Scenariusz zajęć otwartych w klasie Ic.
Prowadząca: mgr Ala Anna Kujałowicz

Temat: Redagowanie życzeń dla mamy na podstawie planu i zgromadzonego słownictwa. 
Blok tematyczny: Nasza mama czarodziejka  

Cele ogólne:

- kształcenie umiejętności redagowania życzeń,
- wielka litera w pisowni zwrotów grzecznościowych,
- doskonalenie umiejętności zamykania myśli w formie zdania,
- budowanie spójnej logicznie wypowiedzi kilkuzdaniowej,
- wdrażanie uczniów do dłuższych wypowiedzi na temat swoich mam,
- ukazanie sposobów wyrażania miłości do matki, 
- doskonalenie rachunku pamięciowego w zakresie 20, - ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, - wykorzystanie wiedzy w praktyce ( posługiwanie się kalendarzem)
Cele operacyjne:

Uczeń:
- z miłością i szacunkiem mówi o matce,
- wypowiada się pełnym zdaniem na określony temat,
- wie, jak sprawić przyjemność najbliższej osobie,
- buduje wypowiedź według ustalonego planu,
- redaguje życzenia dla mamy,
- posługuje się kalendarzem,
- prawidłowo używa zwrotów grzecznościowych, potrafi je zapisać,
- układa wyrazy i zdania z rozsypanki sylabowej i wyrazowej,
- dodaje i odejmuje w zakresie 20
- współdziała w grupie,
- potrafi zaśpiewać piosenkę i zilustrować ją ruchem. 

Metody: rozmowa, praktycznej działalności, praca z tekstem, zadaniowa, ćwiczeniowa, inscenizacja, zabawa ze śpiewem, aktywizujące: akrostyk, 

Formy: zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita i zróżnicowana, grupowa
Środki dydaktyczne: tekst wiersza pt. "Obrazek dla mamy”, J. Suchorzewskiej "Mamo" , kalendarze, zdjęcia z mamami, rebus, „Słoneczko” z sylab, karty pracy, działania matematyczne zapisane na szablonach kwiatków, plan 
pisania życzeń, słownictwo, wzór laurki , kolorowe kartki do zabawy „Pomocna dłoń”„Drzewko nastrojów” i listki,
 
--- 
 
Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)