |
poniedziałek, 13.05.2024 15:00 20:00 Genially – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści i pracy grupowej (ON-LINE) |
poniedziałek, 13.05.2024 16:30 19:30 Nordic Walking - przykład alternatywnej formy wychowania fizycznego (STACJONARNE) |
poniedziałek, 13.05.2024 17:00 19:00 Gramy, a więc rozwijamy – gra TUS-owe rozgrywki (STACJONARNE) |