Adresaci: Nauczyciele, pedagodzy, psychologowie, specjaliści pracujący z dziećmi i młodzieżą w każdym wieku.
Terminy spotkań: 10.03.2025
17.03.2025
24.03.2025
godz. 16:00 – 20:00
INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.
Warsztaty Pozytywnej Dyscypliny w szkole i przedszkolu.
Uzyskasz odpowiedzi na pytania:
- Co mam robić, gdy nie mogę się dogadać z uczniem?
- Jak mam mówić, żeby dziecko mnie słyszało i słuchało?
- Jak stworzyć warunki do współpracy z dziećmi?
- Jak wspierać i motywować?
- Jak wyznaczać granice, egzekwować umowy i dzielić się z dziećmi obowiązkami i odpowiedzialnością?
- Co konkretnie robić, aby bycie nauczycielem było łatwiejsze?
Pozytywna Dyscyplina pomaga nauczycielom:
- zbudować współpracę z dziećmi, która pomaga utrzymać dyscyplinę
- przestać krzyczeć i powtarzać bezustannie te same prośby
- uczyć dzieci życiowych kompetencji takich jak samodyscyplina, samodzielność, zaangażowanie i pracowitość, które pomogą zarówno w codziennej pracy z klasą, jak i w przyszłości.
Prowadzenie: Barbara Osipczuk - Certyfikowana Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny dla nauczycieli, rodziców i biznesu.
Tematyka szkolenia:
Moduł 1 POZYTYWNE PODEJŚCIE W SZKOLE: NAUCZYCIEL UPRZEJMY I STANOWCZY JEDNOCZEŚNIE.
1. Czym jest Pozytywna Dyscyplina?
2. Krótka historia i podstawowe założenia.
3. Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u dzieci?
4. Pozytywna Dyscyplina jako system społeczno-emocjonalnego kształtowania osobowości.
5. Jakim jestem liderem? Uprzejmość i stanowczość jednocześnie.
Moduł 2 DLACZEGO DZIECI ZACHOWUJĄ SIĘ ŹLE?
1. Jak interpretować ich zachowanie oraz jak reagować i zapobiegać trudnym zachowaniom?
2. Ludzki mózg. „Trzy mózgi” i ich wpływ na zachowanie dziecka.
3. Istota przynależności i jej wpływ na zachowanie dziecka.
4. Jakie założenia / przekonania / potrzeby stoją za zachowaniem dziecka – metafora góry lodowej.
5. Cztery błędne strategie zachowania.
Moduł 3 KARY VS KONSEKWENCJE
1. Czy kara działa? Co w zamian?
2. Różnica między karą a konsekwencją.
3. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach.
4. Konsekwencje naturalne a logiczne.
Moduł 4 ZACHĘTA KONTRA ZNIECHĘCENIE ORAZ BUDOWANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI I SPRAWCZOŚĆI U DZIECI, POCHWAŁY I ETYKIETY.
1. Jak motywować by nie zniechęcać?
2. Motywowanie.
3. Czym różni się zachęta od pochwały?
4. Pytania pełne ciekawości – elementy coachingu w nauczaniu.
5. Etykietowanie uczniów.
Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi
ipo.modm.bialystok.pl