Propozycje tematów szkoleń Rad Pedagogicznych

W bieżącym roku szkolnym MODM proponuje Państwu szkolenia Rad Pedagogicznych realizowanych w macierzystych placówkach.

  1. Wybrane zagadnienia z etyki zawodu nauczyciela.
  2. Ocena obiektywna a ocena wspierająca rozwój ucznia.
  3. Ewaluacja w skali mikro czyli konstruowanie narzędzi do ewaluacji własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej.
  4. Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle zmian w przepisach prawa oświatowego.
  5. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna i ocena efektywności -rozwiązania praktyczne.
  6. Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
  7. Dziecko z autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole/przedszkolu.
  8. Uczniowie z niepełnosprawnościami w szkole – organizacja kształcenia specjalnego.
  9. Model pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
  10. Nauczyciele i rodzice - inicjowanie i doskonalenie procesu współpracy.
  11. Współpraca szkoły i rodziny dziecka niepełnosprawnego.
  12. Praca z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z autyzmem, Zespołem Aspergera.
  13. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.
  14. Od samodzielności do umiejętności - szkolenia Rad Pedagogicznych i /lub Rodziców na terenie przedszkola.
  15. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu a realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
  16. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w przedszkolu.
  17. Analiza i prezentacja wyników egzaminów zewnętrznych jako forma podnoszenia jakości pracy szkoły.
  18. Upowszechnianie metody Edukacyjnej Wartości Dodanej oraz sposobów jej wykorzystania w podnoszeniu jakości analiz efektów nauczania na poziomie szkoły.
  19. Współczesne narkotyki i środki zastępcze - rozpoznawanie zachowań narkotykowych i dopalaczowych.
  20. Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci i młodzieży oglądającej pornografię.
  21. Zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży – etapy drogi do samobójstwa, depresje młodzieńcze, sygnały zagrożenia.
  22. Procedura „Niebieska Karta” i jej znaczenie dla postępowania wobec przemocy w rodzinie.
  23. Rola szkoły i przedszkola w przeciwdziałaniu wykorzystywaniu seksualnemu dzieci na podstawie edukacyjnych programów profilaktyki - w jaki sposób rozmawiać z dziećmi o ich cielesności oraz bezpieczeństwie.
  24. Design Thinking jako metoda myślenia projektowego i kreatywnego poszukiwania rozwiązań.
  25. Rodzice partnerami szkoły - budowanie dobrej komunikacji z rodzicami uczniów.
  26. Interwencja w sytuacji przemocy rówieśniczej. Metoda Wspólnej Sprawy wg Kena Rigbiego oraz Metoda Bez Obwiniania wg B. Mains i G. Robinson.
  27. Prezentacja programu - Golden Five ; jego założeń, celów oraz metod pracy szkoły, nauczyciela w kontekście wspierania rozwoju uczniów zagrożonych wykluczeniem. Spotkanie pozwoli na wyłonienie kandydatów na przyszłych certyfikowanych realizatorów Programu.
  28. „Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży - Podstawy teoretyczne, zasady powoływania i działalności Szkolnych Zespołów Interwencji Kryzysowej ”.
  29. Kreatywnie, czyli jak? - twórcze metody pracy z grupą przedszkolną.
  30. Innowacje pedagogiczne w przedszkolu.
  31. Zapanuj nad gniewem. Budowanie dobrych relacji z samym sobą, uczniami i innymi.
  32. Czym jest tutoring i jak buduje nową jakość relacji wychowanków z nauczycielami?
  33. Kompetencje kluczowe w szkole przyszłości.
  34. Porozumienie Bez Przemocy - podstawowe założenia.
  35. Jak nie dać się pokonać wypaleniu zawodowemu?
  36. Kreatywność i innowacje w pracy nauczyciela.
  37. O kompetencjach kluczowych w szkolnictwie europejskim.
  38. Ocenianie kształtujące w praktyce szkoły ponadpodstawowej.
  39. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu.
  40. Projekt wdrożenia kultury myślenia krytycznego w szkole.
  41. Kompetencje kluczowe w szkole szansą na wzrost znaczenia nauk humanistycznych.
  42. Obserwacja w przedszkolu. Po co jest?
  43. Kolorujemy podstawę wychowania przedszkolnego.

Warunki organizacyjne i koszty ustalane są  indywidualnie, zgodnie  preferencjami zainteresowanych. 

Zgłoszenia przyjmujemy telefonicznie w sekretariacie MODM.

Październik 2020
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
Początek strony