Aktualności
Lata przedszkolne, mimo, że są określane jako „wiek zabaw”, w znacznej mierze decydują o rozwoju i postawie ciała w następnych okresach życia. Dlatego bardzo ważnym jest, by nie zmarnować tej szansy i wykorzystać potencjalne możliwości dziecka w kreowaniu jego zdrowia. Aktywność ruchowa jest podstawowym czynnikiem stymulującym rozwój dziecka, utrzymującym wewnętrzną równowagę jego organizmu, hartującym oraz kształtującym jego postawę ciała. Przedszkolak posiada predyspozycje do dokładnego wykonywania ruchu. Dlatego należy ten okres wykorzystać do kształtowania prawidłowych stereotypów ruchowych, do tworzenia nawyków prawidłowej postawy ciała. W marcu Emilia Elżbieta Łapińska - doradca metodyczny wychowania fizycznego MODM BCE przeprowadziła zajęcia pt.„Ćwiczenia i zabawy kształtujące nawyk prawidłowej postawy”. Wady postawy nie tylko zaburzają budowę ciała dziecka, ale również prowadzą do ograniczenia zakresu ruchów w stawach, zwiększają wydatek energetyczny organizmu, zaburzają pracę narządów wewnętrznych, a w późniejszych latach do przedwczesnych zmian zwyrodnieniowych. Z tego względu ważne jest, abyśmy dbali o właściwy rozwój już od najmłodszych lat!
Po raz 10. w CAK Wierzbowa mieszczącego się w VII Liceum Ogólnokształcącym w Białymstoku odbyła się konferencja szkoleniowa skierowana do nauczycieli wychowania fizycznego. Tegoroczna edycja odbyła się pod nazwą: „Lekcje wychowania fizycznego w szkole - droga po zdrowie". Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Prezydent Białegostoku i Podlaski Kurator Oświaty.
Tuż przed Wielkanocą, 29 marca 2024 w Przedszkolu Samorządowym w Grabówce, nauczyciele wychowania przedszkolnego mieli możliwość obejrzenia lekcji otwartej na temat: „W krainie Pani Wiosny” – zabawy matematyczne z wykorzystaniem metody kodowania z użyciem tablicy multimedialnej, poprowadzone przez nauczycielkę kontraktową mgr Paulinę Bohojło. Przedszkolaki bardzo zaangażowały się w poszukiwania oznak wiosny, układanie instrukcji oraz wykonywanie różnorodnych zadań z umiejętnością kodowania. Pani Paulina wykorzystała w pracy ze swoją grupą zarówno matę wirtualną jak i dywanową. Dzieci pracowały w skupieniu i z zainteresowaniem. Prowadzone zajęcia zakończone omówieniem metodycznym są świetną okazją do zdobywania doświadczeń, inspiracji i dobrych wzorców zwłaszcza dla młodych, początkujących nauczycieli.
Wiosna to czas przemian, nowych początków i odkrywania natury, która budzi się do życia. By pomóc najmłodszym odkryć i zrozumieć, co tak naprawdę oznacza nadejście wiosny mgr Beata Bernacka - Nauczyciel edukacji przedszkolnej z oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 51 w Białymstoku, przeprowadziła zajęcia otwarte pt. „A tulipan śpi "- etapy rozwoju roślin cebulowych na podstawie teatrzyku "Bajka o żółtym tulipanie”. Po wysłuchaniu opowiadania przedszkolaki miały możliwość rozwinąć swoje umiejętności obserwacji, potrafiły we właściwej kolejności ułożyć obrazki historyjki i odpowiedzieć na pytanie: czego roślina potrzebuje do wzrostu. Na koniec założyły hodowlę kwiatów cebulowych, która ma na celu praktyczne poznanie tajników przyrody, budując jednocześnie fundamenty dla przyszłych, bardziej złożonych eksperymentów naukowych.
„Wielkanocna przygoda czyli świąteczna gra zagadkowa” - to temat lekcji otwartej, którą 19 marca 2024 r. nauczyciele białostockich przedszkoli mogli obejrzeć i omówić z metodykami wychowania przedszkolnego. Zajęcia przeprowadziła mgr Paulina Grusza – nauczycielka oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 51 w Białymstoku. Lekcje otwarte cieszą się dużym zainteresowaniem wśród nauczycieli. W ten sposób wzbogacają warsztat, wymieniają się doświadczeniem, inspirują pomysłami i czerpią praktyczne sposoby radzenia sobie z różnego rodzaju wyzwaniami. Pani Paulina pokazała ciekawe zajęcie, podczas którego dzieci wprowadzone w świąteczny nastrój poszukiwały wielkanocnego zajączka, kierując się jego wytycznymi i wskazówkami zostawionymi w tajemniczym liście, a przy okazji rozwiązywały zagadki, głoskowały, układały wyrazy z rozsypanki literowej, wypowiadały się na temat obejrzanego teatru cieni, poznały symbole wielkanocne, pokonywały tor przeszkód skupiając się przy tym na trudnej „misji” doniesienia jajka, wrzucały jajeczka do koszyka używając siły swego wydechu. Tropienie zajączka i rozwiązywanie zagadek sprawiło dzieciom moc radości i wyzwoliło wiele emocji, czego dowiedział się od dzieci zajączek wielkanocny, którego nauczycielka wprowadziła podczas ewaluacji zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej.
13 marca w Zespole Placówek Szkolno - Wychowawczych w Białymstoku odbyły się zajęcia pt. „Rozwijanie kreatywności uczniów - warsztaty Wielkanocne inspiracje”. Dziękuję nauczycielkom prowadzącym warsztaty za kreatywność i mnóstwo ciekawych pomysłów na ozdoby wielkanocne. W imieniu uczestników warsztatów dziękuję za inspirujące zajęcia i za miłą i przyjazną atmosferę!
Anna Gawryluk – doradca metodyczny kształcenia specjalnego