Anna Niczyporuk

„Metoda projektów oraz gry dydaktyczne w kształceniu zawodowym”

W Miejskim Ośrodku Doradztwa Metodycznego w Białymstoku w okresie od kwietnia do maja 2004r. zrealizowany został 20 – godzinny kurs doskonalący „Metoda projektów oraz gry dydaktyczne w kształceniu zawodowym”. Uczestniczyło w nim 21 nauczycieli z białostockich szkół ponadgimnazjalnych: Zespołu Szkół Elektrycznych im. prof. Janusza Groszkowskiego, Zespołu Szkół Mechanicznych, Zespołu Szkół Gastronomicznych, Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych, Policealnego Studium Medycznego Nr2, Zespołu Szkół Zawodowych Nr5.


Celem kursu było zapoznanie uczestników z metodą projektów oraz rodzajami gier dydaktycznych, które mogą znaleźć zastosowanie w kształceniu zawodowym, kształtowanie
umiejętności planowania zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi, opracowanie przykładowych materiałów dydaktycznych potrzebnych do osiągnięcia założonych celów, zapoznanie ze sposobami pracy w odniesieniu do różnych stylów uczenia się i nauczania.
W ramach kursu uczestnicy w grupach przedmiotowych przygotowali propozycje gier dydaktycznych oraz opracowali dokumentację do tematów realizowanych metodą projektów na swoich zajęciach edukacyjnych. Niektóre propozycje zamieszczam w bieżącym artykule. Autorzy publikowanych materiałów mają nadzieję, że będą one inspirowały nauczycieli do twórczych pomysłów zwiększających efektywność pracy.

 

Publikacje:

KONTRAKT Zawarty między nauczycielem a grupą uczniów na wykonanie i zaprezentowanie projektu "Projektowanie podstawowych układów pracy wzmacniacza operacyjnego".
Metoda projektów Temat: Diagnostyka układów zapłonowych.
METODA PROJEKTÓW Temat: „Kim jest wegetarianin?”
KONTRAKT na wykonanie i zaprezentowanie projektu "Przekształcenia geometryczne"
Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Starosielce) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
15:30 18:00
Tworzenie cyfrowych lekcji języka obcego z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej – jak zacząć? (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:00 20:00
Sieć współpracy nauczycieli języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych (ON-LINE)
czwartek, 03.04.2025
17:15 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Śródmieście) (STACJONARNE)
czwartek, 03.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
piątek, 04.04.2025
17:00 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: Uważność – usłyszeć „teraz”. Usłyszeć, by zrozumieć. (Dekanat Białostoczek) (STACJONARNE)