Język polski

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.

Łukasz Wiesław Wiśniewski

nauczyciel języka polskiego 
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida

Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”.  Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.

Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stolepolegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.

Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji:  grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.

Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury.  Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.

Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu  poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.

 

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.

Łukasz Wiesław Wiśniewski

nauczyciel języka polskiego 
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida

Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”.  Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.

Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stolepolegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.

Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji:  grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.

Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury.  Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.

Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu  poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.

 

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.

Łukasz Wiesław Wiśniewski

nauczyciel języka polskiego 
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida

Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”.  Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.

Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stolepolegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.

Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji:  grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.

Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury.  Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.

Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu  poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.

 

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stole”.

Łukasz Wiesław Wiśniewski

nauczyciel języka polskiego 
IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida

Jednym z priorytetów Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest „Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych”.  Wartości te należałoby kształtować w młodym pokoleniu, dla którego często treści zawarte w Internecie stały się konkurentem książki i wyznacznikiem życiowych dróg. W czasie narastających wyzwań edukacyjnych i dynamicznych zmian cywilizacyjnych, w jakich młodzież rozwija się i uczy na pierwszy plan wysuwają się innowacje metodyczne. Należy zmodyfikować sposób mówienia o lekturach, uczeniu, jak i relacjach, jakie młody człowiek musi nawiązać z historią literatury.

Czytam, rozumiem, więc lubię – czas na zmiany.

Innowacja metodyczna pt.: „Z Wyspiańskim przy weselnym stolepolegać będzie na wprowadzeniu modyfikacji w procesie nauczania – uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem oraz prezentacji materiału dydaktycznego.

Innowacja obejmie uczniów klasy III sportowej IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku, realizujących przedmiot język polski podstawowy. Czas jej realizacji:  grudzień 2024 roku – styczeń 2025 roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.

Celem nadrzędnym innowacji będzie dostarczenie młodzieży pozytywnych wzorców, pobudzenie ich kreatywności oraz otwarcie umysłów na potrzeby innych, pobudzenie wrażliwości i empatii ucznia poprzez zachęcanie do czytania lektury.  Chcę pokazać piękno ukryte w literaturze, bogactwo słownictwa, wartości i różnorodnych znaczeń. Do pracy wybrałem jedną z trudniejszych lektur Wesele Stanisława Wyspiańskiego. Wesele jest nasycone symbolami, trudną historią narodu polskiego, ale też ciekawymi tradycjami, które pomogą młodemu człowiekowi nawiązać relacje międzypokoleniowe np. z dziadkami, rodzicami.

Innowacja ma na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod i form pracy na lekcji języka polskiego i poszerzenie wiedzy na temat lektury szkolnej, zgodnej z podstawą programową. Ma zachęcić uczniów do czytania młodopolskiego dramatu  poprzez różnorodne działania z użyciem metod aktywizujących, kreatywnych narzędzi, odgrywania dramy, a także uczyć spontaniczności i współpracy w grupie.

Poznanie ballady A. Mickiewicza „Pani Twardowska”

Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie IV szkoły podstawowej

Dorota Anna Żuk

Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Białymstoku

Temat: W karczmie co Rzym się nazywa.

Czas: 45 minut

Cel ogólny: Poznanie ballady Adama Mickiewicza pt. „Pani Twardowska”.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń poznaje biografię Adama Mickiewicza oraz jego utwór pt. „Tani Twardowska”.
  • Uczeń porządkuje wydarzenia w kolejności chronologicznej.
  • Uczeń wskazuje cechy gatunkowe ballady na podstawie omawianego tekstu.
  • Uczeń wykonuje zadania interaktywne dotyczące tematu lekcji.

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Starosielce) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
15:30 18:00
Tworzenie cyfrowych lekcji języka obcego z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej – jak zacząć? (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:00 20:00
Sieć współpracy nauczycieli języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:15 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Śródmieście) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
piątek, 04.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Białostoczek) (STACJONARNE)