mgr Helena Szyszko
KONSPEKT LEKCJI
Czy mitologiczny Odyseusz jest godzien uwagi współczesnego czytelnika – człowieka XXI wieku?
(lekcja podsumowująca omawianie utworu J. Parandowskiego
„Przygody Odyseusza” w V klasie szkoły podstawowej)
CELE DYDAKTYCZNE
Uczeń:
- zbiera informacje, dane, fakty zawarte w tekście;
- analizuje i ocenia zachowanie bohatera utworu;
- rozwiązuje problemy w sposób twórczy;
- aktywnie współpracuje w grupie;
- uzasadnia swoje zdanie;
- prezentuje wyniki pracy zespołu na forum klasy.
Honorata Kozłowska
Model odpowiedzi do tematu: Analiza i interpretacja wiersza
Jana Andrzeja Morsztyna pt. Nadgrobek Perlisi
Jan Andrzej Morsztyn Nadgrobek Perlisi
Perła tu leży, nie ta, co Szczęśliwe
Wyspy więc noszą ani brzegi krzywe
Oryjentalskie, ani te skorupy,
Które bogate w sobie kryją łupy.
Honorata Kozłowska
Model odpowiedzi do tematu: Analiza i interpretacja wiersza
Jana Lechonia pt. Herostrates
Jan Lechoń Herostrates
Czyli to będzie w Sofii, czy też w Waszyngtonie,
Od egipskich piramid do śniegów Tobolska
Na tysiączne się wiorsty rozsiadła nam Polska,
Papuga wszystkich ludów - w cierniowej koronie.
Grażyna Kowerko
Test dla klas 1
Drogi uczniu. Przed Tobą test składający się z 30 zadań. Przeczytaj dokładnie każde polecenie i udziel odpowiedzi na karcie, którą otrzymałeś razem z testem. Nie zaznaczaj odpowiedzi na teście.
1. Mianownik odpowiada na pytania:
A. kogo? czego?
B. kto? co?
C. komu? czemu?
D. o kim? o czym?
Sylwia Emilia Szutko
TWORZĘ SŁOWA!
SPRAWDZIAN ZE SŁOWOTWÓRSTWA
rząd I
Gimnazjalisto! Przed tobą 17 zadań dotyczących słowotwórstwa. Czytaj dokładnie polecenia. Nie wypełniaj arkusza testu. Wszystkie odpowiedzi nanoś na kartę odpowiedzi, którą otrzymałeś. Powodzenia!