Magdalena Jaśniak

Nauczyciel Publicznej Szkoły Podstawowej nr 14 im. Adama Mickiewicza w Opolu

 

KARTA WDROŻENIA INNOWACJI
ROK SZKOLNY 2021/22 

 

  1. INFORMACJE O SZKOLE.
  2. Nazwa szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 im. Adama Mickiewicza w Opolu
  1. INFORMACJE DOTYCZĄCE AUTORA / AUTORÓW INNOWACJI.

 Imię nazwisko : Magdalena Jaśniak

  • INFORMACJE DOTYCZĄCE NAUCZYCIELI WDRAŻAJĄCYCH INNOWACJE.

       1.  Imię i nazwisko:Magdalena Jaśniak

  1. Kwalifikacje zawodowe:
  • Studia wyższe magisterskie: Pedagogika Opiekuńcza z Terapią Pedagogiczną,
  • Studia licencjackie : Nauczycielskie Kollegium Języków Obcych - Język Niemiecki,
  • Studia podyplomowe w zakresie: Wychowanie do Życia w Rodzinie , Bezpieczeństwo i Higiena Pracy,
  1. Zajmowane stanowisko w szkole: Nauczyciel
  1. Stopień awansu zawodowego: Nauczyciel mianowany
  1. Autor posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia działalności innowacyjnej:

        tak                        nie    

  1. INFORMACJE DOTYCZĄCE OPRACOWANIA INNOWACYJNEGO.

 1. Rodzaj innowacji:         programowa,

            organizacyjna,

            metodyczna,

 2. Zakres innowacji:

 kto zostanie nią objęty (szkoła, klasa, grupa uczniów) :

  1. Klasa IV a oraz IVc
  1. zajęcia edukacyjne, które obejmuje innowacja:

Język mniejszości narodowej- język niemiecki

c) czas trwania innowacji :
    od wrzesień 2021    do czerwiec 2022  

  1. przyczyny wdrożenia innowacji :

Innowacja”Lesezauber” została stworzona w związku ze wzrostem znaczenia języka niemieckiego w procesie komunikacji w Europie, a także ze względu na wymogi nowej podstawy programowej . Wiek szkolny jest doskonałym okresem do rozpoczynania nauki języka obcego. W tym czasie dzieci poprzez zabawę, w odpowiednio stworzonej, przyjaznej atmosferze  z łatwością przyswajają wiedzę i chętniej się uczą. W nauce słownictwa i obcojęzycznych zwrotów niezwykle ważna jest systematyczność  i regularność a także kontakt z materiałami źródłowymi jak książki z opowiadaniami w języku obcym. Zwiększenie nacisku na umiejętność czytania w języku niemieckim zapewnia częstszy kontakt z językiem, stwarza również okazję do utrwalania i zapamiętywania większej ilości słów i prostych struktur gramatycznych

  1. na czym polega nowatorstwo opracowania

 Nauczyciel wprowadza uczniów w świat książek w języku niemieckim. Podczas wybranych zajęć „Języka mniejszości narodowej- języka niemieckiego” czytane są autentyczne teksty w języku niemieckim . W opowiadaniach  tych występują różni bohaterowie z niemieckojęzycznych książek dla dzieci. Uczniowie ćwiczą umiejętność czytania w języku obcym, poznają nowe słownictwo a także struktury gramatyczne. Dodatkowo mają kontakt z żywym językiem, poznają kulturę krajów niemieckojęzycznych a także nowe metody nauki języka.  Po przeczytaniu samodzielnie lub na forum danego tekstu uczniowie wykonują przydzielone przez nauczyciela zadania, mające na celu sprawdzenie stopnia zrozumienia danych treści oraz zapamiętanie nowego słownictwa/ zwrotów. Wybrane teksty uczniowie przestawiają na forum klasy w formie dramy. Książki pochodzą z Biblioteki Austriackiej lub z ebooków dostępnych w sieci. Nauczyciel kopiuje wybrane fragmenty tekstów oraz zachęca uczniów do samodzielnego korzystania ze zbiorów biblioteki.

- całość do pobrania w formacie (pdf) - 

Maj 2024
P W Ś C Pt S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2