Celina Borowska
Scenariusz imprezy klasowej z rodzicami
z wykorzystaniem metod aktywizujących.
(fragmenty)
Cele ogólne:
• integrowanie uczniów klasy i ich rodziców,
• uczenie się sztuki kompromisu i negocjacji,
• kształtowanie współodpowiedzialności za działanie swoje i grupy,
• budzenie odpowiedzialności za organizację i przebieg imprezy klasowej,
• czerpanie radości z obcowania ze swoim dzieckiem
Małgorzata Lech, Bożena Borowik
Jak szkoła pomogła sześciolatkowi być uczniem?
Podlaskie Wieści Oświatowe 2005/1
Dziecko od chwili narodzin do momentu przekroczenia progu szkoły zawsze znajdowało się w centrum zainteresowania rodziny, która prowadziła je krok po kroku ku sukcesom, nawet niewielkim.
Pójście do szkoły, podjęcie po raz pierwszy w życiu poważnego obowiązku jest dla dziecka wielkim i ważnym przeżyciem. Szkoła - we współpracy z rodzicami- odpowiedzialna za opiekę, wychowanie i przygotowanie do dalszej edukacji powinna sprawić aby dziecko dalej odczuwało satysfakcję z pokonywania trudności i cieszyło się z twórczego wysiłku w ,,odkrywaniu świata”.
Katarzyna Jasielon, Anna Turowska
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie II
Wstęp
26 października 2004r. przeprowadziłyśmy zajęcia otwarte według scenariusza zajęć zintegrowanych – ” Jeż – mieszkaniec ogrodów”. Zajęcia zostały przeprowadzone w klasie II b integracyjnej w obecności metodyka, dyrekcji i nauczycieli kształcenia zintegrowanego ze SP 14 w Białymstoku.
Małgorzata Lech
Życie szkoły 01/04
"Nauczyciel który usiłuje nauczać,
jednocześnie nie wzbudzając
w uczniu pragnienia wiedzy,
kuje zimne żelazo".
H. Mann
Każde podejmowane działanie powinno mieć określony cel. W szczególności działania edukacyjne wymagają właściwego zaplanowania tj. powinny być skierowane na konkretny cel. One, bowiem mają spowodować pożądane zmiany w osobowości ucznia.
Małgorzata Lech, Barbara Brzostowska
Przygotowanie nauczycieli do kierowania procesem wychowania fizycznego
,,Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 2002/1
Nie mózg dziecka chodzi
do szkoły, lecz ono całe.
Marcin Kacprzak
Kultura fizyczna jest ważnym czynnikiem kształtowania zdrowia, stymulacji rozwoju kulturowego, społecznego, a także gospodarczego. Tymczasem – jak czytamy w Narodowym Programie Zdrowia 1996 – 2005 – zadowalający z punktu widzenia zdrowia poziom aktywności fizycznej cechuje: 70% dzieci 6 – 7 letnich, 20 – 30% uczniów w wieku 11 – 15 lat i tylko 10% dorosłych. Jednym z celów tego programu jest: ,,zwiększenie aktywności fizycznej ludności”. Realizować go można poprzez wykształcenie u dzieci i młodzieży w trakcie procesów kształcenia i wychowania nawyków systematycznego uczestnictwa przez całe życie w różnorodnych formach zajęć ruchowych.