Katarzyna Jasielon, Anna Turowska

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie II

Wstęp 

26 października 2004r. przeprowadziłyśmy zajęcia otwarte według scenariusza zajęć zintegrowanych – ” Jeż – mieszkaniec ogrodów”. Zajęcia zostały przeprowadzone w klasie II b integracyjnej w obecności metodyka, dyrekcji i nauczycieli kształcenia zintegrowanego ze SP 14 w Białymstoku.


Zajęcia zintegrowane objęły wszystkie obszary edukacji: polonistyczną, środowiskową, matematyczną, techniczną, muzyczną i ruchową. Głównym celem zajęć było wzbogacenie informacji o jeżu, rozwijanie umiejętności układania zdań oraz poszukiwanie dróg pokonywania trudności podczas rozwiązywania zadań nietypowych. Szczególny nacisk położyłyśmy na pokazanie etapów rozwiązywania zadań nietypowych metodą heurystyczną. Opierając się na etapach rozwiązywania zadań według Polya (zrozumienie zadania, układanie planu rozwiązania, wykonanie planu, sprawdzenie wyniku i refleksja nad zadaniem) chciałyśmy zaznaczyć, że rozwiązanie zadania to nie tylko wynik końcowy. Zrozumienie zadania tekstowego i wytrwałe poszukiwanie odpowiedniej drogi rozwiązania warunkują zakończenie sukcesem pracy nad zadaniem.
Podczas omówienia zajęć otwartych jeszcze raz podkreślałyśmy znaczenie stosowania metod heurystycznych w rozwiązywaniu zadań.
Uważamy, że udało się nam zainteresować koleżanki i przypomnieć o ważności doboru odpowiednich metod i środków podczas rozwiązywania zadań typowych i nietypowych oraz wielu innych problemów nie tylko matematycznych. ...

 

...

Cała publikacja dostępna jest w pliku do ściągnięcia.

Pobierz: Całość w formacie pdf

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Starosielce) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
15:30 18:00
Tworzenie cyfrowych lekcji języka obcego z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej – jak zacząć? (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:00 20:00
Sieć współpracy nauczycieli języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:15 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Śródmieście) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
piątek, 04.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Białostoczek) (STACJONARNE)