SCENARIUSZ ZAJĘĆ W GRUPIE 4 LATKÓW W OPARCIU O PEDAGOGIKĘ FROEBLA

Imię i nazwisko nauczyciela: Wioleta Kierus

Miejsce pracy: Przedszkole Samorządowe nr 31 w Białymstoku

Grupa wiekowa: 4 latki

Forma pracy: zajęcia z grupą

Treść podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

I5) uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych;

I7) wykonuje czynności, takie jak trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni;

III8) obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe;

IV1) wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, technicznych, teatralnych, mimicznych, konstrukcji i modeli z tworzyw i materiału naturalnego;

IV2) wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie;

IV11) wyraża ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom, określa ich położenie, liczbę, kształt, wielkość, ciężar, porównuje przedmioty w swoim otoczeniu z uwagi na wybraną cechę;

IV12) klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia, układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne, nadając im znaczenie, rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)

IV16) posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy;

...

- cała publikacja jest do pobrania w pdf - 

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)