Anna Pyłko
Przedszkole Samorządowe Nr 82 w Białymstoku

Scenariusz zajęć adaptacyjnych dla dzieci 3-letnich

 

Cele:
- Pokonywanie lęku w kontaktach z nieznajomymi,
- Wzmacnianie relacji dziecko – rodzic – nauczyciel,
- Integrowanie dzieci i rodziców,
- Wytworzenie atmosfery zaufania do nauczycielki i przedszkola.

Pomoce
Wizytówki, kredki, mazaki, płyta z muzyką, piłka, skakanki, sylwety baloników

Przebieg
1.    Powitanie dzieci i rodziców.
2.    Ozdabianie wizytówek przez rodzica i dziecko. Nauczyciel rozdaje rodzicom wizytówki (wycięte kartoniki) i prosi o ozdobienie go i wpisanie imienia dziecka
3.    Zabawa integracyjno – poznawcza „Wszyscy są witam was”
Dzieci z rodzicami stoją w kręgu, i powtarzają słowa piosenki oraz gesty
Wszyscy są, witam was, zaczynamy, bo już czas,
jestem ja jesteś ty, raz, dwa, trzy

4.    „Witamy się” – zabawa integrująca dzieci i rodziców.
Dzieci i rodzice chodzą swobodnie po sali i witają się z innymi osobami podając ręce (muzyka w tle)

5.    „Jestem…” – próby przedstawiania się dzieci.
Dzieci siedzą w kręgu z rodzicami. Uczestnicy zabawy przekazują sobie piłeczkę i przedstawiają się: dziecko – Jestem Kasia, rodzic – Jestem Ewa, mama Kasi

6.    „Zdejmij sweterek” – zabawa w zdejmowanie sweterka. Dziecko próbuje samodzielnie zdjąć sweterek a rodzic obserwuje i ewentualnie pomaga.

7.    Ustawianie się parami. Dzieci z rodzicami ustawiają się parami i następuje spacer po przedszkolu z poznawaniem przedszkola.

8.    Dzieci ubierają się w szatni same lub z pomocą rodziców. Spacer parami po placu zabaw oraz krótki spacer po osiedlu.

9.    Zabawa dowolna dzieci w sali.  Sprzątanie sali.

10.    „ Zuch” - zabawa ruchowa.

Idzie zuch,(marsz po kole)
wicher dmucha (wymachiwanie rąk w górze)
I do tylu ciągnie zucha
(trzymamy dziecko idące przed nami za bioderka i ciągniemy go do tyłu)
Ale zuch się nie przejmuje
I wesoło maszeruje (marsz po kole).

11.    „Słońce świeci – deszczyk pada” - zabawa orientacyjno-porządkowa.
Na hasło „Słońce świeci” dzieci biegają swobodnie po sali przy wesołej muzyce, „Deszczyk pada podbiegają szybko do rodzica chroniąc się w jego objęciach,

12.    Ozdabianie sylwety balonika kredkami. Dzieci zabierają prace do domu

13.    „Balonik” zabawa ruchowa – nauka zabawy

14.    Pożegnanie dzieci i rodziców
Nauczycielka żegna zgromadzonych, a dzieci i rodzice machają do niej
- żegnam wszystkie dziewczynki
- żegnam wszystkich chłopców
- żegnam dzieci , które się dziś uśmiechały
- żegnam dzieci, którym podobały się dzisiejsze zajęcia
Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Starosielce) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
15:30 18:00
Tworzenie cyfrowych lekcji języka obcego z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej – jak zacząć? (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:00 20:00
Sieć współpracy nauczycieli języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:15 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Śródmieście) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
piątek, 04.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Białostoczek) (STACJONARNE)