Scenariusz lekcji z historii dostosowany do potrzeb uczniów z autyzmem zrealizowany w Niepublicznej Szkole Podstawowej ,,Barwa’’.

Nazwisko i imię nauczyciela prowadzącego: Beata Żałoba

Klasa: IV

Temat lekcji: Pierwszy król Polski.

1. Czas realizacji: 45 min.

2. Cele:

a) Ogólne:

• Ukazanie okresu potęgi Polski za panowania Bolesława Chrobrego.

b) Uczeń:

• Rozpoznaje postaci na zdjęciach: Mieszko I, Bolesław Chrobry, biskup Wojciech, Otton III
• Zna daty: 1000r., 1025r.
• Rozumie znaczenie zjazdu gnieźnieńskiego dla polskiej historii
• Wskazuje na mapie granice państwa Bolesława Chrobrego oraz Gniezno

3. Metody pracy:

a) Pogadanka
b) Praca z podręcznikiem, zeszytem ćwiczeń
c) Praca z tablicą interaktywną.
d) Praca z puzzlami ,,Mieszko I’’, ,,Bolesław Chrobry’’(załącznik nr 1)
e) Praca z ,,Identyfikatorem postaci historycznej’’ ( załącznik nr 2)

4. Formy pracy:

a) Indywidualna
b) Grupowa

5. Pomoce dydaktyczne:
a) podręcznik historii dla IV klasy szkoły podstawowej
b) zeszyt ćwiczeń dla klasy IV szkoły podstawowej
c) tablica interaktywna
d) puzzle ,,Mieszko I’’ i ,,Bolesław Chrobry’’
e) karty edukacyjne- ,,Władcy Polski’
f) plansza edukacyjna- ,,Drzewo genealogiczne Piastów’’

• Czynności organizacyjne; nawiązanie do tematu lekcji.

Chętni uczniowie układają puzzle ,, Mieszko I’’, ,,Bolesław Chrobry’’.Wspólne przypomnienie wiadomości o Mieszku I i znaczeniu chrztu Polski. Następnie nauczyciel zadaje pytanie ,,Kto to?’’, wskazując na puzzle z ,,Bolesławem Chrobrym’’.Chętni uczniowie udzielają odpowiedzi. Nauczyciel prezentuje ,,Drzewo genealogiczne Piastów’’, wskazując na kolejnego władcę Polski Bolesława Chrobrego. Nauczyciel podkreśla, że dzisiaj będziemy poznawać sylwetkę pierwszego króla Polski.

.....

Całość publikacji dostępna jest do pobrania w formacie PDF

- pobierz (pdf) -

Listopad 2024
P W Ś C Pt S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Najbliższe wydarzenia

czwartek, 21.11.2024
10:00 13:00
XXI Konferencja metodyczna Oddziaływania terapeutyczne w pracy z uczniami z niepełnosprawnościami (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
15:30 18:00
Sieć współpracy i samokształcenia – AI jako pomoc i narzędzie w tworzeniu materiałów dydaktycznych na lekcje przedmiotów humanistycznych. (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
17:00 20:00
Organizacja i prowadzenie zajęć ruchowych w przedszkolu dla dzieci starszych (5-6 latki). Część główna zajęć – budowa, założenia, praktyczne zastosowanie gier, zabaw i ćwiczeń. (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
17:15 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: „Kreatywne pytania” – rozbudzić ciekawość uczniów (Dekanat Śródmieście). (STACJONARNE)
piątek, 22.11.2024
17:00 20:00
Usprawnianie motoryki małej i dużej u dzieci i uczniów - Terapia ręki (STACJONARNE)
sobota, 23.11.2024
10:00 13:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: „Kreatywne pytania” – rozbudzić ciekawość uczniów, (Dekanat Zabłudów) (STACJONARNE)
poniedziałek, 25.11.2024
15:00 19:00
Kreatywnie na lekcjach chemii. (STACJONARNE)
poniedziałek, 25.11.2024
15:00 20:00
Nauczyciel umiejętny cyfrowo: GENIALLY – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści. (ON-LINE)
poniedziałek, 25.11.2024
16:00 20:00
Warm up! Energizer im DaF – Unterricht -czyli o roli rozgrzewki na lekcji języka obcego- szkolenie metodyczne. (ON-LINE)
poniedziałek, 25.11.2024
16:00 18:00
NAUCZYCIELU! Masz prawo się bronić! Nauczyciel w sytuacji zagrożenia – warsztat wprowadzający z elementami samoobrony prowadzony przez Experta United Krav Maga World Organisation (STACJONARNE)