Fizyka

Jolanta Trocka

Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku

Użytkowanie energii elektrycznej - SCENARIUSZ LEKCJI Z FIZYKI DLA KLASY 8 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

- publikacja do pobrania (pdf) -

Jolanta Trocka

Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku

Elektromagnesy i ich zastosowanie - Scenariusz lekcji z fizyki

 

- publikacja do pobrania (pdf) -

Ewa Szymańczuk

nauczyciel fizyki w Zespole Szkół Mechanicznych im. Św. Józefa w Białymstoku

Scenariusz lekcji fizyki na temat: "Siatka dyfrakcyjna. Wyznaczanie długości fali za pomocą siatki dyfrakcyjnej." wraz z kartami pracy do lekcji oraz artykułem stanowiącym przygotowanie teoretyczne do tematu.

Fizyka rozszerzona - szkoła ponadgimnazjalna i ponadpodstawowa

 

Co to jest siatka dyfrakcyjna?

Siatka dyfrakcyjna jest to układ szczelin i przesłon na przemian przepuszczających lub pochłaniających (rozpraszających) światło. W typowych optycznych siatkach dyfrakcyjnych jest kilkaset szczelin na jednym milimetrze. Rozmiar takiej siaki wynosi zwykle kilka lub kilkanaście centymetrów, dlatego cała siatka ma wiele tysięcy szczelin.

W siatce dyfrakcyjnej odległość między środkami sąsiednich szczelin jest taka sama i nazywa się stałą siatki d.

- całość publikacji do pobrania (pdf) - 

Projekt edukacyjny z fizyki i chemii
kl. 7 Szkoły Podstawowej

Z czego składa się materia?

Jolanta Trocka
Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski

Zakres tematyczny: właściwości materii, atomy i cząsteczki.

Podstawa programowa
punkty z podstawy:
fizyka:V.1, V.2, V.8, V.9c, V.9d;
chemia: I 2.2, I 2.7, II 2.2, II2.9, III 2.2, III 2.7, III 2.13.

Cele główne projektu:

  • popularyzowanie wiedzy, przedstawianie jej w atrakcyjnej formie;
  • podniesienie kompetencji fizycznych i chemicznych wśród uczniów;
  • podniesienie atrakcyjności nauki chemii i fizyki;
  • poszerzenie wiedzy praktycznych zastosowań chemii i fizyki w życiu codziennym;
  • rozwijanie zdolności praktycznego wykorzystania nabytej wiedzy;
  • rozwijanie aktywnej i odpowiedzialnej postawy w trakcie realizacji projektu.

- pobierz caołość w formacie pdf - - pobierz caołość w formacie pdf - 

- pobierz załączniki (pdf) -

 

 

 

Joanna Ambrożewicz, Marzena Kardasz
Publiczne Gimnazjum nr 17 Integracyjne im. Jana Pawła II w Białymstoku

KARTY PRACY NA LEKCJACH FIZYKI W I KLASIE GIMNAZJUM 
DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM.

 -------------------------------------------------------------------

Prezentowane tu karty pracy mają być pomocne w nauczaniu fizyki w klasie pierwszej gimnazjum dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.

Wiadomości i umiejętności z fizyki przewidziane w podstawie programowej dla gimnazjum są niezwykle trudne do poznania i zrozumienia szczególnie dla dzieci o obniżonej sprawności umysłowej. Realizując program opieramy się głównie na obserwacji przedmiotów, zjawisk fizycznych procesów zachodzących w otaczającym świecie, z którymi uczeń styka się w życiu codziennym oraz ich oddziaływań na człowieka. Szczególną uwagę zwracamy na zrozumienie poznanej wiedzy, nabycie umiejętności potrzebnych w życiu, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Ukazujemy wykorzystanie praw fizyki w codziennym życiu, technice i w celu ochrony środowiska naturalnego. Omawiamy również tematykę ścieżek edukacyjnych, zwłaszcza prozdrowotnej i ekologicznej oraz związki fizyki z innymi dziedzinami wiedzy.

Konstruując karty pracy wychodzimy naprzeciw potrzebom uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, aby wspierać ich w nabywaniu wiadomości i umiejętności z dziedziny fizyki. Karty pracy służą realizacji naszego programu nauczaniem dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim, który jest skorelowany z treściami proponowanymi przez autorów programu realizowanego z dziećmi zdrowymi.

---

Pobierz: - całość w formacie pdf (ok. 4MB) - 



 

Listopad 2024
P W Ś C Pt S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Najbliższe wydarzenia

czwartek, 21.11.2024
10:00 13:00
XXI Konferencja metodyczna Oddziaływania terapeutyczne w pracy z uczniami z niepełnosprawnościami (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
15:30 18:00
Sieć współpracy i samokształcenia – AI jako pomoc i narzędzie w tworzeniu materiałów dydaktycznych na lekcje przedmiotów humanistycznych. (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
17:00 20:00
Organizacja i prowadzenie zajęć ruchowych w przedszkolu dla dzieci starszych (5-6 latki). Część główna zajęć – budowa, założenia, praktyczne zastosowanie gier, zabaw i ćwiczeń. (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
17:15 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: „Kreatywne pytania” – rozbudzić ciekawość uczniów (Dekanat Śródmieście). (STACJONARNE)
piątek, 22.11.2024
17:00 20:00
Usprawnianie motoryki małej i dużej u dzieci i uczniów - Terapia ręki (STACJONARNE)
sobota, 23.11.2024
10:00 13:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: „Kreatywne pytania” – rozbudzić ciekawość uczniów, (Dekanat Zabłudów) (STACJONARNE)
poniedziałek, 25.11.2024
15:00 19:00
Kreatywnie na lekcjach chemii. (STACJONARNE)
poniedziałek, 25.11.2024
15:00 20:00
Nauczyciel umiejętny cyfrowo: GENIALLY – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści. (ON-LINE)
poniedziałek, 25.11.2024
16:00 20:00
Warm up! Energizer im DaF – Unterricht -czyli o roli rozgrzewki na lekcji języka obcego- szkolenie metodyczne. (ON-LINE)
poniedziałek, 25.11.2024
16:00 18:00
NAUCZYCIELU! Masz prawo się bronić! Nauczyciel w sytuacji zagrożenia – warsztat wprowadzający z elementami samoobrony prowadzony przez Experta United Krav Maga World Organisation (STACJONARNE)