Aktualności
Kolejne szkolenia z Canvy za nami! Na ostatnich dwóch spotkaniach pani mgr Edyta Bajena - nauczycielka dyplomowana informatyki ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Hugona Kołłątaja w Białymstoku dowiodła iż niezaprzeczalną zaletą narzędzia Canva jest to, że może je wykorzystać w zasadzie każdy nauczyciel - nawet ten który wcześniej nie przygotowywał żadnych grafik, poradzi sobie z jego obsługą. Prowadząca umożliwiła nabycie nowych umiejętności, które pozytywnie wpłyną na pracę zawodową nauczycieli na wszystkich poziomach awansu zawodowego. Pani Edyto „Canvastycznie” dziękujemy za poświęcony czas, zaangażowanie i wytrwałość!
Lekcja otwarta w Przedszkolu Samorządowym Nr 32 z Oddziałami Integracyjnymi „Bajkowe Miasteczko” w Białymstoku Zespołu Przedszkoli Nr 2 poprowadzona 4 kwietnia 2024 r. przez mgr Katarzynę Chlabicz i mgr Barbarę Hordyjewicz, pozwoliła nauczycielom wychowania przedszkolnego na obserwację zajęcia „Ćwiczenia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”. Nauczycielki stosując tę aktywizującą metodę, połączyły dwie grupy – „maluszków” i „starszaków”, które wykazały się zarówno umiejętnością współpracy, jak i opiekuńczym stosunkiem do młodszych kolegów. Zajęcia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne pomagają dzieciom osadzić się we własnym ciele, świadomie korzystać z funkcji ruchowych i sprawować nad nimi kontrolę. Ćwiczenia mają także pozytywny wpływ na wzrost samoakceptacji i poczucia sprawczości: dziecko czuje się dzięki nim lepiej we własnej skórze, odważniej podejmuje działanie i czerpie satysfakcję z osiągniętych efektów.
Żołnierze 1. Podlaskiej Brygady Obrony Terytorialnej w ramach współpracy z naszym ośrodkiem przeprowadzili w piątek 12 kwietnia br. szkolenie proobronne nauczycieli.
Wśród poruszonych zagadnień były tematy dotyczące ochrony ludności cywilnej w oparciu o wytyczne Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, w tym m.in. zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego. Terytorialsi przeprowadzili z nauczycielami m.in. zajęcia praktyczne z pierwszej pomocy oraz z podstaw przetrwania w sytuacjach zagrożenia działaniami wojennymi. Ideą szkolenia jest wzmacnianie zdolności obronnych Rzeczypospolitej Polskiej poprzez przygotowanie pracowników różnych instytucji do kształtowania i rozwijania postaw proobronnych.
Szkolnie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem nauczycieli. To wyjątkowe doświadczenie nie tylko rozbudziło zainteresowanie uczestników tematyką obrony osobistej, ale także bezpieczeństwa. Jesteśmy przekonani, że zdobyta wiedza przyczyni się do zwiększenia świadomości uczestników i przyczyni się do promowania odpowiedzialnego podejścia do zagadnień związanych z bezpieczeństwem.
11 kwietnia w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Białymstoku odbyła się XX Konferencja metodyczna „Oddziaływania terapeutyczne w pracy z uczniami z niepełnosprawnościami”. Jak przystało na jubileusz, był tort i słodki poczęstunek ale przede wszystkim bardzo ciekawe i inspirujące zajęcia otwarte prowadzone przez nauczycielki ze Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego Panią Annę Minkiewicz i Agnieszkę Torkę. W części wykładowej nie zabrakło równie interesujących wystąpień: Pani Iwony Rogowskiej z PFRON, Anny Zalewskiej i Kamila Pęzy. W przerwie uczestnicy mogli zapoznać się z ofertą pomocy edukacyjnych i dydaktycznych Wydawnictwa Harmonia i skorzystać z profesjonalnego doradztwa Pani Anny Zagroby. Kierujemy słowa podziękowania do Prelegentów, nauczycieli, specjalistów i rodziców a w szczególności do Dyrektor SOSW w Białymstoku Pani Ewy Łupińskiej i Dyrektor MODM BCE Marii Jolanty Ambrożej za obecność i wsparcie podczas konferencji.
Wiosna to pora roku, w której szczególnie chce się tańczyć, śpiewać i muzykować! Agata Gościewska nauczycielka z Przedszkola w Grabówce przeprowadziła zajęcie otwarte dla nauczycieli wychowania przedszkolnego pt.,,Koncert dla Pani Wiosny”- instrumentacja perkusyjna do utworu ,,Jakie dźwięki niesie wiosna?” K. Halasz. Podstawą każdego procesu dydaktycznego jest refleksja nad tym, czego nowego dzieci podczas zajęć się nauczą, jakie zdobędą umiejętności i jakich postaw zostaną nauczone. Odkrywanie przyjemności ze świadomego obcowania z muzyką pomogło odkryć przedszkolakom, że rozpoczęła się właśnie wiosna, a nauczyciele mieli okazję dowiedzieć się, za pomocą jakich aktywności zostały zdobyte zaplanowane cele.
Doradczynie metodycznie wychowania przedszkolnego Agnieszka Bąbczyńska i Barbara Szutkiewicz przeprowadziły szkolenie w Przedszkolu Samorządowym nr 12 pt. „Odkrywamy na nowo Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego - jako fundamentalny dokument w planowaniu pracy nauczyciela”. Zapoznały ze strukturą Podstawy Programowej – celami, zadaniami, treściami nauczania oraz warunkami i sposoby realizacji. Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego domaga się szacunku do dziecka, zapewniając stosownymi zapisami konieczność wsparcia jego całościowego rozwoju. Zawiera jeden wyrazisty cel wychowania przedszkolnego. Troską trzeba otoczyć wszystkie doświadczenia dziecka, zarówno w aspekcie fizycznym, emocjonalnym, społecznym, jak i poznawczym, oraz traktować je jak drogę prowadzącą do osiągnięć w tym zakresie. Nadrzędny cel pokazuje, iż wsparcia należy udzielać dziecku w każdej sytuacji w przedszkolu, bez podziału na czas zabawy kierowanej czy swobodnej. Wsparcie powinno się dokonywać z uwzględnieniem głównych wartości: prawdy, piękna i dobra. Treść zadań organizuje cały proces wychowania. Ich realizacja zapewnia, że dzieci osiągną umiejętności opisane w podstawie programowej.