Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku
Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku Białostockiego Centrum Edukacji
  • Start
  • Informacje ogólne
    • Organizacja pracy
    • Kadra MODM BCE
    • Zamówienia publiczne
  • Szkolenia
    • Warunki uczestnictwa
    • Szkolenia bezpłatne
    • Kursy doskonalące - płatne
    • Szkolenia Rad Pedagogicznych
    • Kursy kwalifikacyjne
    • Sieci doskonalenia
  • E-learning
  • IPO
    • Regulamin uczestnictwa w szkoleniach MODM
  • Projekty unijne
  • TIK w edukacji
  • Kontakt
  • BIP
  1. Publikacje nauczycieli
  2. Fizyka

Fizyka

Użytkowanie energii elektrycznej - SCENARIUSZ LEKCJI Z FIZYKI DLA KLASY 8 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Jolanta Trocka

Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku

Użytkowanie energii elektrycznej - SCENARIUSZ LEKCJI Z FIZYKI DLA KLASY 8 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

- publikacja do pobrania (pdf) -

Szczegóły
Kategoria: Fizyka

Elektromagnesy i ich zastosowanie - Scenariusz lekcji z fizyki

Jolanta Trocka

Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku

Elektromagnesy i ich zastosowanie - Scenariusz lekcji z fizyki

 

- publikacja do pobrania (pdf) -

Szczegóły
Kategoria: Fizyka

Scenariusz lekcji fizyki na temat: "Siatka dyfrakcyjna. ... "

Ewa Szymańczuk

nauczyciel fizyki w Zespole Szkół Mechanicznych im. Św. Józefa w Białymstoku

Scenariusz lekcji fizyki na temat: "Siatka dyfrakcyjna. Wyznaczanie długości fali za pomocą siatki dyfrakcyjnej." wraz z kartami pracy do lekcji oraz artykułem stanowiącym przygotowanie teoretyczne do tematu.

Fizyka rozszerzona - szkoła ponadgimnazjalna i ponadpodstawowa

 

Co to jest siatka dyfrakcyjna?

Siatka dyfrakcyjna jest to układ szczelin i przesłon na przemian przepuszczających lub pochłaniających (rozpraszających) światło. W typowych optycznych siatkach dyfrakcyjnych jest kilkaset szczelin na jednym milimetrze. Rozmiar takiej siaki wynosi zwykle kilka lub kilkanaście centymetrów, dlatego cała siatka ma wiele tysięcy szczelin.

W siatce dyfrakcyjnej odległość między środkami sąsiednich szczelin jest taka sama i nazywa się stałą siatki d.

- całość publikacji do pobrania (pdf) - 

Szczegóły
Kategoria: Fizyka

Z czego składa się materia? Projekt edukacyjny z fizyki i chemii kl. 7 Szkoły Podstawowej

Projekt edukacyjny z fizyki i chemii
kl. 7 Szkoły Podstawowej

Z czego składa się materia?

Jolanta Trocka
Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski

Zakres tematyczny: właściwości materii, atomy i cząsteczki.

Podstawa programowa
punkty z podstawy:
fizyka:V.1, V.2, V.8, V.9c, V.9d;
chemia: I 2.2, I 2.7, II 2.2, II2.9, III 2.2, III 2.7, III 2.13.

Cele główne projektu:

  • popularyzowanie wiedzy, przedstawianie jej w atrakcyjnej formie;
  • podniesienie kompetencji fizycznych i chemicznych wśród uczniów;
  • podniesienie atrakcyjności nauki chemii i fizyki;
  • poszerzenie wiedzy praktycznych zastosowań chemii i fizyki w życiu codziennym;
  • rozwijanie zdolności praktycznego wykorzystania nabytej wiedzy;
  • rozwijanie aktywnej i odpowiedzialnej postawy w trakcie realizacji projektu.

- pobierz caołość w formacie pdf - - pobierz caołość w formacie pdf - 

- pobierz załączniki (pdf) -

 

 

 

Szczegóły
Kategoria: Fizyka

Karty pracy na lekcjach fizyki...

Joanna Ambrożewicz, Marzena Kardasz
Publiczne Gimnazjum nr 17 Integracyjne im. Jana Pawła II w Białymstoku

KARTY PRACY NA LEKCJACH FIZYKI W I KLASIE GIMNAZJUM 
DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM.

 -------------------------------------------------------------------

Prezentowane tu karty pracy mają być pomocne w nauczaniu fizyki w klasie pierwszej gimnazjum dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.

Wiadomości i umiejętności z fizyki przewidziane w podstawie programowej dla gimnazjum są niezwykle trudne do poznania i zrozumienia szczególnie dla dzieci o obniżonej sprawności umysłowej. Realizując program opieramy się głównie na obserwacji przedmiotów, zjawisk fizycznych procesów zachodzących w otaczającym świecie, z którymi uczeń styka się w życiu codziennym oraz ich oddziaływań na człowieka. Szczególną uwagę zwracamy na zrozumienie poznanej wiedzy, nabycie umiejętności potrzebnych w życiu, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Ukazujemy wykorzystanie praw fizyki w codziennym życiu, technice i w celu ochrony środowiska naturalnego. Omawiamy również tematykę ścieżek edukacyjnych, zwłaszcza prozdrowotnej i ekologicznej oraz związki fizyki z innymi dziedzinami wiedzy.

Konstruując karty pracy wychodzimy naprzeciw potrzebom uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, aby wspierać ich w nabywaniu wiadomości i umiejętności z dziedziny fizyki. Karty pracy służą realizacji naszego programu nauczaniem dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim, który jest skorelowany z treściami proponowanymi przez autorów programu realizowanego z dziećmi zdrowymi.

---

Pobierz: - całość w formacie pdf (ok. 4MB) - 



 

Szczegóły
Kategoria: Fizyka
  1. Uwagi do matury próbnej z fizyki
  2. Ryzyk-fizyk
  3. Materiały na Konferencję Metodyczną
  • Archiwum wydarzeń
  • Kalendarz szkoleń MODM BCE
  • Publikacje MODM BCE
  • Zeszyty metodyczne
  • Publikacje nauczycieli
  • Biblioteki pedagogiczne
  • Nauczyciele z pasją
  • Pobierz informator
<
Sierpień 2025
>
P W Ś C Pt S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Najbliższe wydarzenia

poniedziałek, 25.08.2025
17:00 19:00
Konferencja Edukacyjna dla dyrektorów i nauczycieli wychowania przedszkolnego ˮStawiam na siebie - o dobrostanie nauczyciela edukacji przedszkolnejˮ (STACJONARNE)
wtorek, 26.08.2025
12:00 14:15
„Profil absolwenta i kierunki polityki oświatowej państwa w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej” (STACJONARNE)
poniedziałek, 01.09.2025
14:30 15:00
Od arkusza maturalnego do sukcesu – jak skutecznie przygotować ucznia do matury? (STACJONARNE)
środa, 03.09.2025
12:30
Jak zaprzyjaźnić się z AI i uczyć się rosyjskiego skuteczniej (STACJONARNE)
Przejdź do widoku kalendarza
  • ul. Ciepła 32, 15-472 Białystok
  • Tel.:  85 651 58 55, 663 368 364
  • Email: modm@modm.bialystok.pl
W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies. Usuń ciasteczka

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.

Rozumiem
  • Deklaracja Dostępności