Katarzyna Nurkowska
KONSPEKT ZAJĘĆ WYRÓWNYWANIA WIEDZY Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA KLAS I
Temat: Utrwalenie wybranych zagadnień z fonetyki i słowotwórstwa
Cele zajęć:
uczeń:
- odróżnia głoski (spółgłoski, samogłoski, dźwięczne, bezdźwięczne itp.)
- dzieli wyraz na litery
- zna funkcje litery „i”
- dzieli wyraz na głoski
- dzieli wyraz na sylaby
- dostrzega upodobnienia wewnątrzwyrazowe i inne zjawiska fonetyczne (utrata dźwięczności na końcu wyrazu, uproszczenie grupy spółgłoskowej)
- potrafi utworzyć wyraz pochodny od podstawowego, znaleźć podstawę słowotwórczą, formant i oboczności
- potrafi nazwać rodzaje formantów
- odróżnia wyrazy złożone (złożenia, zrosty, zestawienia )
Anna Sajkowicz, Katarzyna Nurkowska
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO
Temat : Dom w słowach i obrazach.
Cele lekcji:
uczeń:
- zna przysłowia, frazeologizmy związane z wyrazem „dom”
- gromadzi synonimy i antonimy do wyrazu „dom”
- potrafi utworzyć wyrazy pokrewne do wyrazu „dom”
- dostrzega wieloznaczność wyrazu „dom”
- poznaje etymologię wyrazu
- poznaje symbolikę wyrazu „dom”
- korzysta ze słowników i poradników językowych
Katarzyna Nurkowska
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE III
Temat : "Nikt nie może być szczęśliwy, kto dba tylko o siebie" – uzasadniamy słuszność słów Seneki.
Cele lekcji:
uczeń:
- formułuje, przedstawia argumenty na określony temat
- porządkuje i wartościuje argumenty
- uzasadnia słuszność poglądów swoich i cudzych
Katarzyna Nurkowska
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE I
Temat : Ballada jako gatunek synkretyczny.
Cele:
Uczeń:
- zna treść ballad A.Mickiewicza „Lilije” i „Świtezianka”
- określa problematykę utworów
- porównuje problemy w obu balladach
- zna cechy gatunkowe liryki, epiki i dramatu
- dostrzega w balladzie cechy różnych rodzajów literackich
- rozumie pojęcie : gatunek synkretyczny
poniedziałek, 06.05.2024 15:00 19:00 Urzeczywistnić marzenia – przygotowanie druku 3D (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 15:30 19:30 Kwiaty na Dzień Matki – różne techniki wykonania (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 16:00 19:00 Kreatywność jako kompetencja kluczowa. Jak ją rozwijać u uczniów klas początkowych? (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 18:30 21:30 Praca z uczniem w spektrum autyzmu (ON-LINE) |
piątek, 10.05.2024 16:00 Sieć współpracy Chemiczny kram- podsumowanie pracy w roku szkolnym 2023/2024. (ON-LINE) |
poniedziałek, 13.05.2024 15:00 20:00 Genially – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści i pracy grupowej (ON-LINE) |
poniedziałek, 13.05.2024 16:30 19:30 Nordic Walking - przykład alternatywnej formy wychowania fizycznego (STACJONARNE) |
poniedziałek, 13.05.2024 17:00 19:00 Gramy, a więc rozwijamy – gra TUS-owe rozgrywki (STACJONARNE) |