Kalendarz wydarzeń

Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie. (STACJONARNE)
Poniedziałek, 10 Marzec 2025, 16:00 - 20:00
Odsłon : 1
Kontakt Barbara Osipczuk Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adresaci: Nauczyciele, pedagodzy, psychologowie, specjaliści pracujący z dziećmi i młodzieżą w każdym wieku.
Terminy spotkań: 10.03.2025
17.03.2025
24.03.2025
godz. 16:00 – 20:00

INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.

Warsztaty Pozytywnej Dyscypliny w szkole i przedszkolu.

Uzyskasz odpowiedzi na pytania:
- Co mam robić, gdy nie mogę się dogadać z uczniem?
- Jak mam mówić, żeby dziecko mnie słyszało i słuchało?
- Jak stworzyć warunki do współpracy z dziećmi?
- Jak wspierać i motywować?
- Jak wyznaczać granice, egzekwować umowy i dzielić się z dziećmi obowiązkami i odpowiedzialnością?
- Co konkretnie robić, aby bycie nauczycielem było łatwiejsze?
Pozytywna Dyscyplina pomaga nauczycielom:
- zbudować współpracę z dziećmi, która pomaga utrzymać dyscyplinę
- przestać krzyczeć i powtarzać bezustannie te same prośby
- uczyć dzieci życiowych kompetencji takich jak samodyscyplina, samodzielność, zaangażowanie i pracowitość, które pomogą zarówno w codziennej pracy z klasą, jak i w przyszłości.

Prowadzenie: Barbara Osipczuk - Certyfikowana Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny dla nauczycieli, rodziców i biznesu.


Tematyka szkolenia:
Moduł 1 POZYTYWNE PODEJŚCIE W SZKOLE: NAUCZYCIEL UPRZEJMY I STANOWCZY JEDNOCZEŚNIE.

1. Czym jest Pozytywna Dyscyplina?
2. Krótka historia i podstawowe założenia.
3. Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u dzieci?
4. Pozytywna Dyscyplina jako system społeczno-emocjonalnego kształtowania osobowości.
5. Jakim jestem liderem? Uprzejmość i stanowczość jednocześnie.

Moduł 2 DLACZEGO DZIECI ZACHOWUJĄ SIĘ ŹLE?

1. Jak interpretować ich zachowanie oraz jak reagować i zapobiegać trudnym zachowaniom?
2. Ludzki mózg. „Trzy mózgi” i ich wpływ na zachowanie dziecka.
3. Istota przynależności i jej wpływ na zachowanie dziecka.
4. Jakie założenia / przekonania / potrzeby stoją za zachowaniem dziecka – metafora góry lodowej.
5. Cztery błędne strategie zachowania.

Moduł 3 KARY VS KONSEKWENCJE

1. Czy kara działa? Co w zamian?
2. Różnica między karą a konsekwencją.
3. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach.
4. Konsekwencje naturalne a logiczne.

Moduł 4 ZACHĘTA KONTRA ZNIECHĘCENIE ORAZ BUDOWANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI I SPRAWCZOŚĆI U DZIECI, POCHWAŁY I ETYKIETY.

1. Jak motywować by nie zniechęcać?
2. Motywowanie.
3. Czym różni się zachęta od pochwały?
4. Pytania pełne ciekawości – elementy coachingu w nauczaniu.
5. Etykietowanie uczniów.

Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi ipo.modm.bialystok.pl
Miejsce Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Rodzaj kursu: inne - Prowadzący: Barbara Osipczuk - Kurs płatny - Cena: 480.00
Marzec 2025
P W Ś C Pt S N
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6