s. Katarzyna Anna Lejzorowicz SM,

Niepubliczne Przedszkole nr 2; Dom św. Marcina

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH dla Rodziców i dzieci z grupy 4-latków

„Nasi rodzice” – zabawy muzyczno-ruchowe, quizy z mamą i tatą.

 

Poniższy scenariusz zajęć jest skierowany do wszystkich grup wiekowych edukacji przedszkolnej ze szczególnym uwzględnieniem najpiękniejszych dla dziecka dni w roku, tj. Dnia Mamy i Taty. Jest to temat bardzo wdzięczny. Scenariusz zawiera wiele ciekawych aktywności       z zakresu edukacji przyrodniczej, matematycznej, polonistycznej i muzycznej. Można wykorzystać scenariusz w całości, jak również jego wybrane fragmenty. Zachęcam też do wykorzystania go jako gotowego materiału do przeprowadzenia zajęć dzieci z rodzicami. Zabawy przysporzyły małym i dużym wiele radości, umocniły więzi rodzinne i grupowe oraz były okazją do zaprezentowania przez dzieci nabytych w przedszkolu umiejętności.

 

Imię i nazwisko nauczyciela:

opracowała i przeprowadziła s. Katarzyna Anna Lejzorowicz SM, nauczyciel mianowany

Data: 22.05.2023r.

Grupa wiekowa: 4 latki

Miejsce pracy: Niepubliczne Przedszkole nr 2; Dom św. Marcina, ul. Rynek Kościuszki 5,     Białystok

Temat:Nasi rodzice” – zabawy muzyczno-ruchowe,  quizy z mamą i tatą.

Forma pracy: zajęcia z grupą

 Cele zajęć otwartych dla rodziców:

  • rozwijanie współpracy między rodzicami a przedszkolem;
  • integrowanie środowiska przedszkolnego i rodzinnego;
  • prezentację efektów działań grupy;
  • prezentację umiejętności dzieci;
  • uczestnictwo rodziców w warsztatach prezentujących zabawy, które rozwijają dzieci, możliwych do wykonania w domu.

 Cele ogólne:

  • rozwijanie i wzmacnianie więzi emocjonalnej z matką i ojcem.
  • kształtowanie więzi międzypokoleniowej.
  • tworzenie klimatu bliskości, miłości i akceptacji.
  • kształtowanie okazywania szacunku, miłości i przywiązania do rodziców.
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
  • kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania 
  • rozwijanie więzi z rodziną poprzez wspólne uczestniczenie w zabawach  i ćwiczeniach
  • integrowanie dzieci i ich rodziców w grupie

Cele operacyjne:

  • dzieli wyrazy na sylaby
  • rozwiązuje zagadki słuchowe
  • dostrzega rytmy i potrafi je kontynuować
  • wykonuje poprawnie działania matematyczne
  • wykonuje pracę plastyczną na zadany temat

 Zadania dla rodziców:

  • Obserwowanie zachowania dziecka;
  • Poznawanie umiejętności dziecka, sposobu i tempa pracy;
  • Wspieranie dziecka swoją obecnością.

Metody:

  • słowne: objaśnienie i instrukcja;
  • czynne: zadań stawianych dziecku i rodzicowi, met. praktycznego działania;
  • oglądowe: pokaz i obserwacja;
  • aktywizujące: metoda prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej,  Pedagogiki zabawy „Klanza”, improwizacyjna, gestonaśladowcze, ewaluacyjna.

 Formy pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa
  • grupowa

 

Środki dydaktyczne:

Pianino elektryczne, laptop, ekran z rzutnikiem, piosenki: Wszyscy są (Klanza), Clap clap song, Toca toca, Pociąg, muzyka relaksacyjna, Bajka muzyczna kształcąca słuch; kolorowe krążki, instrumenty muzyczne, bum bum rurki, 25 białych płatków kwiatowych z działaniami matematycznymi oraz 3 koła kwiatowe w kolorach: żółty, niebieski, czerwony; zagadki rodzinne, lina, ołówki, kredki, szablon domu dla każdego dziecka, dzwonki, szablon aparatu fotograficznego w kształcie serca, woreczek z karteczkami na których są wypisane numery kolejnych atrakcji zajęć.

 

- cała publikacja w pliku do pobrania (pdf) - 

Maj 2024
P W Ś C Pt S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2