Ewa Mieleszkiewicz
Kształcenie zintegrowane klasa II
Krąg tematyczny: Nasze zdrowie
Temat dnia: Czasami chorujemy
Dzień aktywności: pierwszy
Nauczyciel prowadzący: Ewa Mieleszkiewicz
Cele:
- uczeń wie, jakie są przyczyny niektórych chorób i zna sposoby zapobiegania im
- wie, kto może mu pomóc w razie choroby
- potrafi korzystać ze słownika poprawnej polszczyzny wyszukując znaczenia specjalności lekarskich: dermatolog, stomatolog, kardiolog, laryngolog, okulista
- przyporządkowuje nazwę specjalności lekarskiej do nazwy narządu, którego leczeniem zajmuje się dany specjalista
- układa treść zadań do podanych ilustracji
- dokonuje obliczeń pieniężnych w zakresie 100 korzystając z pieniędzy z wycinanki
- rozwiązuje zadania tekstowe związane z płaceniem
- dzieli liczby w zakresie 30
- zna dawne sposoby leczenia i dbania o zdrowie, porównuje je ze współczesnymi
- zadaje pytania, prowadzi rozmowę z pielęgniarką
- stosuje poprawnie różne formy rzeczowników uzupełniając zdania
- projektuje odznakę, stosując symbole i znaki graficzne
Metody (wg W.Okonia):
podające – rozmowa połączona z pokazem, praca z tekstem, wyjaśnienie
praktyczne – ćwiczenia, praktyczne działanie
Formy (wg W. Zaczyńskiego): indywidualna jednolita, zbiorowa jednolita, grupowa jednolita
Środki dydaktyczne: 5 egzemplarzy słowników poprawnej polszczyzny, kartoniki z nazwami specjalności lekarskich: dermatolog, stomatolog, kardiolog, laryngolog, okulista; ilustracje z lekarstwami i cennikiem, pieniądze (banknoty i monety) z wycinanki, kartki z treścią dwóch zadań – dla każdego ucznia, karty pracy z łamigłówką matematyczną, karty pracy z testem „Czy dbasz o swoje zdrowie?”, „Już w szkole 2. Kształcenie zintegrowane” część trzecia – ćw.5, 7 s.4, „Już w szkole 2. Podręcznik” s.52 –53
Materiały i narzędzia: kartki z bloku technicznego z odrysowanym szablonem koła, mazaki, kredki
...
Cała publikacja dostępna jest w pliku do ściągnięcia.
Pobierz: Całość w formacie pdf
sobota, 27.04.2024 09:00 13:00 Mój warsztat pracy – jak prawidłowo zaplanować i przeprowadzić lekcję języka obcego (ON-LINE) |
poniedziałek, 29.04.2024 15:00 20:00 ScratchJr – programowanie od malucha (STACJONARNE) |
poniedziałek, 29.04.2024 16:45 20:00 Matura z języka polskiego – poziom rozszerzony. Propozycje metodyczne (STACJONARNE) |
poniedziałek, 29.04.2024 17:00 20:00 Hello Bugs - pomysły na zabawy językowo-sensoryczne-z j. nowożytnego /j .angielski/. (STACJONARNE) |
wtorek, 30.04.2024 15:30 19:30 Egzamin ustny na maturze z języka polskiego – kryteria oceny (STACJONARNE) |
poniedziałek, 06.05.2024 15:00 19:00 Urzeczywistnić marzenia – przygotowanie druku 3D (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 15:30 19:30 Kwiaty na Dzień Matki – różne techniki wykonania (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 16:00 19:00 Kreatywność jako kompetencja kluczowa. Jak ją rozwijać u uczniów klas początkowych? (STACJONARNE) |