Marta Bielecka
Konspekt lekcji: M. Twain "Pamiętniki Adama i Ewy" (fragmenty)
Temat: "Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość – te trzy: z nich największa jest miłość."
Cele ogólne:
Opracowanie projektu:
Katarzyna Andryszewska SP 50
Grażyna Makuszewska SP 50
Małgorzata Chorąży SP 51
Instrukcja projektu powstała w ramach kursu doskonalącego „Metoda projektu sposobem integracji międzyprzedmiotowej i pogłębiania kompetencji uczniów” prowadzonego przez doradcę metodycznego Ewę Meyer
Projekt edukacyjny: Legendy i zabytki Podlasia.
Cele ogólne projektu:
- motywowanie do poznawania literatury i zabytków regionu,
- doskonalenie umiejętności komunikacyjnych,
- kształtowanie postaw kreatywnych w procesie gromadzenia wiedzy.
Małgorzata Koćmierowska
ZESTAW PYTAŃ
NA CZĘŚĆ USTNĄ EGZAMINU KLASYFIKACYJNEGO Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA UCZNIA KLASY CZWARTEJ
ZESTAW NR 1
Na jakie pytania odpowiada czasownik? Jaka to część mowy?
Jakie elementy powinna zawierać kartka pocztowa?
Wskaż trzy cechy baśni.
Na jakie pytania odpowiadają główne części zdania?
Jakie nazwy miały przedmioty szkolne opisane w „Akademii Pana Kleksa”?
Mirosława Puszkaruk, Małgorzata Koćmierowska,
Agnieszka Rutkowska
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE CZWARTEJ
DROGI CZWARTOKLASISTO!
Instrukcja dla ucznia
Katarzyna Nurkowska
KONSPEKT ZAJĘĆ WYRÓWNYWANIA WIEDZY Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA KLAS I
Temat: Utrwalenie wybranych zagadnień z fonetyki i słowotwórstwa
Cele zajęć:
uczeń:
- odróżnia głoski (spółgłoski, samogłoski, dźwięczne, bezdźwięczne itp.)
- dzieli wyraz na litery
- zna funkcje litery „i”
- dzieli wyraz na głoski
- dzieli wyraz na sylaby
- dostrzega upodobnienia wewnątrzwyrazowe i inne zjawiska fonetyczne (utrata dźwięczności na końcu wyrazu, uproszczenie grupy spółgłoskowej)
- potrafi utworzyć wyraz pochodny od podstawowego, znaleźć podstawę słowotwórczą, formant i oboczności
- potrafi nazwać rodzaje formantów
- odróżnia wyrazy złożone (złożenia, zrosty, zestawienia )