Beata Kunat
Wyzwalanie i stymulowanie możliwości twórczych w pracy z grupą - autorski projekt cyklu zajęć
Pragnę zaprezentować autorski projekt cyklu zajęć wyzwalających i stymulujących możliwości twórcze w pracy z grupą. Zajęcia adresowane są do kilkunastoosobowej grupy dzieci w wieku 9-12 lat (szkoła podstawowa), które zamierzają aktywnie i ciekawie spędzić czas na zajęciach pozalekcyjnych.
Przewodnia myśl spotkań to:
„Każdy jest w czymś dobry, każdy jest twórczy”
Cel główny:
Rozwijanie podstawowych zdolności i myślenia twórczego, stymulowanie możliwości uczestników w zakresie głównych operacji intelektualnych. Pomoc uczestnikom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych oraz w przezwyciężaniu barier poznawczo-motywacyjnych i emocjonalnych utrudniających aktywność twórczą.
Cele szczegółowe:
Uczestnik:
Cykl zajęć:
Formy pracy:
-zbiorowa; grupowa; indywidualna;
Metody, techniki, ćwiczenia:
Burza mózgu, Jestem kolorem i naturą Niedokończone zdania, Dłoń, Imię i gest, Wspólny życiorys, Życiorys na literę, Jestem…, Kojarzysz mi się z …, Totem grupowy, Rzeczy, które robię dobrze, Video-clip, Rzeźba, Kreatywne pisanie, Wspólne rysowanie, Bezludna wyspa, Co by było gdyby nie było…, Jakie korzyści i kłopoty?, Niezwykłe zastosowania, Łańcuch skojarzeń, Biuro rzeczy znalezionych , Outdoor circept, czyli circept w plenerze, Krąg uczuć, Dziwne opowiadania, Nietypowe rysunki, „Plampacz”, Gazetowe plotki, Kije, Zabawy z cieniem, Nagle…, Anarchia, Skrzynka skarbów, Pakowanie walizki, Żyrafa oceny, Termometr uczuć.
Środki dydaktyczne:
tablica, kreda, plakat z listą celów grupy, flamastry, kredki, bloki A3, A4, szary papier, farby plakatowe, pędzle, kartony, plastelina, modelina, glina, szmatki, kolorowe czasopisma, nagłówki wycięte z gazet, włóczka, druty, klej, wydzieranki, mocny materiał o rozmiarach 4x2m. w białym lub naturalnym kolorze, oświetlenie- reflektory, worek różności: klucz, dzbanek, poduszka, telefon, szczoteczka do zębów, kij od miotły, zegarek, bilet, klucze, krawat, kapelusze itp. magnetofon, CD z nagraniem utworu instrumentalnego;
Miejsce, przestrzeń:
Sala spotkań: jasna, przestronna, składająca się z dwóch części: -przeznaczonej na pogadanki, pracę grupową wyposażoną w stoliki i krzesła łatwe do przestawiania ; -przeznaczonej do ćwiczeń ruchowych, zajęć w kręgu, pozbawionej stolików;
...
Całość publikacji dostępna jest w pliku do ściągnięcia.
Pobierz: Całość w formacie pdf
poniedziałek, 06.05.2024 15:00 19:00 Urzeczywistnić marzenia – przygotowanie druku 3D (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 15:30 19:30 Kwiaty na Dzień Matki – różne techniki wykonania (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 16:00 19:00 Kreatywność jako kompetencja kluczowa. Jak ją rozwijać u uczniów klas początkowych? (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 18:30 21:30 Praca z uczniem w spektrum autyzmu (ON-LINE) |
piątek, 10.05.2024 16:00 Sieć współpracy Chemiczny kram- podsumowanie pracy w roku szkolnym 2023/2024. (ON-LINE) |
poniedziałek, 13.05.2024 15:00 20:00 Genially – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści i pracy grupowej (ON-LINE) |
poniedziałek, 13.05.2024 16:30 19:30 Nordic Walking - przykład alternatywnej formy wychowania fizycznego (STACJONARNE) |