Małgorzata Koćmierowska
ZESTAW PYTAŃ
NA CZĘŚĆ USTNĄ EGZAMINU KLASYFIKACYJNEGO Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA UCZNIA KLASY CZWARTEJ
ZESTAW NR 1
Na jakie pytania odpowiada czasownik? Jaka to część mowy?
Jakie elementy powinna zawierać kartka pocztowa?
Wskaż trzy cechy baśni.
Na jakie pytania odpowiadają główne części zdania?
Jakie nazwy miały przedmioty szkolne opisane w „Akademii Pana Kleksa”?
Mirosława Puszkaruk, Małgorzata Koćmierowska,
Agnieszka Rutkowska
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE CZWARTEJ
DROGI CZWARTOKLASISTO!
Instrukcja dla ucznia
Katarzyna Nurkowska
KONSPEKT ZAJĘĆ WYRÓWNYWANIA WIEDZY Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA KLAS I
Temat: Utrwalenie wybranych zagadnień z fonetyki i słowotwórstwa
Cele zajęć:
uczeń:
- odróżnia głoski (spółgłoski, samogłoski, dźwięczne, bezdźwięczne itp.)
- dzieli wyraz na litery
- zna funkcje litery „i”
- dzieli wyraz na głoski
- dzieli wyraz na sylaby
- dostrzega upodobnienia wewnątrzwyrazowe i inne zjawiska fonetyczne (utrata dźwięczności na końcu wyrazu, uproszczenie grupy spółgłoskowej)
- potrafi utworzyć wyraz pochodny od podstawowego, znaleźć podstawę słowotwórczą, formant i oboczności
- potrafi nazwać rodzaje formantów
- odróżnia wyrazy złożone (złożenia, zrosty, zestawienia )
Anna Sajkowicz, Katarzyna Nurkowska
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO
Temat : Dom w słowach i obrazach.
Cele lekcji:
uczeń:
- zna przysłowia, frazeologizmy związane z wyrazem „dom”
- gromadzi synonimy i antonimy do wyrazu „dom”
- potrafi utworzyć wyrazy pokrewne do wyrazu „dom”
- dostrzega wieloznaczność wyrazu „dom”
- poznaje etymologię wyrazu
- poznaje symbolikę wyrazu „dom”
- korzysta ze słowników i poradników językowych