Joanna Ambrożewicz, Marzena Kardasz
Publiczne Gimnazjum nr 17 Integracyjne im. Jana Pawła II w Białymstoku

KARTY PRACY NA LEKCJACH FIZYKI W I KLASIE GIMNAZJUM 
DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM.

 -------------------------------------------------------------------

Prezentowane tu karty pracy mają być pomocne w nauczaniu fizyki w klasie pierwszej gimnazjum dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.

Wiadomości i umiejętności z fizyki przewidziane w podstawie programowej dla gimnazjum są niezwykle trudne do poznania i zrozumienia szczególnie dla dzieci o obniżonej sprawności umysłowej. Realizując program opieramy się głównie na obserwacji przedmiotów, zjawisk fizycznych procesów zachodzących w otaczającym świecie, z którymi uczeń styka się w życiu codziennym oraz ich oddziaływań na człowieka. Szczególną uwagę zwracamy na zrozumienie poznanej wiedzy, nabycie umiejętności potrzebnych w życiu, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Ukazujemy wykorzystanie praw fizyki w codziennym życiu, technice i w celu ochrony środowiska naturalnego. Omawiamy również tematykę ścieżek edukacyjnych, zwłaszcza prozdrowotnej i ekologicznej oraz związki fizyki z innymi dziedzinami wiedzy.

Konstruując karty pracy wychodzimy naprzeciw potrzebom uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, aby wspierać ich w nabywaniu wiadomości i umiejętności z dziedziny fizyki. Karty pracy służą realizacji naszego programu nauczaniem dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim, który jest skorelowany z treściami proponowanymi przez autorów programu realizowanego z dziećmi zdrowymi.

---

Pobierz: - całość w formacie pdf (ok. 4MB) - 



 

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)