Ewa Kwaśniewska, Krystyna Niemołocznow,
Barbara Sawicka, Jolanta Żurawska
METODA PROJEKTÓW
Temat: „Kim jest wegetarianin?”
Szkoła: Technikum Gastronomiczne na podbudowie ZSZ
Klasa: I
Planowany czas trwania procesu kształcenia: 3 miesiące
Formy organizacyjne: praca grupowa i indywidualna, w ramach zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych oraz praktyki
Cel kształcenia:
- poznanie wegetarianizmu jako odmiennego sposobu odżywiania
Zakres projektu:
1) umiejętność sporządzania potraw wegetariańskich różnymi technikami
2) umiejętność modyfikowania diety podstawowej dla potrzeb wegetarianów
3) charakteryzować odmiany wegetarianizmu
4) dobrać surowce i narzędzia pracy do produkcji potraw wegetariańskich
5) przygotować receptury wybranych potraw wegetariańskich
6) zaplanować procesy technologiczne potrawa wegetariańskich
7) sporządzić wybraną potrawę charakterystyczną dla wegan
8) ocenić wartość odżywczą potrawy
9) wyjaśnić zagrożenia zdrowia wynikające ze stosowania radykalnych odmian wegetarianizmu
10) opracować wnioski
Forma opracowania projektu – pisemny raport obejmujący zakres projektu, uzasadnienie wybranych rozwiązań, wykonanie i prezentacja wybranej potrawy, ewaluacja.
Prezentacja projektu – na forum grupy
Ilość ocen – dwa stopnie szkolne
...
Cała publikacja dostępna jest w pliku do ściągnięcia.
Pobierz: Całość w formacie pdf , Zagadka kulinarna
wtorek, 30.04.2024 15:30 19:30 Egzamin ustny na maturze z języka polskiego – kryteria oceny (STACJONARNE) |
poniedziałek, 06.05.2024 15:00 19:00 Urzeczywistnić marzenia – przygotowanie druku 3D (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 15:30 19:30 Kwiaty na Dzień Matki – różne techniki wykonania (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 16:00 19:00 Kreatywność jako kompetencja kluczowa. Jak ją rozwijać u uczniów klas początkowych? (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 18:30 21:30 Praca z uczniem w spektrum autyzmu (ON-LINE) |
piątek, 10.05.2024 16:00 Sieć współpracy Chemiczny kram- podsumowanie pracy w roku szkolnym 2023/2024. (ON-LINE) |
poniedziałek, 13.05.2024 15:00 20:00 Genially – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści i pracy grupowej (ON-LINE) |