Joanna Ambrożewicz, Marzena Kardasz
Publiczne Gimnazjum nr 17 Integracyjne im. Jana Pawła II w Białymstoku

KARTY PRACY NA LEKCJACH FIZYKI W I KLASIE GIMNAZJUM 
DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM.

 -------------------------------------------------------------------

Prezentowane tu karty pracy mają być pomocne w nauczaniu fizyki w klasie pierwszej gimnazjum dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.

Wiadomości i umiejętności z fizyki przewidziane w podstawie programowej dla gimnazjum są niezwykle trudne do poznania i zrozumienia szczególnie dla dzieci o obniżonej sprawności umysłowej. Realizując program opieramy się głównie na obserwacji przedmiotów, zjawisk fizycznych procesów zachodzących w otaczającym świecie, z którymi uczeń styka się w życiu codziennym oraz ich oddziaływań na człowieka. Szczególną uwagę zwracamy na zrozumienie poznanej wiedzy, nabycie umiejętności potrzebnych w życiu, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Ukazujemy wykorzystanie praw fizyki w codziennym życiu, technice i w celu ochrony środowiska naturalnego. Omawiamy również tematykę ścieżek edukacyjnych, zwłaszcza prozdrowotnej i ekologicznej oraz związki fizyki z innymi dziedzinami wiedzy.

Konstruując karty pracy wychodzimy naprzeciw potrzebom uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, aby wspierać ich w nabywaniu wiadomości i umiejętności z dziedziny fizyki. Karty pracy służą realizacji naszego programu nauczaniem dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim, który jest skorelowany z treściami proponowanymi przez autorów programu realizowanego z dziećmi zdrowymi.

---

Pobierz: - całość w formacie pdf (ok. 4MB) - 



 

Listopad 2024
P W Ś C Pt S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Najbliższe wydarzenia

czwartek, 21.11.2024
10:00 13:00
XXI Konferencja metodyczna Oddziaływania terapeutyczne w pracy z uczniami z niepełnosprawnościami (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
15:30 18:00
Sieć współpracy i samokształcenia – AI jako pomoc i narzędzie w tworzeniu materiałów dydaktycznych na lekcje przedmiotów humanistycznych. (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
17:00 20:00
Organizacja i prowadzenie zajęć ruchowych w przedszkolu dla dzieci starszych (5-6 latki). Część główna zajęć – budowa, założenia, praktyczne zastosowanie gier, zabaw i ćwiczeń. (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
17:15 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: „Kreatywne pytania” – rozbudzić ciekawość uczniów (Dekanat Śródmieście). (STACJONARNE)
piątek, 22.11.2024
17:00 20:00
Usprawnianie motoryki małej i dużej u dzieci i uczniów - Terapia ręki (STACJONARNE)
sobota, 23.11.2024
10:00 13:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: „Kreatywne pytania” – rozbudzić ciekawość uczniów, (Dekanat Zabłudów) (STACJONARNE)
poniedziałek, 25.11.2024
15:00 19:00
Kreatywnie na lekcjach chemii. (STACJONARNE)
poniedziałek, 25.11.2024
15:00 20:00
Nauczyciel umiejętny cyfrowo: GENIALLY – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści. (ON-LINE)
poniedziałek, 25.11.2024
16:00 20:00
Warm up! Energizer im DaF – Unterricht -czyli o roli rozgrzewki na lekcji języka obcego- szkolenie metodyczne. (ON-LINE)
poniedziałek, 25.11.2024
16:00 18:00
NAUCZYCIELU! Masz prawo się bronić! Nauczyciel w sytuacji zagrożenia – warsztat wprowadzający z elementami samoobrony prowadzony przez Experta United Krav Maga World Organisation (STACJONARNE)