Justyna Gurin
Oddział Przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 51 im. Ludwika Zamenhofa w Białymstoku
SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH
Grupa wiekowa: 5- 6 latki
Temat: „Jak być eko?”
Cel główny:
- wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym,
- rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za najbliższe otoczenie,
- kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego;
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- wypowiada się na temat otaczającego środowiska, ilustracji,
- rozumie potrzebę dbania o środowisko naturalne,
- bierze udział w zabawach ruchowych z muzyką
- dostrzega problemy związane z odpadami i zna sposoby ich segregacji,
- potrafi ocenić ludzkie zachowania- wyodrębniając zachowania pozytywne i negatywne,
- umie umieścić „śmieci” w odpowiednich pojemnikach, segregując je ze względu na materiał, z jakiego zostały wykonane;
Metody:
- czynna - zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń dziecka,
- słowna - objaśnienie, rozmowa, wiersz,
- percepcyjna - pokaz, obserwacja, ilustracje,
- aktywizująca - burza mózgów, przekształcenia;
Formy:
- indywidualna,
- grupowa,
- zbiorowa;
Środki dydaktyczne: gazety, kartki papieru, kartony, butelki plastikowe, opakowania plastikowe, reklamówki, kora drzew, szyszki, kij drewniany, kamienie, trawa, obierki owoców, słoik i butelki szklane, odtwarzacz płyt CD, ilustracje (las, znak recyklingu, zwierzęta w niebezpieczeństwie), karton z wyciętym otworem, tekst wiersza „Śmieciu precz” S. Karaszewskiego, worki do segregacji śmieci, rękawiczki gumowe, kartoniki czerwone i zielone, szablon aparatu fotograficznego, globus, dywaniki do zajęć, nagrania muzyki (dźwięki lasu, piosenka pt. „Duszki leśne, piosenka pt. „Clap clap song”), list;
- cała publikacja w pliku do pobrania (pdf) -