22 października br. nauczyciele wychowania przedszkolnego mieli okazję uczestniczyć w lekcji otwartej „Kodowana jesień” – czyli programowanie w przedszkolu. Zajęcia pod okiem doradczyń metodycznych poprowadziły nauczycielki Przedszkola Samorządowego nr 22 w Białymstoku: pani mgr Edyta Pankiewicz i pani mgr Kinga Krawczenko. Dzieci podczas zajęć przyrodniczo-matematycznych utrwaliły oznaki i cechy charakterystyczne jesieni, odkodowywały obrazki na podstawie kodu numerycznego, programowały drogę robota edukacyjnego Photona, tak aby zbierał poszczególne dary jesieni, zmieniał swój kolor i wydawał dźwięki. Nauczyciele, którzy gościli w PS nr 22 na zajęciach, obserwowali tę atrakcyjną metodę aktywizującą dzieci, a następnie wysłuchali omówienia zajęć pod kątem metodycznym. Lekcje otwarte, pozwalają dzielić się wiedzą i doświadczeniem nauczycielom z większym stażem, a młodzi nauczyciele przygotowujący się do zawodu, korzystają z dobrych wzorców i poznają skuteczne metody pracy. Dziękujemy za udział.
8.10.2024 r. doradczynie metodyczne wychowania przedszkolnego Agnieszka Bąbczyńska i Barbara Szutkiewicz zorganizowały szkolenie „Kreatywni w kodowaniu - STEAM w edukacji przedszkolnej” – zabawy z wykorzystaniem interaktywnych zabawek i nowoczesnych technik multimedialnych, które odbyło się w Oddziałach Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 51 w Białymstoku.
STEAM to innowacyjne podejście edukacyjne, oparte na integracji nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Głównym celem tego modelu jest ukierunkowanie dzieci na poszerzanie wiedzy, rozwijanie umiejętności dialogu oraz krytycznego myślenia. W modelu STEAM podkreśla się znaczenie kreatywności, doświadczenia i praktycznego zastosowania wiedzy.
Prowadząca szkolenie Pani mgr Joanna Olszewska, zapoznała uczestników z różnymi rodzajami zabaw z wykorzystaniem nowoczesnych technik multimedialnych, zademonstrowała w jakie zabawki warto zainwestować w grupie przedszkolnej – zabawki rozwijające logiczne myślenie, kreatywność, zawierające elementy kodowania i programowania, takie jak m.in. jak Photon – robot, który uatrakcyjni każde zajęcie z kodowania, ale i klocki, mozaiki, układanki, geoplany, gry logiczne i interaktywne. Uczestnicy szkolenia otrzymali sporą dawkę wiedzy, dziękujemy wszystkim za udział.
1 października br. w BCE odbyło się szkolenie pt. "Innowacja po nowemu" zorganizowane przez doradczynie metodyczne wychowania przedszkolnego.
Gościem była mgr Joanna Żarniewska - trenerka kreatywności, wieloletni doradca metodyczny wychowania przedszkolnego. Pani Żarniewska przekonała nauczycieli wychowania przedszkolnego, że samodzielne wprowadzanie innowacji jest proste i możliwe. Jak wiadomo, od 1 września 2017 r. nie obowiązują już przepisy określające formalne warunki rozpoczęcia działalności innowacyjnej. Wyjaśniła czym jest innowacja i w jakim celu się ją stosuje, jakie są rodzaje innowacji w edukacji, jak krok po kroku zaplanować i wdrożyć innowację pedagogiczną. Pamiętać należy jednak, że celem wprowadzania nowych rozwiązań w edukacji jest poprawa jakości pracy, a finalnie - lepiej wyedukowane dzieci.
Dziękujemy za tak bogate merytorycznie szkolenie.
29 października 2024 r. doradczynie metodyczne wychowania przedszkolnego zorganizowały szkolenie dotyczące Metody Ruchu Rozwijającego wg. W. Sherborne. Szkolenie poprowadziła pani mgr Katarzyna Chlabicz - nauczycielka z Przedszkola Samorządowego nr 32 przy Zespole Przedszkoli nr 2 w Białymstoku.
Uczestniczki warsztatów dowiedziały się na czym polega metoda ruchu rozwijającego i jakie korzyści można dzięki niej osiągnąć. Poznały założenia, metody oraz sposoby wykorzystania jej we własnej pracy dydaktycznej. Ćwiczenia praktyczne z zakresu metody Weroniki Sherborne dały olbrzymi zastrzyk energii i uśmiechu.
Dziękujemy za uczestnictwo.
23 października w BCE doradczynie metodyczne wychowania przedszkolnego Agnieszka Bąbczyńska i Barbara Szutkiewicz zorganizowały we współpracy z wydawnictwem edukacyjnym Podręcznikarnia warsztaty ,,Gramy, a więc rozwijamy - gra TUS-owe rozgrywki’’. Prowadząca szkolenie pani Katarzyna Toczydłowska - psycholożka, ekspertka Treningu Umiejętności Społecznych, konsultantka merytoryczna gry TUS-owe rozgrywki, przedstawiła, jak poprzez świetną zabawę uczyć przedszkolaków kompetencji społecznych. Nauczyciele wychowania przedszkolnego podczas tych warsztatów mogli zagrać w grę TUS-owe rozgrywki i poznać idealną pomoc dydaktyczną do nauki nawiązywania relacji, mądrego rozwiązywania konfliktów czy sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Udostępniona przez Podręcznikarnię gra pozwala zaangażować jednocześnie wszystkie dzieci z grupy, które poprzez zabawę uczą się nazywać i rozróżniać emocje u siebie i innych, rozwijać empatię, kształtować prawidłowa postawę asertywną, wzmacniać pozytywną samoocenę, rozwijać znajomość norm i zasad społecznych występujących w grupach przedszkolnych.