Aneta Kuklicz – Dąbrowska
Nie taka składnia straszna, jak ją malują
Szóstoklasisto! Test ten zawiera pytania dotyczące budowy zdania pojedynczego, odmiany przez przypadki i rozpoznawania części zdania. Przeczytaj uważnie polecenia, zastanów się nad poprawną odpowiedzią i nanieś ją na kartę odpowiedzi. Życzę powodzenia, Twoja ukochana pani od polskiego.
1. Mianownik odpowiada na pytania (wybierz poprawną odpowiedź):
A. kogo? czego?
B. kto? co?
C. komu? czemu?
D. o kim? o czym?
2. Związek główny w zdaniu składa się z:
A. podmiotu i dopełnienia
B. przydawki i dopełnienia
C. orzeczenia i dopełnienia
D. podmiotu i orzeczenia
3. Zaznacz właściwy schemat wykresu podanego zdania. Wybierz poprawną odpowiedź.
Krakowska kapela wystąpi jutro w naszym miasteczku
4. W zdaniu: Zmęczone krasnoludki wracały z pracy do malutkiego i czyściutkiego domku, podmiotem jest:
A. zmęczone
B. wracały
C. krasnoludki
D. do domku
5. W zdaniu: Nocą sprytni rabusie ukryli cenny skarb, orzeczeniem jest:
A. ukryli
B. rabusie
C. sprytni
D. skarb
6. Czasownik w zdaniu występuje w formie:
A. nieosobowej
B. osobowej
C. bezokolicznika
...
Cała publikacja dostępna jest w plikach do ściągnięcia.
Pobierz: Całość w formacie pdf , Karta odpowiedzi , Model odpowiedzi
sobota, 27.04.2024 09:00 13:00 Mój warsztat pracy – jak prawidłowo zaplanować i przeprowadzić lekcję języka obcego (ON-LINE) |
poniedziałek, 29.04.2024 15:00 20:00 ScratchJr – programowanie od malucha (STACJONARNE) |
poniedziałek, 29.04.2024 16:45 20:00 Matura z języka polskiego – poziom rozszerzony. Propozycje metodyczne (STACJONARNE) |
poniedziałek, 29.04.2024 17:00 20:00 Hello Bugs - pomysły na zabawy językowo-sensoryczne-z j. nowożytnego /j .angielski/. (STACJONARNE) |
wtorek, 30.04.2024 15:30 19:30 Egzamin ustny na maturze z języka polskiego – kryteria oceny (STACJONARNE) |
poniedziałek, 06.05.2024 15:00 19:00 Urzeczywistnić marzenia – przygotowanie druku 3D (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 15:30 19:30 Kwiaty na Dzień Matki – różne techniki wykonania (STACJONARNE) |
środa, 08.05.2024 16:00 19:00 Kreatywność jako kompetencja kluczowa. Jak ją rozwijać u uczniów klas początkowych? (STACJONARNE) |