Rok szkolny 2021/2022

Na początku maja doradca metodyczny Agnieszka Bąbczyńska prowadziła szkolenie stacjonarne „Królowa nauk w przedszkolu - gry karciane, z użyciem kostek do gry i kamieni domina”. Matematyka często wydaje się trudna i nieciekawa... czy tak musi być? Czy matematyka naprawdę nie może być interesująca, łatwa do zrozumienia i dostarczająca pozytywnych emocji? Czy można połączyć naukę z zabawą, a umiejętności matematyczne doskonalić inaczej niż wykonując kolejne ćwiczenia w kartach pracy? Gry i zabawy edukacyjne z użyciem kart do gry, kostek do gry i kamieni domina dają wiele możliwości!

mgr Beata Szelągowska nauczyciel Przedszkola Samorządowego nr 68 im. J. Korczaka w Białymstoku kolejny raz podzieliła się swoją pasją dotyczącą kodowania i jak zawsze podbiła serca uczestników szkolenia!

Czym jest programowanie, kodowanie w edukacji? Programowanie cieszą się obecnie ogromną popularnością. Wszystko to za sprawą szybko zmieniającego się świata i wszechobecnych nowych technologii.  Czy można nauczyć się programowania bez komputera? Posługiwanie się nowymi technologiami jest bardzo pożądane w XXI wieku. Poza umiejętnościami komunikowania się w języku ojczystym i w języku obcym, przyszła kolej na trzeci język – język technologiczny, czyli komunikowanie się przy użyciu nowoczesnych technologii. Naszym zadaniem jest pomóc dzieciom odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości. Zatem naukę kodowania powinno zacząć jak najwcześniej, już w przedszkolu, kiedy to dziecko cechuje się największą ciekawością świata i wysokim poziomem kreatywności. Nauka kodowania już od najmłodszych sprzyja rozwijaniu myślenia analitycznego, myślenia logicznego, nabywaniu umiejętności pracy w zespole oraz bezpiecznego i świadomego korzystania z technologii informacyjnych. Wielu nauczycieli zastanawia się, jak zacząć kodować w przedszkolu. Nie potrzebujemy do tego wcale komputerów czy tabletów. Do wczesnej nauki kodowania i programowania można wykorzystać wiele elementów dostępnych w placówkach oświatowych.

#nauczycielezpasja #zarchiwumMODM

W ramach projektu Polska Szkoła na Emigracji, którego koordynatorem jest MODM w Białymstoku, odbyło się spotkanie partnerów z 7 krajów w Dublinie. Gośćmi honorowymi byli: Ambasador RP w Irlandii- Anna Sochańska oraz przedstawiciele placówek dyplomatycznych z innych krajów.

erasmus

04.05.2022 na szkoleniu „Bawimy się wesoło – jak w przedszkolu wspierać dzieci z Ukrainy” nauczycielki wychowania przedszkolnego otrzymały gotowe propozycje i pomysły zabaw integracyjnych, zabaw muzyczno-ruchowych oraz tanecznych, które mogą wykorzystać w pracy z grupą, w której znajdują się dzieci ukraińskie. Szkolenie przeprowadziły: Anita Diana Rębacz oraz Anna Danielczuk.

Dnia 10 maja 2022 w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym w Białymstoku po dwuletniej przerwie odbyła się XVII już Konferencja metodyczna z cyklu „Oddziaływania terapeutyczne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością”. Uczestnicy poznali wykorzystanie elementów dwóch metod: Sensoplastyki i Metody Dobrego Startu w pracy z grupą dzieci przedszkolnych z niepełnosprawnościami o bardzo zróżnicowanych możliwościach i potrzebach.  Serdecznie dziękujemy nauczycielkom – Magdalenie Zimnoch, Renacie Domanowskiej, Monice Brzozowskiej i Izabeli Hinz za przeprowadzenie niezwykle inspirujących zajęć, za podzielenie się swoimi pomysłami i wiedzą oraz merytoryczne omówienie wykorzystanych metod.  Zapraszamy Państwa na kolejne edycje konferencji.

Maj 2024
P W Ś C Pt S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2