Wychowanie wczesnoszkolne

Agnieszka Elżbieta Garstka

KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE I 
BLOK TEMATYCZNY: SKRZYDLACI PRZYJACIELE (2 DNI) 
TEMAT DNIA: JESTEŚMY PRZYJACIÓŁMI PTAKÓW

ZAPIS W DZIENNIKU:
Kilkuzdaniowe wypowiedzi dotyczące ptaków zimujących w Polsce. Czytanie krótkiego tekstu „ Karmnik dla ptaków ”. Redagowanie i zapisywanie odpowiedzi na pytania. Układanie ogłoszenia z rozsypanki zdaniowej. Turniej wiedzy – „ Jesteśmy przyjaciółmi ptaków ”. Wspólne wykonanie puzzli „ Ptaki na drzewie ” – rysowanie pastelą. Tańce integracyjne: „ Dzięcioł ” , „ W karmniku ”. Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Ewa Gutowska

Plan metodyczny dla klasy IId
Tytuł bloku: Popatrz, ile jesieni leży już na ziemi...
Temat dnia: Opisuję jesienne liście.

Cele ogólne:
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat; 
wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z jesienią; 
kształcenie umiejętności poprawnego redagowania opisu z użyciem zgromadzonego słownictwa; 
doskonalenie techniki rachunku pamięciowego; 
rozwijanie wyobraźni plastycznej.

Marzena Klin

SCENARIUSZ ZAJĘĆ
TYTUŁ BLOKU: Wiersze Juliana Tuwima.

TYTUŁY DNI AKTYWNOŚCI:
1. Czy można rozmawiać z psem?
2. Dlaczego słowa mają niezwykłą moc?
3. Co to znaczy mieć bujną wyobraźnię?
4. Czy wiersze można śpiewać?
5. Czy wiersze dają radość?
6. Czy wiersz może nas czegoś nauczyć- ocena postępowania bohaterów.
7. Klasowy tomik poezji.

Marzena Klin

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE III
TYTUŁ BLOKU: Czas zatrzymany w legendzie

DNI AKTYWNOŚCI:
1. Kto stworzył Podhale? 
2. Jak powstała Wisła?
3. Wędrujemy po wyżynach.
4. Wędrujemy po nizinach.
5. Gdzie rośnie wydmuchrzyca?
6. Opisuję krajobraz mojej miejscowości.

Ewa Gutowska i Marzena Klin

"CZY MOŻNA INACZEJ?" - Konkurs Plastyczny

Już od najmłodszych lat życia, dziecko nabywa nawyki i umiejętności sprzyjające ochronie zdrowia. Pierwszymi nauczycielami są niewątpliwie rodzice. Od ich świadomości zdrowotnej, wiedzy i zaangażowania w rozwój oraz wychowanie zależy, jakich wyborów dotyczących zdrowia będzie dokonywało ich dziecko w przyszłości. W momencie rozpoczęcia edukacji szkolnej, kolejnym przewodnikiem i osobą wspierającą staje się nauczyciel – wychowawca. To od jego kreatywności i zaangażowania zależy w jaki sposób uczniowie poznają i zechcą stosować w praktyce wiedzę i umiejętności z zakresu edukacji zdrowotnej.

Lipiec 2025
P W Ś C Pt S N
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3