Rok szkolny 2022/2023

W pierwszej połowie miesiąca mgr Edyta Bajena - Nauczyciel Dyplomowany informatyki ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Hugona Kołłątaja w Białymstoku rozpoczęła maraton szkoleniowy trzech spotkań cieszącego się ogromnym zainteresowaniem narzędzia CANVA. Wielu nauczycieli na ścieżce awansu szuka ciekawych narzędzi informatycznych, które mogą zaprezentować w czasie codziennej pracy zawodowej i podczas egzaminów. Program jest niezwykle prosty i intuicyjny w obsłudze, dlatego zdecydowana większość osób nie powinna mieć problemu z jego używaniem.

W środę (15.03.2023) w VII Liceum Ogólnokształcącym odbył się II Białostocki Kongres Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego, który został zorganizowany przez Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku we współpracy z wydawnictwem MAC. W pierwszej części wydarzenia uczestnicy mogli zapoznać się z najnowszą ofertą Wydawnictwa MAC. W drugiej części swój wykład „O sensie bycia i misji nauczyciela wychowania przedszkolnego” wygłosiła Dorota Krzywicka – psycholożka, pracująca zarówno z dorosłymi, jak i z młodzieżą, której serdecznie dziękujemy za ogrom cennej wiedzy, uśmiech i pozytywną energię, którą zaraziła pani nauczycieli! 

W wydarzeniu wzięło udział 126 uczestników – wszystkim ogromnie dziękujemy za przybycie! Serdecznie dziękujemy wydawnictwu MAC oraz panu Łukaszowi Maguzie za współpracę przy wydarzeniu. Podziękowania kierujemy również do pana dyrektora VII LO dr. Jerzego Nowika za udostępnienie nowoczesnej sali i pomocy w obsłudze kongresu.

10 marca w Szkole Podstawowej nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. św. Jadwigi Królowej Polski odbyła się niecodzienna, żywa lekcja historii: „Szlachta na Podlasiu”. Przeprowadzili ją Państwo Pacowie- właściciele „Pacowej Chaty”- Przysiółku Szlacheckiego, który powstał jako podlaska wieś tematyczna. Znajduje się we wsi Krypno położonej na terenie powiatu monieckiego. Powstał dla podtrzymywania ciągłości tradycji, zachowania naszej tożsamości narodowej i regionalnej. Uczniowie klasy 5 b mogli się przekonać jak dawnej jadano - pogadankę wygłosiła Pani Barbara Pac. Dotyczyła potraw szlacheckich i kuchni staropolskiej. Uczniowie mogli również obejrzeć przygotowane rekwizyty: stół biesiadny z naczyniami glinianymi, cynowymi i posrebrzanymi. Przeszli musztrę wojskową i warsztaty tkackie. Dziewczynki wykonały bransoletki z muliny i włóczki. Walczący- uczniowie, jak i Uczennice (!) odbyli krótki trening szermierki (walka na gonoły, bo nie wiadomo co dziewczynie może się przydać). Chętni przymierzyli misiurkę. Poznano przysłowia o szlachcie. Odważni uczniowie mogli przebrać się w stroje szlacheckie poznając nazwy poszczególnych elementów garderoby.

Nauczyciel historii przeszedł test na szlachectwo (babcia była z Kalinowskich- tych Kalinowskich). Pozostali także mogli sprawdzić czy ich przodkowie figurują w herbarzu.

Dziękujemy serdecznie za pasjonującą opowieść o broni palnej. Wszyscy przeżyli, chociaż miejscami było groźnie (o czym mogli przekonać się obecni nauczycie- ręczymy, że wychowawczyni klasy 7 b jest cała i zdrowa).

Zapraszamy, w imieniu właścicieli „ Pacowej Chaty ” do odwiedzenia wioski tematycznej- powitają Państwa w strojach szlachcianki i szlachcica, podzielą się swoją historyczną pasją, wprowadzą w codzienne życie  szlachty.

Jest nam niezmiernie miło poinformować o sukcesie naszej doradczyni metodycznej z fizyki – pani Joanna Ciesielska kolejny raz znalazła się w gronie 100 osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce w 2021! Pani Joanno serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!

Asia

Na początku marca Beata Szelągowska - Nauczyciel mianowany, socjoterapeutka z Przedszkola Samorządowego nr 68 im. J. Korczaka w Białymstoku prowadziła świetne szkolenie w MODM Białystok "Programowanie to zabawa a nie wyzwanie - inspiracje do zabaw z kodowaniem”. Naukę kodowania powinno zacząć jak najwcześniej (już w przedszkolu), kiedy to dziecko cechuje się największą ciekawością świata i wysokim poziomem kreatywności. Nauka kodowania już od najmłodszych lat sprzyja rozwijaniu myślenia analitycznego i logicznego, nabywaniu umiejętności pracy w zespole oraz bezpiecznego i świadomego korzystania z technologii informacyjnych. Wielu nauczycieli zastanawia się, jak zacząć kodować w przedszkolu? Nie potrzebujemy do tego ani komputerów ani tabletów. Do wczesnej nauki kodowania i programowania można wykorzystać wiele elementów dostępnych w placówkach oświatowych!

Lipiec 2024
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4