„Metody i techniki na zajęciach plastycznych w przedszkolu – przedszkolaki starsze” – to szkolenie, które 30.10.2024 r. zorganizowały doradczynie metodyczne MODM BCE - Elżbieta Baruch i Barbara Szutkiewicz.
Nauczycielki wychowania przedszkolnego poznały ogromny wachlarz technik plastycznych, które umiejętnie dobrane do wieku dziecka, decydują o prawidłowym przebiegu zajęć z dziećmi w przedszkolu i ich dobrych rezultatach. Każda technika plastyczna posiada specyficzne właściwości i wymaga od dziecka odpowiednich umiejętności i sprawności oraz określonego sposobu postępowania zarówno nauczyciela jak i dziecka. Część teoretyczna została wzbogacona częścią praktyczną, na której uczestniczki własnoręcznie przygotowywały prace o tematyce jesienno-zimowej. Kompozycje te mogą stanowić bazę pomysłów na zajęcia plastyczne w przedszkolu i inspirować do twórczych projektów. Dziękujemy za udział.
23 października pani Agnieszka Himik z Przedszkola przy Szkole Podstawowej nr 15 w Białymstoku i pani Agnieszka Płońska z Przedszkola Samorządowego Nr 21 "Na Bojarach" przeprowadziły warsztaty pt.: „Muzyczno-plastyczne inspiracje na zdyscyplinowanie grupy”. Uczestnicy z wielkim zaangażowaniem uczestniczyli w spotkaniu i poznawali różne sposoby na wyciszenie grupy. Były to wyciszaki, hałasomierze, tworzenie okienek wyboru wyciszenia, wyciszanki-rymowanki, muzyczne niespodzianki, tańce, zabawy ruchowe, kąciki ciszy. Panie zaprezentowały metody, które z powodzeniem wykorzystują w swojej codziennej pracy. Dziękujemy uczestnikom za udział i Paniom prowadzącym za tak inspirujące przykłady pracy.
24 października br. zakończył się prawie miesięczny canvastyczny maraton szkoleniowy pt. ,,Samouczek CANVA- cuda, cudeńka - zacznij i Ty!” prowadzony przez Panią mgr Edytę Bajena - nauczyciela dyplomowanego informatyki ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Hugona Kołłątaja w Białymstoku. Dziękujemy za dobre słowa, które dodawały skrzydeł i pozwalały uwierzyć we własne siły. Dziękujemy za przekazanie nowych umiejętności pomocnych w dotarciu do innowacyjnych narzędzi komunikacji wizualnej. Pani Edyto canvastycznie dziękujemy za poświęcony czas, zaangażowanie i inspirację - doradca metodyczny Agnieszka Bąbczyńska.
22 października br. mgr Anna Łaszcz i mgr Jolanta Woźniczka - Nauczycielki Dyplomowane z Zespołu Szkół Nr 15 przy Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym im. Ludwika Zamenhofa w Białymstoku przeprowadziły szkolenie ph. „Jesienno-zimowe zabawy do kreślenia i składania inspiracje wg. systemu edukacja przez ruch”.
Edukacja przez ruch wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch organizmu w procesie jego rozwoju. Dziecko rusza się, a więc przez ruch uaktywnia zmysły, dzięki którym poznaje otaczający go świat. Istotą tych zajęć jest stworzenie sytuacji edukacyjnych, w których na miarę swoich możliwości dziecko osiągnie optymalny poziom rozwoju intelektualnego, społecznego, emocjonalnego i fizycznego. Wszystkim ćwiczeniom towarzyszyła muzyka pełniąca rolę elementu porządkującego, wyzwalającego emocje, motywującego do podejmowania działań wchodzenia w interakcje społeczne. Muzyka sprawiła, iż wielokrotnie powtarzana „ćwiczona” procedura ruchowa nie stała się nudna. Rytm towarzyszący ćwiczeniom ułatwiał wykonywanie czynności, zwiększał ogólną koordynację ruchową, co wpływało na integrację układu sensorycznego.
W sobotę 28 września nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wraz z doradcami metodycznymi Małgorzatą Lech i Celiną Borowską uczestniczyli w warsztatach terenowych w Supraślu ph.: „Las i jego mieszkańcy. Flora i fauna ekosystemu leśnego.” Zajęcia prowadził pracownik Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej. Uczestnicy obejrzeli wystawę fotograficzną pana Michała Kłusewicza przedstawiającą niezwykłe ujęcia flory i fauny Puszczy Knyszyńskiej. Z zainteresowaniem wysłuchali ciekawostek o wybranych zwierzętach i roślinach, które można spotkać w najbliższym otoczeniu. Nauczycielki wyposażone w lornetki i lupy odbyły spacer ścieżką bioróżnorodności badając okazy przyrodnicze w ich naturalnym środowisku. Uczestnicy wyjechali z przekonaniem, że wrócą tu ze swoimi grupami, klasami. Kolejne spotkanie z nauczycielami planujemy w okresie wiosennym.