Środa, 05 Marzec 2025, 16:00 - 20:00
Odsłon : 2
Kontakt Barbara Osipczuk Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adresaci: Nauczyciele, pedagodzy, psychologowie, specjaliści pracujący z dziećmi i młodzieżą w każdym wieku.
Terminy spotkań: 10.03.2025
17.03.2025
24.03.2025
godz. 16:00 – 20:00
INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.
Tematyka szkolenia:
Moduł 1 POZYTYWNE PODEJŚCIE W SZKOLE: NAUCZYCIEL UPRZEJMY I STANOWCZY JEDNOCZEŚNIE.
1. Czym jest Pozytywna Dyscyplina?
2. Krótka historia i podstawowe założenia.
3. Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u dzieci?
4. Pozytywna Dyscyplina jako system społeczno-emocjonalnego kształtowania osobowości.
5. Jakim jestem liderem? Uprzejmość i stanowczość jednocześnie.
Moduł 2 DLACZEGO DZIECI ZACHOWUJĄ SIĘ ŹLE?
1. Jak interpretować ich zachowanie oraz jak reagować i zapobiegać trudnym zachowaniom?
2. Ludzki mózg. „Trzy mózgi” i ich wpływ na zachowanie dziecka.
3. Istota przynależności i jej wpływ na zachowanie dziecka.
4. Jakie założenia / przekonania / potrzeby stoją za zachowaniem dziecka – metafora góry lodowej.
5. Cztery błędne strategie zachowania.
Moduł 3 KARY VS KONSEKWENCJE
1. Czy kara działa? Co w zamian?
2. Różnica między karą a konsekwencją.
3. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach.
4. Konsekwencje naturalne a logiczne.
Moduł 4 ZACHĘTA KONTRA ZNIECHĘCENIE ORAZ BUDOWANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI I SPRAWCZOŚĆI U DZIECI, POCHWAŁY I ETYKIETY.
1. Jak motywować by nie zniechęcać?
2. Motywowanie.
3. Czym różni się zachęta od pochwały?
4. Pytania pełne ciekawości – elementy coachingu w nauczaniu.
5. Etykietowanie uczniów.
Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi
ipo.modm.bialystok.pl
Miejsce Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32