Rok szkolny 2023/2024

Dzięki uprzejmości Pani dr Katarzynie Szostak-Król Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 26 w Białymstoku odbyło się szkolenie dla nauczycieli wychowania fizycznego „Siatkówka – nieodłączny element lekcji wychowania fizycznego”, które poprowadziła Pani Joanna Szeszko -  była reprezentantka kraju i uczestniczka mistrzostw świata w 2002 roku, Prezes BAS Białystok, trener piłki siatkowej, nauczyciel dyplomowany SP 26. Uczestnikom szkolenia zostały zaprezentowane podstawy techniki odbić piłki sposobem górnym i dolnym w ćwiczeniach i zabawach oraz zostały omówione najczęściej popełniane błędy jakie wykonują dzieci podczas nauczania.

Rozwój przedszkolaków w obszarze motoryki dużej jest niezwykle ważny, a wiosna to idealny czas, aby zachęcić dzieci do większej aktywności fizycznej. Wydawnictwo Edukacyjne Podręcznikarnia wspólnie z doradczyniami  metodycznymi wychowania przedszkolnego Agnieszką Bąbczyńską  i Barbarą Szutkiewicz zorganizowało warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, które zostały przeprowadzone przez pedagoga, trenera, animatora Jarosława Jatela, Warsztaty obejmowały integracyjne zabawy ruchowe i taneczne z użyciem muzyki klasycznej. Podczas zajęć zostały zaprezentowane nie tylko autorskie propozycje Jarka Jatela , ale również znane od lat zabawy ruchowe czy nowości taneczne. Nauczyciele przekonali  się, że ruch przy muzyce jest źródłem radości, wspomaga rozwój, uwrażliwia, rozwija umiejętności społeczne, pobudza wyobraźnię, daje możliwość wyładowania energii, odpręża i relaksuje. Ślicznie dziękujemy Wydawnictwu Edukacyjnemu Podręcznikarnia za współpracę!

Podczas 12 godzinnych warsztatów Pozytywnej Dyscypliny nauczyciele PASJONACI uzyskali  odpowiedzi na pytania:

  • Co robić, gdy trudno dogadać się z uczniem?
  • Jak mówić, żeby uczniowie słyszeli i słuchali?
  • Jak stworzyć warunki do współpracy w klasie?
  • Jak wspierać, motywować i zachęcać do nauki?
  • Jak wyznaczać granice, egzekwować umowy i dzielić się z uczniami  obowiązkami i odpowiedzialnością?
  • Co konkretnie robić, aby bycie nauczycielem było łatwiejsze?

Pozytywna Dyscyplina pomogła nauczycielom:

  • zbudować współpracę z uczniami, która pomaga utrzymać dyscyplinę
  • przestać krzyczeć i powtarzać bezustannie te same prośby
  • uczyć życiowych kompetencji takich jak samodyscyplina, samodzielność, zaangażowanie i pracowitość, które pomogą zarówno w codziennej pracy z klasą, jak i w przyszłości.

Kolejne szkolenia z Canvy za nami! Na ostatnich dwóch spotkaniach pani mgr Edyta Bajena - nauczycielka dyplomowana informatyki ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Hugona Kołłątaja w Białymstoku dowiodła iż niezaprzeczalną zaletą narzędzia Canva jest to, że może je wykorzystać w zasadzie każdy nauczyciel - nawet ten który wcześniej nie przygotowywał żadnych grafik, poradzi sobie z jego obsługą. Prowadząca umożliwiła nabycie nowych umiejętności, które pozytywnie wpłyną na pracę zawodową nauczycieli na wszystkich poziomach awansu zawodowego. Pani Edyto „Canvastycznie” dziękujemy za poświęcony czas, zaangażowanie i wytrwałość!

Lekcja otwarta w Przedszkolu Samorządowym Nr 32 z Oddziałami Integracyjnymi „Bajkowe Miasteczko” w Białymstoku Zespołu Przedszkoli Nr 2 poprowadzona 4 kwietnia 2024 r. przez mgr Katarzynę Chlabicz i mgr Barbarę Hordyjewicz, pozwoliła nauczycielom wychowania przedszkolnego na obserwację zajęcia „Ćwiczenia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”. Nauczycielki stosując tę aktywizującą metodę, połączyły dwie grupy – „maluszków” i „starszaków”, które wykazały się zarówno umiejętnością współpracy, jak i opiekuńczym stosunkiem do młodszych kolegów. Zajęcia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne pomagają dzieciom osadzić się we własnym ciele, świadomie korzystać z funkcji ruchowych i sprawować nad nimi kontrolę. Ćwiczenia mają także pozytywny wpływ na wzrost samoakceptacji i poczucia sprawczości: dziecko czuje się dzięki nim lepiej we własnej skórze, odważniej podejmuje działanie i czerpie satysfakcję z osiągniętych efektów.

Metoda przynosi również wymierne korzyści na gruncie rozwoju społecznego: współdziałanie podczas wykonywania ćwiczeń uczy rozpoznawania potrzeb i emocji innych osób, efektywnej komunikacji oraz swobody w dzieleniu się własnymi doświadczeniami. Ćwiczenia integrują grupę, sprawiają, że każdy jej członek czuje się bezpiecznie, a nawiązane dzięki nim więzi mogą przerodzić się w głębsze, trwalsze relacje. Nauczycielki obserwowały zajęcie w obecności doradczyń metodycznych, a następnie uczestniczyły w omówieniu oglądanej lekcji.

Maj 2024
P W Ś C Pt S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2