Małgorzata Lech, Celina Borowska
Doradcy metodyczni kształcenia zintegrowanego MODM Białystok

Zespoły samokształceniowe – potrzeba czy konieczność?
,,Podlaskie Wieści Oświatowe” 2007/5  

"By osiągnąć doskonałość ucznia nauczyciel musi się sam wciąż doskonalić".

Oczywistym jest, że nauczyciel od chwili skończenia studiów nie może zaprzestać doskonalenia zawodowego.
Swoje kwalifikacje zawodowe może uaktualniać bądź uzupełniać poprzez uczestnictwo w zorganizowanych formach doskonalenia na terenie szkoły oraz w ośrodkach pozaszkolnych.
 Bardzo wartościową formą doskonalenia zawodowego są zespoły samokształceniowe funkcjonujące w szkołach. Skupiają one nauczycieli danego przedmiotu np. zespół nauczycieli kształcenia zintegrowanego, nauczycieli przedmiotów humanistycznych, nauczycieli przedmiotów matematyczno przyrodniczych, nauczycieli wychowania fizycznego, zespół ds. integracji.
 Celem zespołów jest doskonalenie pracy nauczycieli w konkretnych warunkach szkolnych; wymiana doświadczeń, uaktywnienie nauczycieli w śledzeniu bieżącej literatury fachowej oraz wywołanie szczególnie u młodych stażem nauczycieli refleksji nad własnymi działaniami dydaktyczno-wychowawczymi. 
Cel ten jest realizowany poprzez wypracowanie określonego dorobku teoretycznego oraz praktycznego w pracy z dziećmi z uwzględnieniem specyfiki pracy szkoły, kwalifikacji kadry i posiadanej bazy dydaktycznej.
Plan pracy zespołów na dany rok szkolny wynika z potrzeb danej placówki oraz potrzeb nauczycieli i ich zainteresowań. 

---

- całość do pobrania w formacie pdf -  

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)