Język polski

Marta Bielecka

Konspekt lekcji: M. Twain "Pamiętniki Adama i Ewy" (fragmenty)

Temat: "Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość – te trzy: z nich największa jest miłość."

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności odbioru tekstów kultury
  • motywowanie do wzbogacania wiedzy o życiu człowieku i świecie
  • kształtowanie kreatywnych postaw w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności
  • doskonalenie zdobywania umiejętności konstruowania poprawnych wypowiedzi ustnych i pisemnych 

 

Opracowanie projektu:
Katarzyna Andryszewska SP 50
Grażyna Makuszewska SP 50
Małgorzata Chorąży SP 51

Instrukcja projektu powstała w ramach kursu doskonalącego „Metoda projektu sposobem integracji międzyprzedmiotowej i pogłębiania kompetencji uczniów” prowadzonego przez doradcę metodycznego Ewę Meyer

Projekt edukacyjny: Legendy i zabytki Podlasia.

Cele ogólne projektu:
- motywowanie do poznawania literatury i zabytków regionu,
- doskonalenie umiejętności komunikacyjnych,
- kształtowanie postaw kreatywnych w procesie gromadzenia wiedzy. 

Małgorzata Koćmierowska

ZESTAW PYTAŃ
NA CZĘŚĆ USTNĄ EGZAMINU KLASYFIKACYJNEGO Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA UCZNIA KLASY CZWARTEJ

ZESTAW NR 1

Na jakie pytania odpowiada czasownik? Jaka to część mowy?

Jakie elementy powinna zawierać kartka pocztowa?

Wskaż trzy cechy baśni.

Na jakie pytania odpowiadają główne części zdania? 

Jakie nazwy miały przedmioty szkolne opisane w „Akademii Pana Kleksa”? 

Mirosława Puszkaruk, Małgorzata Koćmierowska, 
Agnieszka Rutkowska

SPRAWDZIAN Z JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE CZWARTEJ

DROGI CZWARTOKLASISTO! 

Instrukcja dla ucznia

Katarzyna Nurkowska

KONSPEKT ZAJĘĆ WYRÓWNYWANIA WIEDZY Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA KLAS I

Temat: Utrwalenie wybranych zagadnień z fonetyki i słowotwórstwa

Cele zajęć:

uczeń:
- odróżnia głoski (spółgłoski, samogłoski, dźwięczne, bezdźwięczne itp.) 
- dzieli wyraz na litery
- zna funkcje litery „i” 
- dzieli wyraz na głoski 
- dzieli wyraz na sylaby
- dostrzega upodobnienia wewnątrzwyrazowe i inne zjawiska fonetyczne (utrata dźwięczności na końcu wyrazu, uproszczenie grupy spółgłoskowej)
- potrafi utworzyć wyraz pochodny od podstawowego, znaleźć podstawę słowotwórczą, formant i oboczności
- potrafi nazwać rodzaje formantów 
- odróżnia wyrazy złożone (złożenia, zrosty, zestawienia ) 

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)