Na początku grudnia zakończył się cykl szkoleń dedykowanych nauczycielom wychowania przedszkolnego pt. "Organizacja i prowadzenie zajęć ruchowych w przedszkolu dla dzieci starszych – cz. wstępna, cz. główna, cz. końcowa zajęć – budowa, założenia, praktyczne zastosowanie gier, zabaw i ćwiczeń". Trzy praktyczne szkolenia prowadzone i przygotowane przez doradcę wychowania fizycznego Emilię Elżbietę Łapińską w Przedszkolu Samorządowym w Grabówce na nowoczesnej sali gimnastycznej dzięki współpracy z panią Dyrektor Beatą Palewską.
Ruch sprzyja rozwojowi umysłowemu oraz kształtowaniu woli i charakteru. Ruch trenuje nie tylko mięśnie, lecz również umysł i psychikę. Dostarcza doświadczeń przestrzeni, czasu, schematu własnego ciała, koordynacji wzrokowo-ruchowej, wyostrza zmysły. Dzieci w ruchu poznają nowe przestrzenie i jej granice, nie tylko w rozumieniu otoczenia fizycznego, lecz także społecznego. Zespołowe gry i zabawy ruchowe uczą umiejętności społecznych: współdziałania w grupie, zdrowego współzawodnictwa, umiejętności radzenia sobie z sukcesem i porażką, rozwiązywania konfliktów, dokonywania wyboru i krytycznego patrzenia na siebie, podporządkowania celów jednostki - celom grupy. Ruch w obszarze społeczno- wychowawczej kształtuje życzliwy stosunek do ludzi, przyczynia się do wzrostu zainteresowań oraz uczy konsekwencji w osiąganiu celów.
Dziękujemy za szkolenie.
22 listopada 2024 r. w BCE nauczyciele wychowania przedszkolnego uczestniczyli w szkoleniu stacjonarnym z zakresu usprawniania motoryki małej i dużej u dzieci, które poprowadziły pasjonatki terapii ręki - mgr Emilia Mieczkowska – Nauczycielka Szkoły Podstawowej Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku, pedagog specjalny w Przedszkolu Samorządowym nr 14 oraz mgr Marzena Głębocka - Nauczycielka Szkoły Podstawowej Nr 38 w Białymstoku, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 4.
Szkolenie miało na celu przekazanie podstawowej wiedzy niezbędnej do wprowadzenia działań z elementami terapii ręki podczas codziennej pracy w przedszkolu, a także podnoszenie świadomości nauczycieli i zwrócenie szczególnej uwagi na problem związany motoryką dużą i małą w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestniczki szkolenia zapoznały się z wybranymi ćwiczeniami wspierającymi rozwój motoryki dużej i małej, a co najważniejsze mogły także przećwiczyć je na sobie.
Dziękujemy prowadzącym i uczestnikom.
Wady wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym to coraz częstszy problem, z którym spotykają się nauczyciele wychowania przedszkolnego podczas swojej codziennej pracy. Na co należy zwrócić uwagę obserwując naszych wychowanków, co nas powinno zaniepokoić i kiedy skierować dziecko do logopedy, ale i też masę praktycznych porad, ćwiczeń aparatu mowy, zabaw logopedycznych, które nauczyciel może stosować w grupie przedszkolnej dostarczyła nam pani mgr Anna Stanisławiuk - nauczycielka dyplomowana, logopedka, pasjonatka metody Froebla, która wraz panią dyrektor mgr Marzeną Makowiecką 28 listopada zaprosiły w gościnne progi Przedszkola Samorządowego nr 68 im. J. Korczaka w Białymstoku na szkolenie "Vademecum logopedyczne - co nauczyciel wychowania przedszkolnego powinien wiedzieć na temat rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym. Proste ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i artykulacyjne"
21 listopada 2024 r w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Białymstoku odbyła się XXI konferencja metodyczna z cyklu Oddziaływania terapeutyczne w pracy z uczniami z niepełnosprawnościami. Dziękujemy nauczycielkom z SOSW – Pani Izabeli Hinz, Pani Izabeli Wiszowatej i Pani Kamili Podeszwik za przeprowadzenie bardzo ciekawych i inspirujących zajęć pt. „Jesienne muzykowanie-usprawnianie motoryczne dzieci z niepełnosprawnością intelektualna w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem elementów aktywnego słuchania muzyki Batti Straus, Carla Orffa oraz z użyciem Bum Bum rurek”. Serdecznie dziękujemy też prelegentkom –Pani Małgorzacie Tomaszewskiej za próbę zburzenia mitów o komunikacji alternatywnej i wspomagającej oraz Pani Kindze Natusiewicz za przedstawienie technologii asystujących w Ośrodku Wsparcia i Testów. Szczególne podziękowania kierujemy do Pani Dyrektor SOSW Ewy Łupińskiej za możliwość dzielenia się wiedzą i doświadczeniem nauczycieli i specjalistów z SOSW z nauczycielami szkół ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych oraz ze studentami kierunków pedagogicznych. Zapraszamy na kolejne konferencje.
Anna Gawryluk doradca metodyczny ds. kształcenia specjalnego oraz organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Płatne warsztaty z Pozytywnej Dyscypliny w szkole i klasie, które poprowadzi Barbara Osipczuk - Certyfikowana Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny dla nauczycieli i rodziców zostały przełożone na nowy termin.
Terminy spotkań:
05.03.2025r., godz. 15:30 – 20:00
12.03.2025r., godz. 15:30 – 20:00
19.03.2025r., godz. 15:30 – 20:00
Pozytywna Dyscyplina pomaga nauczycielom:
- zbudować współpracę z uczniami, która pomaga utrzymać dyscyplinę,
- przestać krzyczeć i powtarzać bezustannie te same prośby,
- uczyć życiowych kompetencji takich jak samodyscyplina, samodzielność, zaangażowanie i pracowitość, które pomogą zarówno w codziennej pracy z klasą, jak i w przyszłości.
Cena: 480 zł
Zapisy i więcej informacji: https://ipo.modm.edu.pl/
Zapraszamy do zapisów na szkolenie: Nauczyciel umiejętny cyfrowo: programowanie w środowisku "Scratch 3" dla uczniów w wieku 7-9 lat z wprowadzeniem do algorytmiki przy pomocy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Termin: 4.11.2024r., godz.: 15:00-20:00
Zapisy: https://ipo.modm.edu.pl/
Adresaci: nauczyciele klas 1-3
Forma szkolenia: online (Teams)
Serdecznie zapraszamy do zapisów na szkolenie z programu profilaktycznego „Iskra Odporności”.
Terminy spotkań:
15.11.2024 godz. 16:00-19:00 (piątek)
16.11.2024 godz. 8:00-14:00 (sobota)
Zapisy: https://ipo.modm.edu.pl/
Szkolenie stacjonarne w siedzibie Białostockiego Centrum Edukacji, ul. Ciepła 32, 15-472 Białystok
Adresaci: zainteresowani nauczyciele
Cena: 600.00 zł
22 października br. mgr Anna Łaszcz i mgr Jolanta Woźniczka - Nauczycielki Dyplomowane z Zespołu Szkół Nr 15 przy Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym im. Ludwika Zamenhofa w Białymstoku przeprowadziły szkolenie ph. „Jesienno-zimowe zabawy do kreślenia i składania inspiracje wg. systemu edukacja przez ruch”.
Edukacja przez ruch wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch organizmu w procesie jego rozwoju. Dziecko rusza się, a więc przez ruch uaktywnia zmysły, dzięki którym poznaje otaczający go świat. Istotą tych zajęć jest stworzenie sytuacji edukacyjnych, w których na miarę swoich możliwości dziecko osiągnie optymalny poziom rozwoju intelektualnego, społecznego, emocjonalnego i fizycznego. Wszystkim ćwiczeniom towarzyszyła muzyka pełniąca rolę elementu porządkującego, wyzwalającego emocje, motywującego do podejmowania działań wchodzenia w interakcje społeczne. Muzyka sprawiła, iż wielokrotnie powtarzana „ćwiczona” procedura ruchowa nie stała się nudna. Rytm towarzyszący ćwiczeniom ułatwiał wykonywanie czynności, zwiększał ogólną koordynację ruchową, co wpływało na integrację układu sensorycznego.