Wioletta Anna Soroczyńska
KONSPEKT LEKCJI W KLASIE V
Temat: "W pustyni i w puszczy" H. Sienkiewicza – oglądamy dzieło pisarza z różnych punktów widzenia.
Podsumowanie pracy z lekturą.
1. Cele dydaktyczne:
a) wiadomości:
uczeń:
- zna informacje na temat powieści H. Sienkiewicza
- wylicza głównych bohaterów, czas i miejsce akcji,
zdarzenia historyczne obecne w powieści
- formułuje temat utworu
- podaje czas powstania powieści
- rozumie pojęcia: optymistyczny, pesymistyczny, subiektywny
i obiektywny
b) umiejętności:
- prezentuje własne stanowisko
- uzasadnia swoje opinie
- rozwiązuje sytuacje trudne w sposób twórczy
- podejmuje indywidualne i grupowe decyzje
- efektywnie współpracuje w zespole
- przedstawia pracę grupy na forum klasy
- nazywa własne emocje, uczucia, przeżycia
- wchodzi w rolę pesymisty i optymisty
2. Czas trwania: 90 minut
3. Metody: metoda twórczego myślenia (myślowe kapelusze E. de Bono)
4. Formy pracy: praca w grupach
praca zbiorowa
5. Pomoce dydaktyczne:
- powieść H. Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy”
- arkusze kolorowego kartonu
- barwne kapelusze z kartonu do losowania
- kolorowe nalepki w kształcie kapeluszy
- instrukcje dla grup oraz słowne formuły wspomagające
...
Cała publikacja dostępna jest w pliku do ściągnięcia.
Pobierz: Całość w formacie pdf
sobota, 27.04.2024 09:00 13:00 Mój warsztat pracy – jak prawidłowo zaplanować i przeprowadzić lekcję języka obcego (ON-LINE) |
poniedziałek, 29.04.2024 15:00 20:00 ScratchJr – programowanie od malucha (STACJONARNE) |
poniedziałek, 29.04.2024 16:45 20:00 Matura z języka polskiego – poziom rozszerzony. Propozycje metodyczne (STACJONARNE) |
poniedziałek, 29.04.2024 17:00 20:00 Hello Bugs - pomysły na zabawy językowo-sensoryczne-z j. nowożytnego /j .angielski/. (STACJONARNE) |
wtorek, 30.04.2024 15:30 19:30 Egzamin ustny na maturze z języka polskiego – kryteria oceny (STACJONARNE) |
poniedziałek, 06.05.2024 15:00 19:00 Urzeczywistnić marzenia – przygotowanie druku 3D (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 15:30 19:30 Kwiaty na Dzień Matki – różne techniki wykonania (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 16:00 19:00 Kreatywność jako kompetencja kluczowa. Jak ją rozwijać u uczniów klas początkowych? (STACJONARNE) |