Iwona Kowalczuk
PS nr 82

SCENARIUSZ  SPOTKANIA  INTEGRACYJNEGO Z RODZICAMI



Temat: „Wielkanoc tuż,  tuż”- warsztaty plastyczne.


Cele ogólne:
•    poznanie zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi;
•    kultywowanie tradycji wielkanocnych;
•    rozwijanie sprawności manualnych;
•    integracja przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka ;

Metody:
•     czynna: zadania stawiane do wykonania
•    słowna: objaśnienia, instrukcje
•    oglądowa: obserwacja, pokaz

Formy: grupowa, indywidualna, zespołowa

Pomoce:
•    odtwarzacz CD, płyty z nagraniem piosenki, muzyki do zabaw, kolorowa bibuła, serwetki, taśma malarska, klej, szary papier

Przebieg:

  1. Powitanie rodziców i dzieci . Nawiązanie do tradycji zawiązanymi  z Wielkanocą.
  2. Nauczycielka opowiada dzieciom o wielkanocnej Krainie w której trwają przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Zajączki są bardzo zapracowane. Robią świąteczne porządki, pieką baby i mazurki, malują pisanki i przygotowują niespodzianki dla dzieci. Może pomożemy zajączkom w przedświątecznych przygotowaniach?
  3. Piosenka "Chodźmy do koła" zapraszamy rodziców do wspólnej zabawy
  4. "Pieczemy ciasto" - zabawa z elementami pedagogiki zabawy (naśladowanie za pomocą gestów i mimiki całego procesu robienia ciasta).

 

Ustawienie: siedzimy w kole

  •     lewą rękę wyciągamy przed siebie i zginamy w łokciu (w ten sposób trzymamy przed sobą naczynie)
  •     ucieramy składniki na ciasto kręcąc prawą ręką 8 razy
  •     4 razy wycieramy ręce
  •     4 razy strzepujemy mąkę z fartuszka wbijamy 4 jajka
  •     prawą ręką sięgamy za lewe ramię, bierzemy jajko, rozbijamy je o ramię, wlewamy jajko do naczynia mówiąc CHLUP i wyrzucamy skorupki przez prawe ramię mówiąc SIUP.
  •     lewą ręką sięgamy za prawe ramię, bierzemy jajko, rozbijamy je o ramię, wlewamy jajko do naczynia mówiąc CHLUP i wyrzucamy skorupki przez lewe ramię mówiąc SIUP.
  •     wbijamy jeszcze jedno jajko prawą ręką i ostatnie lewą
  •     zagniatamy ciasto 8 razy
  •     4 razy wałkujemy ciasto przed sobą obiema rękami
  •     ozdabiamy kremem lub posypujemy bakaliami / 8 razy/
  •     gotowym ciastem częstujemy osoby po prawej i lewej stronie.


5.    Zabawa "Wielkanocne jajko" - dzieci stojąc w kole podają sobie dużą pisankę przy dźwiękach muzyki. Na przerwę w muzyce, dziecko z pisanką rozwiązuje wielkanocną zagadkę (zagadki odczytują rodzice)
Mam czerwone nóżki,
jestem żółtą kulką.
A kiedy urosnę,
To zostanę kogutem lub kurką
(kurczątko)

6.    „Musztra kurczaków”- przy muzyce
„Ciu, ciu ła ła ła”- obroty wokół siebie zgodnie z ustawieniem ciała
„Kompanija”- salutujemy

Za każdym razem dodajemy kolejno polecenie:
1.Ręce do przodu
2.Ręce do przodu, zacisnąć pięści
3. Ręce do przodu, zacisnąć pięści, kciuki do góry (ciu ciu ła jest dwa razy);
4. Ręce do przodu, zacisnąć pięści, kciuki do góry, pięści do piersi;
5. Ręce do przodu, zacisnąć pięści, kciuki do góry, pięści do piersi, głowa do tyłu;
6. Ręce do przodu, zacisnąć pięści, kciuki do góry, pięści do piersi, głowa do tyłu;, pupa   
    do tyłu;
7. Ręce do przodu, zacisnąć pięści, kciuki do góry, pięści do piersi, głowa do tyłu;, pupa   
    do tyłu, nogi pingwina (ciu ciu ła jest dwa razy);
8. Ręce do przodu, zacisnąć pięści, kciuki do góry, pięści do piersi, głowa do tyłu;, pupa   
    do tyłu, nogi pingwina, język na brodę  (ciu ciu ła jest dwa razy)
7.    Zagadka
Na Wielkanocne Święta
pamięta o prezentach
(zajączek)
8.    „Taniec z zajączkiem”- taniec integracyjny „Specknerin”
Ustawienie: w kole
4 kroki odstawno- dostawne w prawą  stronę
3 kroki do środka koła na 4 całus dla zająca
4 kroki do tyłu
4 kroki odstawno- dostawne w prawą  stronę
3 kroki do środka kola na 4 całus dla zająca
4 kroki do tyłu
2 obroty wokół siebie w prawą stronę
2 obroty wokół siebie w lewą stronę
 Całość powtarzamy 3 razy

W różne wzorki malowana,
cała wkoło opisana
(pisanka)
9.    Piosenka „Kolorowa pisanka”
10.    „Pisanka”- wyklejanie „pisanek” sznureczkami z bibuły, koralikami itp.
11.    „Kwiatek”- wykonanie kwiatka z serwetki.
12.    Ozdabianie koszyka wielkanocnego na dużym arkuszu szarego papieru.
13.    Podziękowanie za udział w spotkaniu, złożenie życzeń świątecznych.


Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Starosielce) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
15:30 18:00
Tworzenie cyfrowych lekcji języka obcego z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej – jak zacząć? (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:00 20:00
Sieć współpracy nauczycieli języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:15 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Śródmieście) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
piątek, 04.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Białostoczek) (STACJONARNE)