Wiosna to pora roku, w której szczególnie chce się tańczyć, śpiewać i muzykować! Agata Gościewska nauczycielka z Przedszkola w Grabówce przeprowadziła zajęcie otwarte dla nauczycieli wychowania przedszkolnego pt.,,Koncert dla Pani Wiosny”- instrumentacja perkusyjna do utworu ,,Jakie dźwięki niesie wiosna?” K. Halasz. Podstawą każdego procesu dydaktycznego jest refleksja nad tym, czego nowego dzieci podczas zajęć się nauczą, jakie zdobędą umiejętności i jakich postaw zostaną nauczone. Odkrywanie przyjemności ze świadomego obcowania z muzyką pomogło odkryć przedszkolakom, że rozpoczęła się właśnie wiosna, a nauczyciele mieli okazję dowiedzieć się, za pomocą jakich aktywności zostały zdobyte zaplanowane cele.
Doradczynie metodycznie wychowania przedszkolnego Agnieszka Bąbczyńska i Barbara Szutkiewicz przeprowadziły szkolenie w Przedszkolu Samorządowym nr 12 pt. „Odkrywamy na nowo Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego - jako fundamentalny dokument w planowaniu pracy nauczyciela”. Zapoznały ze strukturą Podstawy Programowej – celami, zadaniami, treściami nauczania oraz warunkami i sposoby realizacji. Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego domaga się szacunku do dziecka, zapewniając stosownymi zapisami konieczność wsparcia jego całościowego rozwoju. Zawiera jeden wyrazisty cel wychowania przedszkolnego. Troską trzeba otoczyć wszystkie doświadczenia dziecka, zarówno w aspekcie fizycznym, emocjonalnym, społecznym, jak i poznawczym, oraz traktować je jak drogę prowadzącą do osiągnięć w tym zakresie. Nadrzędny cel pokazuje, iż wsparcia należy udzielać dziecku w każdej sytuacji w przedszkolu, bez podziału na czas zabawy kierowanej czy swobodnej. Wsparcie powinno się dokonywać z uwzględnieniem głównych wartości: prawdy, piękna i dobra. Treść zadań organizuje cały proces wychowania. Ich realizacja zapewnia, że dzieci osiągną umiejętności opisane w podstawie programowej.
W ostatni weekend odbyła się kolejna edycja kursu dla przyszłych realizatorów programu profilaktycznego „Przyjaciele Zippiego”, które poprowadziła Elżbieta Babicz. Jest to rekomendowany przez MEN program profilaktyczny promujący zdrowie psychiczne dzieci, adresowany do wychowanków w wieku 5-8 lat. Kurs realizowany jest we współpracy z Centrum Pozytywnej Edukacji, które ma wyłączność na szkolenie trenerów programu. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za przybycie i zachęcamy do śledzenia naszej oferty – kolejne edycje kursów z programów profilaktycznych pojawiają się w ofercie na nowy rok szkolny 2024/2025.
Lata przedszkolne, mimo, że są określane jako „wiek zabaw”, w znacznej mierze decydują o rozwoju i postawie ciała w następnych okresach życia. Dlatego bardzo ważnym jest, by nie zmarnować tej szansy i wykorzystać potencjalne możliwości dziecka w kreowaniu jego zdrowia. Aktywność ruchowa jest podstawowym czynnikiem stymulującym rozwój dziecka, utrzymującym wewnętrzną równowagę jego organizmu, hartującym oraz kształtującym jego postawę ciała. Przedszkolak posiada predyspozycje do dokładnego wykonywania ruchu. Dlatego należy ten okres wykorzystać do kształtowania prawidłowych stereotypów ruchowych, do tworzenia nawyków prawidłowej postawy ciała. W marcu Emilia Elżbieta Łapińska - doradca metodyczny wychowania fizycznego MODM BCE przeprowadziła zajęcia pt.„Ćwiczenia i zabawy kształtujące nawyk prawidłowej postawy”. Wady postawy nie tylko zaburzają budowę ciała dziecka, ale również prowadzą do ograniczenia zakresu ruchów w stawach, zwiększają wydatek energetyczny organizmu, zaburzają pracę narządów wewnętrznych, a w późniejszych latach do przedwczesnych zmian zwyrodnieniowych. Z tego względu ważne jest, abyśmy dbali o właściwy rozwój już od najmłodszych lat!
Po raz 10. w CAK Wierzbowa mieszczącego się w VII Liceum Ogólnokształcącym w Białymstoku odbyła się konferencja szkoleniowa skierowana do nauczycieli wychowania fizycznego. Tegoroczna edycja odbyła się pod nazwą: „Lekcje wychowania fizycznego w szkole - droga po zdrowie". Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Prezydent Białegostoku i Podlaski Kurator Oświaty.