Aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss to niezwykle atrakcyjna metoda wprowadzania dziecka w świat różnych gatunków muzyki. Katarzyna Kmiecik z Przedszkola w Grabówce przeprowadziła zajęcie otwarte nauczycielom wychowania przedszkolnego pt. ,,Wesoła wiosna - zabawy muzyczne na podstawie metody aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss”. Wspomniana metoda polega na łączeniu słuchania muzyki z różnymi formami aktywności podejmowanymi przez dziecko. To przede wszystkim proste zabawy rytmiczne połączone z melorecytacją lub śpiewem, zabawy rytmiczno-ruchowe, gra na instrumentach, opowieści ruchowe z elementami dramy lub pantomimy. Dzięki takim sposobom dziecko odkrywa różne aspekty dzieła muzycznego: jego formę, tempo, rytm, dynamikę i nastrój.
W sobotę (15.06) zakończyliśmy kolejną edycję kursu kwalifikacyjnego Zarządzanie Oświatą – wszystkim absolwentom serdecznie gratulujemy! Niezmiernie się cieszymy, że w naszym kursie uczestniczą tak wspaniali, pełni pasji nauczyciele. Dziękujemy i życzymy Wam samych sukcesów!
Rozpoczęty pięć lat temu konkursu języka angielskiego „Kids Love English” dla przedszkolaków i klas 0 szkół podstawowych organizowany przez nauczycielki Edytę Białous, Katarzynę Barszczewską, Katarzynę Stepaniuk z Przedszkola Samorządowego Nr 29 „Fantazja” w Białymstoku, które wchodzi w skład Zespołu Przedszkoli Nr 3, stał się jednym z ważniejszych i oczekiwanych przez nauczycieli wydarzeń promujących budowanie pozytywnego nastawienia do nauki języków obcych. Jako członek jury V edycji MODM BCE reprezentował konsultant ds. języka angielskiego Mariusz Truszkowski. Projekt promuje ideę nauki języka nowożytnego (j. angielskiego) dzieci w wieku przedszkolnym, integrację przedszkolaków z różnych placówek oraz stwarza warunki do zgodnego współzawodnictwa już od najmłodszych lat. Gratulujemy przygotowania i przeprowadzenia wartościowej inicjatywy Pomysłodawczyniom wydarzenia oraz Pani dyrektor mgr Wiolecie Głowie.
Pani Edyta Białous, nauczyciel dyplomowany Przedszkola Samorządowego nr 29 "FANTAZJA" Zespołu Przedszkoli Nr 3 w Białymstoku oraz nauczyciel j.angielskiego inspiruje nauczycieli wychowana przedszkolnego multisensorycznymi pomysłami na naukę języka nowożytnego w przedszkolu. Podczas szkolenia „Hello Bugs” – pomysły na zabawy językowo-sensoryczne z języka nowożytnego” odpowiedziała na pytanie - po co przedszkolakom i to na zajęciach języka angielskiego dążenie do ciągłych sensorycznych badań? Otóż, dzięki niemu lepiej rozumieją i zapamiętują informacje, które docierają do nich przez kilka kanałów jednocześnie. Zdobywanie wiedzy staje się bardziej zróżnicowane. Odczuwają pozytywne emocje wywołane ciekawymi, różnorodnymi bodźcami, co również pomaga im lepiej zapamiętać zdobyte nowe doświadczenie. Poznawanie świata wszystkimi zmysłami pomaga dzieciom, również tym ze specjalnymi potrzebami rozwijać się wielokierunkowo i efektywniej się uczyć.
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a okres ten dzieci mogą spędzić nie tylko na rozwijaniu kreatywności, ale również budowaniu relacji i zdrowym współzawodnictwie. Wydawnictwo Edukacyjne PODRĘCZNIKARNIA wspólnie z doradczyniami metodycznymi wychowania przedszkolnego zorganizowało warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego pod hasłem „Wakacyjne inspiracje – gry dla dużych grup” .
Nauczyciele przekonali się, że gry edukacyjne dla grup to świetny pomysł na zabawę zarówno w sali przedszkolnej, jak i na świeżym powietrzu. W atmosferze dobrej zabawy uczestnicy szkolenia wcielili się w role swoich wychowanków i zagrali w kilka gier dla dużych grup przedszkolnych z oferty PODRĘCZNIKARNI. Mega hitami były gry SPY GUY i ANONIMO. SPY GUY To nie tylko gra planszowa, ale również innowacyjna pomoc dla nauczycieli, która pomogą rozwijać u przedszkolaków: spostrzegawczość, komunikację w grupie, skupienie na celu, zarządzanie czasem, a to wszystko w klimacie detektywistycznych zagadek, które nigdy się nie nudzą! ANONIMO – zaprosiło grupę nauczycieli do włożenia opasek i wylosowania kart. Nauczyciele doświadczyli, jak wprowadzać zasady uczciwości, prawdomówności, przestrzegania obowiązujących reguł oraz właściwego reagowania na odnoszenie sukcesów i znoszenie porażek, utrwalają wiadomości dotyczące baśni, bajek, legend, określają i rozpoznają osoby, zwierzęta, warzywa i owoce po ich charakterystycznych cechach wyglądu zewnętrznego, rozwijają wyobraźnię, mowę, logiczne myślenie, zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć. Drugim hitem była gra MISTAKOS oraz JESTEM BEZPIECZNY. MISTAKOS pozwala dzieciom wspólnie ułożyć najwyższą wieżę świata, a przy okazji uczy zasad rozgrywki i zgodnego współzawodnictwa (bez konieczności czekania w kolejce),rozwija kreatywność, pomysłowość i logiczne myślenie, doskonali sprawność manualną, zręczność i dokładność, aktywizuje, pobudza do poszukiwania i wykorzystywania nowych rozwiązań, rozwija umiejętność kodowania i rozkodowywania informacji, uatrakcyjni zajęcia matematyczne poprzez praktyczne działania. JESTEM BEZPIECZNY jest edukacyjną opowieścią w puzzlach XXL , to twórczy sposób na omawianie w przedszkolu trudnego, ale ważnego tematu bezpieczeństwa. Przecież bezpieczeństwo zawsze ma pierwszeństwo!
Ślicznie dziękujemy Wydawnictwu Edukacyjnemu Podręcznikarnia za współpracę.