Jolanta Trocka
Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku
Użytkowanie energii elektrycznej - SCENARIUSZ LEKCJI Z FIZYKI DLA KLASY 8 SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Jolanta Trocka
Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku
Elektromagnesy i ich zastosowanie - Scenariusz lekcji z fizyki
Ewa Szymańczuk
nauczyciel fizyki w Zespole Szkół Mechanicznych im. Św. Józefa w Białymstoku
Scenariusz lekcji fizyki na temat: "Siatka dyfrakcyjna. Wyznaczanie długości fali za pomocą siatki dyfrakcyjnej." wraz z kartami pracy do lekcji oraz artykułem stanowiącym przygotowanie teoretyczne do tematu.
Fizyka rozszerzona - szkoła ponadgimnazjalna i ponadpodstawowa
Co to jest siatka dyfrakcyjna?
Siatka dyfrakcyjna jest to układ szczelin i przesłon na przemian przepuszczających lub pochłaniających (rozpraszających) światło. W typowych optycznych siatkach dyfrakcyjnych jest kilkaset szczelin na jednym milimetrze. Rozmiar takiej siaki wynosi zwykle kilka lub kilkanaście centymetrów, dlatego cała siatka ma wiele tysięcy szczelin.
W siatce dyfrakcyjnej odległość między środkami sąsiednich szczelin jest taka sama i nazywa się stałą siatki d.
Projekt edukacyjny z fizyki i chemii
kl. 7 Szkoły Podstawowej
Z czego składa się materia?
Jolanta Trocka
Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski
Zakres tematyczny: właściwości materii, atomy i cząsteczki.
Podstawa programowa
punkty z podstawy:
fizyka:V.1, V.2, V.8, V.9c, V.9d;
chemia: I 2.2, I 2.7, II 2.2, II2.9, III 2.2, III 2.7, III 2.13.
Cele główne projektu:
- pobierz caołość w formacie pdf - - pobierz caołość w formacie pdf -
Joanna Ambrożewicz, Marzena Kardasz
Publiczne Gimnazjum nr 17 Integracyjne im. Jana Pawła II w Białymstoku
KARTY PRACY NA LEKCJACH FIZYKI W I KLASIE GIMNAZJUM
DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM.
-------------------------------------------------------------------
Prezentowane tu karty pracy mają być pomocne w nauczaniu fizyki w klasie pierwszej gimnazjum dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
Wiadomości i umiejętności z fizyki przewidziane w podstawie programowej dla gimnazjum są niezwykle trudne do poznania i zrozumienia szczególnie dla dzieci o obniżonej sprawności umysłowej. Realizując program opieramy się głównie na obserwacji przedmiotów, zjawisk fizycznych procesów zachodzących w otaczającym świecie, z którymi uczeń styka się w życiu codziennym oraz ich oddziaływań na człowieka. Szczególną uwagę zwracamy na zrozumienie poznanej wiedzy, nabycie umiejętności potrzebnych w życiu, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Ukazujemy wykorzystanie praw fizyki w codziennym życiu, technice i w celu ochrony środowiska naturalnego. Omawiamy również tematykę ścieżek edukacyjnych, zwłaszcza prozdrowotnej i ekologicznej oraz związki fizyki z innymi dziedzinami wiedzy.
Konstruując karty pracy wychodzimy naprzeciw potrzebom uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, aby wspierać ich w nabywaniu wiadomości i umiejętności z dziedziny fizyki. Karty pracy służą realizacji naszego programu nauczaniem dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim, który jest skorelowany z treściami proponowanymi przez autorów programu realizowanego z dziećmi zdrowymi.
---
Pobierz: - całość w formacie pdf (ok. 4MB) -