Grażyna Durek
Scenariusz zajęć otwartych
Realizacja programu autorskiego
Temat: Wiosenne wędrówki z piosenką, tańcem i zabawą.
Cele:
• Budzenie i rozwijanie ekspresji artystycznej i ruchowej, wyobraźni i inwencji twórczej.
• Kształcenie poczucia rytmu.
• Rozwijanie procesów hamowania i pobudzania
• Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
Cele operacyjne
Uczeń:
- improwizuje zjawiska przyrody
- interpretuje ruchem tekst i melodię piosenki,
- swobodnie porusza się zgodnie ze słyszanym rytmem,
- przejawia twórczą aktywność w obcowaniu z muzyką i tańcem,
- reaguje w określony sposób na przerwę w muzyce,
- potrafi współpracować w grupie,
- uczestniczy we wspólnych zabawach
Metody: śpiew, taniec, zabawy przy muzyce, działania twórcze- improwizacje ruchowe.
Formy: zbiorowa, grupowa
Środki dydaktyczne: magnetofon, odpowiednie nagrania utworów muzycznych i piosenek,
kolorowe kartki, flamastry, kolorowa miotła, plansza-termometr uczuć.
Przebieg:
I. Działania wstępne:
1. Wizytówki – wykonanie kolorowej wydzieranki z imieniem – skojarzenie
z wiosną.
2. Piosenka –powitanka.
Stańmy wszyscy razem w kole (gest wyciągniętych dłoni),
złączmy swoje ręce (podanie rąk w kole).
Zatańczymy, zaśpiewamy, jak w naszej piosence (lekkie kołysanie).
Do przodu krok, do tyłu krok i kilka drobnych kroków w bok,
I młynek w przód i młynek w tył (ruchy wynikające z tekstu),
żebyś dziś wesoły był (obrót z uniesionymi w górę rękoma).
Hej! (klaśnięcie przed sobą).
II. Zabawa przy muzyce „Wiosenna pogoda”.
Nauczyciel opowiada o wiosennej pogodzie, pokazuje odpowiednie gesty, dzieci powtarzają w rytm muzyki: Wiosną czasami pada deszcz – unosimy ręce do góry i poruszając palcami opuszczamy powoli w dół. Wieje wiatr- uniesione w górę ręce poruszają się w prawo i w lewo. Zdarzają się burze, błyskawice –klaszczemy, grzmoty – tupiemy. Po burzy na niebie pojawia się tęcza – wzniesione do góry ręce zataczają półkola.
...
Całość publikacji dostępna jest w pliku do ściągnięcia.
Pobierz: Całość w formacie pdf
poniedziałek, 06.05.2024 15:00 19:00 Urzeczywistnić marzenia – przygotowanie druku 3D (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 15:30 19:30 Kwiaty na Dzień Matki – różne techniki wykonania (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 16:00 19:00 Kreatywność jako kompetencja kluczowa. Jak ją rozwijać u uczniów klas początkowych? (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 18:30 21:30 Praca z uczniem w spektrum autyzmu (ON-LINE) |
piątek, 10.05.2024 16:00 Sieć współpracy Chemiczny kram- podsumowanie pracy w roku szkolnym 2023/2024. (ON-LINE) |
poniedziałek, 13.05.2024 15:00 20:00 Genially – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści i pracy grupowej (ON-LINE) |
poniedziałek, 13.05.2024 16:30 19:30 Nordic Walking - przykład alternatywnej formy wychowania fizycznego (STACJONARNE) |
poniedziałek, 13.05.2024 17:00 19:00 Gramy, a więc rozwijamy – gra TUS-owe rozgrywki (STACJONARNE) |