Grażyna Durek
Scenariusz zajęć otwartych
Realizacja programu autorskiego
Temat: Wiosenne wędrówki z piosenką, tańcem i zabawą.
Cele:
• Budzenie i rozwijanie ekspresji artystycznej i ruchowej, wyobraźni i inwencji twórczej.
• Kształcenie poczucia rytmu.
• Rozwijanie procesów hamowania i pobudzania
• Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
Cele operacyjne
Uczeń:
- improwizuje zjawiska przyrody
- interpretuje ruchem tekst i melodię piosenki,
- swobodnie porusza się zgodnie ze słyszanym rytmem,
- przejawia twórczą aktywność w obcowaniu z muzyką i tańcem,
- reaguje w określony sposób na przerwę w muzyce,
- potrafi współpracować w grupie,
- uczestniczy we wspólnych zabawach
Metody: śpiew, taniec, zabawy przy muzyce, działania twórcze- improwizacje ruchowe.
Formy: zbiorowa, grupowa
Środki dydaktyczne: magnetofon, odpowiednie nagrania utworów muzycznych i piosenek,
kolorowe kartki, flamastry, kolorowa miotła, plansza-termometr uczuć.
Przebieg:
I. Działania wstępne:
1. Wizytówki – wykonanie kolorowej wydzieranki z imieniem – skojarzenie
z wiosną.
2. Piosenka –powitanka.
Stańmy wszyscy razem w kole (gest wyciągniętych dłoni),
złączmy swoje ręce (podanie rąk w kole).
Zatańczymy, zaśpiewamy, jak w naszej piosence (lekkie kołysanie).
Do przodu krok, do tyłu krok i kilka drobnych kroków w bok,
I młynek w przód i młynek w tył (ruchy wynikające z tekstu),
żebyś dziś wesoły był (obrót z uniesionymi w górę rękoma).
Hej! (klaśnięcie przed sobą).
II. Zabawa przy muzyce „Wiosenna pogoda”.
Nauczyciel opowiada o wiosennej pogodzie, pokazuje odpowiednie gesty, dzieci powtarzają w rytm muzyki: Wiosną czasami pada deszcz – unosimy ręce do góry i poruszając palcami opuszczamy powoli w dół. Wieje wiatr- uniesione w górę ręce poruszają się w prawo i w lewo. Zdarzają się burze, błyskawice –klaszczemy, grzmoty – tupiemy. Po burzy na niebie pojawia się tęcza – wzniesione do góry ręce zataczają półkola.
...
Całość publikacji dostępna jest w pliku do ściągnięcia.
Pobierz: Całość w formacie pdf
sobota, 22.02.2025 09:00 17:00 Krytyczne myślenie i neurodydaktyka w praktyce szkolnej. (STACJONARNE) |
poniedziałek, 24.02.2025 15:00 20:00 Nauczyciel umiejętny cyfrowo: Triki w PowerPoint – coś więcej niż prezentacja? (Menu animowane, prosta ankieta, gra w Power Point). (ON-LINE) |
poniedziałek, 24.02.2025 17:30 20:30 „Ogarnij Canvę – Cz. I.” - dla początkujących (STACJONARNE) |
wtorek, 25.02.2025 15:45 19:45 Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE) |
wtorek, 25.02.2025 16:00 19:00 ,,Warto to mieć" - pomoce dydaktyczne przydatne w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. (STACJONARNE) |
wtorek, 25.02.2025 16:30 20:30 Pomysł na katechezę: Cykl roczny nabożeństw – wybrane realizacje na lekcjach religii prawosławnej (BIELSK PODLASKI) (STACJONARNE) |
wtorek, 25.02.2025 17:00 20:00 Standardy ochrony małoletnich na lekcji wychowania fizycznego – kluczowe aspekty prawne i wychowawcze (ON-LINE) |