×

Ostrzeżenie

Przepraszamy - tego wydarzenia nie można wyświetlić przez podane łącze. Możliwe, że wydarzenie zostało zaktualizowane podczas przeglądania witryny.

Grażyna Durek 

Scenariusz zajęć otwartych
Realizacja programu autorskiego
Temat: Wiosenne wędrówki z piosenką, tańcem i zabawą.

Cele:
• Budzenie i rozwijanie ekspresji artystycznej i ruchowej, wyobraźni i inwencji twórczej.
• Kształcenie poczucia rytmu. 
• Rozwijanie procesów hamowania i pobudzania
• Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie


Cele operacyjne
Uczeń:
- improwizuje zjawiska przyrody
- interpretuje ruchem tekst i melodię piosenki,
- swobodnie porusza się zgodnie ze słyszanym rytmem,
- przejawia twórczą aktywność w obcowaniu z muzyką i tańcem,
- reaguje w określony sposób na przerwę w muzyce,
- potrafi współpracować w grupie,
- uczestniczy we wspólnych zabawach
Metody: śpiew, taniec, zabawy przy muzyce, działania twórcze- improwizacje ruchowe. 
Formy: zbiorowa, grupowa
Środki dydaktyczne: magnetofon, odpowiednie nagrania utworów muzycznych i piosenek, 
kolorowe kartki, flamastry, kolorowa miotła, plansza-termometr uczuć.
Przebieg:
I. Działania wstępne:
1. Wizytówki – wykonanie kolorowej wydzieranki z imieniem – skojarzenie 
z wiosną.
2. Piosenka –powitanka.
Stańmy wszyscy razem w kole (gest wyciągniętych dłoni), 
złączmy swoje ręce (podanie rąk w kole).
Zatańczymy, zaśpiewamy, jak w naszej piosence (lekkie kołysanie).
Do przodu krok, do tyłu krok i kilka drobnych kroków w bok, 
I młynek w przód i młynek w tył (ruchy wynikające z tekstu),
żebyś dziś wesoły był (obrót z uniesionymi w górę rękoma).
Hej! (klaśnięcie przed sobą).
II. Zabawa przy muzyce „Wiosenna pogoda”.
Nauczyciel opowiada o wiosennej pogodzie, pokazuje odpowiednie gesty, dzieci powtarzają w rytm muzyki: Wiosną czasami pada deszcz – unosimy ręce do góry i poruszając palcami opuszczamy powoli w dół. Wieje wiatr- uniesione w górę ręce poruszają się w prawo i w lewo. Zdarzają się burze, błyskawice –klaszczemy, grzmoty – tupiemy. Po burzy na niebie pojawia się tęcza – wzniesione do góry ręce zataczają półkola.

 

...

Całość publikacji dostępna jest w pliku do ściągnięcia.

Pobierz: Całość w formacie pdf

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)