Cele ogólne:
• przyjęcie do społeczności przedszkolnej nowych dzieci;
• wspomaganie dziecka w budowaniu pozytywnego obrazu siebie;
• nawiązanie bliższego kontaktu między dziećmi, rodzicami i personelem przedszkola;
• tworzenie w przedszkolu atmosfery radości, przyjaźni i zaufania;
Cele szczegółowe:
• bawi się zgodnie z rówieśnikami i rodzicami
• śpiewa piosenki, recytuje wiersze, inscenizuje ruchem piosenki;
• pokonuje lęk przed występami publicznymi.
Pomoce dydaktyczne: magnetofon, opaski zajączków, grzechotki-jajeczka, dyplomy, opaski na rękę, płyty CD z piosenkami i tańcami.
Przebieg uroczystości:
1. Jedzie pociąg z daleka”– dzieci w opaskach z wizerunkiem zajączka i odświętnych strojach „wjeżdżają” do sali śpiewając piosenkę.
2. Powitanie przybyłych na uroczystość gości
3. ,,Do przedszkola idzie maluch” – piosenka inscenizowana ruchem
1. Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup, - 4 tupnięcia z przerwą
Wszyscy dziś malucha znają, tup, tup, tup, tup. – j.w.
2. Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la, - 4 x klasnąć w ręce z przerwą
Zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la. – j.w.
3. Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop, - 2 podskoki z przerwą
Bo tu bawią się najlepiej, hop, hop, hop, hop. – j.w.
4. „Mam 3 latka”– recytacja wiersza H. Suchorzewskiej połączona z ilustracją ruchową
Mam trzy lata, trzy i pół, - dzieci pokazują trzy palce
Brodą sięgam ponad stół. - ręką pokazują brodę
Do przedszkola chodzę z workiem - maszerują w miejscu
I mam znaczek z muchomorkiem. - pokazują rękami grzybek
Pantofelki ładnie zmieniam, - naśladują zdejmowanie kapci
Myje ręce do jedzenia. - mycie rąk
Zjadam wszystko z talerzyka, - jedzą łyżką
Tańczę, kiedy gra muzyka. - ręce pod boki-poruszają biodrami
Umiem wierszyk o koteczku. - rękami pokazują wąsy na twarzy
O tchórzliwym koziołeczku - palcami pokazują na głowie różki
I o piesku, co był w polu, - wymach ręką w bok
Nauczyłam się w przedszkolu. – obrót, wymach rękami na boki
5. „Jestem sobie przedszkolaczek”– instrumentacja piosenki
Jestem sobie przedszkolaczek,
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.- gra na grzechotce ( jajeczka)
Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam. - j.w.
Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam. – j.w.
Kto jest beksą i mazgajem,
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam. – j.w.
6. Wiersz „Maluszki”
Trzylatki to są dzieci z tej gromadki,
Co wierszyki recytują i piosenki wyśpiewują.
Skaczą pięknie jak piłeczki, buzie mają jak laleczki,
Ładnie prace wykonują, wydzierają i malują
7. „Le bastrliglo”– taniec z rodzicami w parach
8. „Zajączek” – wiersz połączony z ilustracją ( rodzice naśladują ruchy dziecka)
Noc minęła, wstaje słońce, - ręce do góry zakreślają koło
A zajączek jak zajączek, - 2 palce u rąk przykładają do głowy
Wyszedł: z nory i na łące - maszerują w miejscu
Kica, skacze, mały pączek. - podskakują
Uszka stoją, i słuchają. - uszy j.w.
To jest sprytu jego część - 7 x klasnąć w ręce
Oczy też bacznie zerkają. - rozglądają się na boki
By wilk go nie zdążył zjeść - naśladują rękami wkładanie jedzenie do buzi
On zbyt wilka się nie boi - palcem wskazującym na boki
Cieszy się zielenią, traw - obrót w miejscu
Kiedy zbłądzi pośród kniei - marsz w miejscu
Na polance szczypie szczaw - przykucają i stukają palcami o podłogę
9. „Pasowanie”- czyta nauczycielka
Kalendarz dziś datę ważną wskazuje,
bo pani dyrektor na przedszkolaka Was pasuje.
Ale zanim to się stanie niech każde z was wykona zadanie:
• Niech stanie na jednej nodze,
• Wykona trzy podskoki,
• Zrobi wesołą minkę.
10. Ceremonia ślubowania.
Super poszły wam zadania.
Więc zapraszam do ślubowania.
Wyciągnijcie dwa paluszki,
Równiuteńko złączcie nóżki,
Wszystkiego uważnie słuchajcie
I wyraźnie powtarzajcie.
My Zajączki przyrzekamy:
- co dzień rano buzię mieć zawsze roześmianą,/ PRZYRZEKAMY,
- nie płakać, nie szlochać i panie mocno kochać,/PRZYRZEKAMY,
- zabawki szanować i dookoła wszystko porządkować,/PRZYRZEKAMY,
- choć jesteśmy jeszcze mali, zgodnie się bawić w sali,/PRZYRZEKAMY,
- piżamę samemu zakładać i na spaniu nie gadać,/ PRZYRZEKAMY,
- nie sikać w galoty, bo z tym dużo roboty,/ PRZYRZEKAMY.
11. C. d. wiersza „Pasowanie”
Panią dyrektor tu zapraszamy.
Dla Pani specjalne zadanie mamy.
Chcemy poprosić o pasowanie
Przedszkolakiem niech każdy się stanie.
12. Wystąpienie Pani dyrektor. Następnie dokonanie uroczystego nadania imienia grupie I „Zajączki” oraz pasowanie na przedszkolaka.
13. Wręczenie dzieciom przez Panią Dyrektor dyplomów oraz założenie opaski zajączka na rękę .
14. Słodki poczęstunek dla zgromadzonych gości .