Język polski

mgr Helena Szyszko

KONSPEKT LEKCJI
Czy mitologiczny Odyseusz jest godzien uwagi współczesnego czytelnika – człowieka XXI wieku?


(lekcja podsumowująca omawianie utworu J. Parandowskiego
„Przygody Odyseusza” w V klasie szkoły podstawowej)

CELE DYDAKTYCZNE
Uczeń:
- zbiera informacje, dane, fakty zawarte w tekście;
- analizuje i ocenia zachowanie bohatera utworu;
- rozwiązuje problemy w sposób twórczy;
- aktywnie współpracuje w grupie;
- uzasadnia swoje zdanie;
- prezentuje wyniki pracy zespołu na forum klasy.

Honorata Kozłowska

Model odpowiedzi do tematu: Analiza i interpretacja wiersza
Jana Andrzeja Morsztyna pt. Nadgrobek Perlisi

Jan Andrzej Morsztyn Nadgrobek Perlisi

Perła tu leży, nie ta, co Szczęśliwe
Wyspy więc noszą ani brzegi krzywe
Oryjentalskie, ani te skorupy,
Które bogate w sobie kryją łupy.

Honorata Kozłowska

Model odpowiedzi do tematu: Analiza i interpretacja wiersza
Jana Lechonia pt. Herostrates

Jan Lechoń Herostrates

Czyli to będzie w Sofii, czy też w Waszyngtonie,
Od egipskich piramid do śniegów Tobolska
Na tysiączne się wiorsty rozsiadła nam Polska,
Papuga wszystkich ludów - w cierniowej koronie. 

Grażyna Kowerko

Test dla klas 1

Drogi uczniu. Przed Tobą test składający się z 30 zadań. Przeczytaj dokładnie każde polecenie i udziel odpowiedzi na karcie, którą otrzymałeś razem z testem. Nie zaznaczaj odpowiedzi na teście.

1. Mianownik odpowiada na pytania:
A. kogo? czego?
B. kto? co?
C. komu? czemu?
D. o kim? o czym? 

Sylwia Emilia Szutko

TWORZĘ SŁOWA!
SPRAWDZIAN ZE SŁOWOTWÓRSTWA

rząd I

Gimnazjalisto! Przed tobą 17 zadań dotyczących słowotwórstwa. Czytaj dokładnie polecenia. Nie wypełniaj arkusza testu. Wszystkie odpowiedzi nanoś na kartę odpowiedzi, którą otrzymałeś. Powodzenia!

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)