Agnieszka Elżbieta Garstka
KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE I
BLOK TEMATYCZNY: SKRZYDLACI PRZYJACIELE (2 DNI)
TEMAT DNIA: JESTEŚMY PRZYJACIÓŁMI PTAKÓW
ZAPIS W DZIENNIKU:
Kilkuzdaniowe wypowiedzi dotyczące ptaków zimujących w Polsce. Czytanie krótkiego tekstu „ Karmnik dla ptaków ”. Redagowanie i zapisywanie odpowiedzi na pytania. Układanie ogłoszenia z rozsypanki zdaniowej. Turniej wiedzy – „ Jesteśmy przyjaciółmi ptaków ”. Wspólne wykonanie puzzli „ Ptaki na drzewie ” – rysowanie pastelą. Tańce integracyjne: „ Dzięcioł ” , „ W karmniku ”. Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Ewa Gutowska
Plan metodyczny dla klasy IId
Tytuł bloku: Popatrz, ile jesieni leży już na ziemi...
Temat dnia: Opisuję jesienne liście.
Cele ogólne:
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat;
wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z jesienią;
kształcenie umiejętności poprawnego redagowania opisu z użyciem zgromadzonego słownictwa;
doskonalenie techniki rachunku pamięciowego;
rozwijanie wyobraźni plastycznej.
Marzena Klin
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
TYTUŁ BLOKU: Wiersze Juliana Tuwima.
TYTUŁY DNI AKTYWNOŚCI:
1. Czy można rozmawiać z psem?
2. Dlaczego słowa mają niezwykłą moc?
3. Co to znaczy mieć bujną wyobraźnię?
4. Czy wiersze można śpiewać?
5. Czy wiersze dają radość?
6. Czy wiersz może nas czegoś nauczyć- ocena postępowania bohaterów.
7. Klasowy tomik poezji.
Marzena Klin
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE III
TYTUŁ BLOKU: Czas zatrzymany w legendzie
DNI AKTYWNOŚCI:
1. Kto stworzył Podhale?
2. Jak powstała Wisła?
3. Wędrujemy po wyżynach.
4. Wędrujemy po nizinach.
5. Gdzie rośnie wydmuchrzyca?
6. Opisuję krajobraz mojej miejscowości.
Ewa Gutowska i Marzena Klin
"CZY MOŻNA INACZEJ?" - Konkurs Plastyczny
Już od najmłodszych lat życia, dziecko nabywa nawyki i umiejętności sprzyjające ochronie zdrowia. Pierwszymi nauczycielami są niewątpliwie rodzice. Od ich świadomości zdrowotnej, wiedzy i zaangażowania w rozwój oraz wychowanie zależy, jakich wyborów dotyczących zdrowia będzie dokonywało ich dziecko w przyszłości. W momencie rozpoczęcia edukacji szkolnej, kolejnym przewodnikiem i osobą wspierającą staje się nauczyciel – wychowawca. To od jego kreatywności i zaangażowania zależy w jaki sposób uczniowie poznają i zechcą stosować w praktyce wiedzę i umiejętności z zakresu edukacji zdrowotnej.