Wychowanie wczesnoszkolne

Małgorzata Lech, Bożena Borowik

Jak szkoła pomogła sześciolatkowi być uczniem?
Podlaskie Wieści Oświatowe 2005/1

Dziecko od chwili narodzin do momentu przekroczenia progu szkoły zawsze znajdowało się w centrum zainteresowania rodziny, która prowadziła je krok po kroku ku sukcesom, nawet niewielkim.
Pójście do szkoły, podjęcie po raz pierwszy w życiu poważnego obowiązku jest dla dziecka wielkim i ważnym przeżyciem. Szkoła - we współpracy z rodzicami- odpowiedzialna za opiekę, wychowanie i przygotowanie do dalszej edukacji powinna sprawić aby dziecko dalej odczuwało satysfakcję z pokonywania trudności i cieszyło się z twórczego wysiłku w ,,odkrywaniu świata”.

Katarzyna Jasielon, Anna Turowska

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie II

Wstęp 

26 października 2004r. przeprowadziłyśmy zajęcia otwarte według scenariusza zajęć zintegrowanych – ” Jeż – mieszkaniec ogrodów”. Zajęcia zostały przeprowadzone w klasie II b integracyjnej w obecności metodyka, dyrekcji i nauczycieli kształcenia zintegrowanego ze SP 14 w Białymstoku.

Małgorzata Lech

Życie szkoły 01/04

"Nauczyciel który usiłuje nauczać,
jednocześnie nie wzbudzając 
w uczniu pragnienia wiedzy,
kuje zimne żelazo".
H. Mann

Każde podejmowane działanie powinno mieć określony cel. W szczególności działania edukacyjne wymagają właściwego zaplanowania tj. powinny być skierowane na konkretny cel. One, bowiem mają spowodować pożądane zmiany w osobowości ucznia.

Małgorzata Lech, Barbara Brzostowska

Przygotowanie nauczycieli do kierowania procesem wychowania fizycznego

,,Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 2002/1

Nie mózg dziecka chodzi
do szkoły, lecz ono całe.
Marcin Kacprzak

Kultura fizyczna jest ważnym czynnikiem kształtowania zdrowia, stymulacji rozwoju kulturowego, społecznego, a także gospodarczego. Tymczasem – jak czytamy w Narodowym Programie Zdrowia 1996 – 2005 – zadowalający z punktu widzenia zdrowia poziom aktywności fizycznej cechuje: 70% dzieci 6 – 7 letnich, 20 – 30% uczniów w wieku 11 – 15 lat i tylko 10% dorosłych. Jednym z celów tego programu jest: ,,zwiększenie aktywności fizycznej ludności”. Realizować go można poprzez wykształcenie u dzieci i młodzieży w trakcie procesów kształcenia i wychowania nawyków systematycznego uczestnictwa przez całe życie w różnorodnych formach zajęć ruchowych.

Małgorzata Lech

Muzyka w nauczaniu początkowym.

Życie Szkoły 2001/1

Edukacja szkolna w pierwszym okresie nauczania powinna w jak największym stopniu ingerować w poszczególne dziedziny wiedzy, by ukazać dziecku scalony obraz świata. Zintegrowane edukacje mają sprzyjać wszechstronnemu rozwojowi osobowości dziecka, kształtować jego intelekt, wrażliwość, wyobraźnię i postawę twórczą.

Kwiecień 2024
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5