Propozycje tematów szkoleń Rad Pedagogicznych
W bieżącym roku szkolnym MODM proponuje Państwu szkolenia Rad Pedagogicznych realizowanych w macierzystych placówkach.
- Wybrane zagadnienia z etyki zawodu nauczyciela.
- Ocena obiektywna a ocena wspierająca rozwój ucznia.
- Ewaluacja w skali mikro czyli konstruowanie narzędzi do ewaluacji własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej.
- Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle zmian w przepisach prawa oświatowego.
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna i ocena efektywności -rozwiązania praktyczne.
- Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Dziecko z autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole/przedszkolu.
- Uczniowie z niepełnosprawnościami w szkole – organizacja kształcenia specjalnego.
- Model pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Nauczyciele i rodzice - inicjowanie i doskonalenie procesu współpracy.
- Współpraca szkoły i rodziny dziecka niepełnosprawnego.
- Praca z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z autyzmem, Zespołem Aspergera.
- Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.
- Od samodzielności do umiejętności - szkolenia Rad Pedagogicznych i /lub Rodziców na terenie przedszkola.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu a realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w przedszkolu.
- Analiza i prezentacja wyników egzaminów zewnętrznych jako forma podnoszenia jakości pracy szkoły.
- Upowszechnianie metody Edukacyjnej Wartości Dodanej oraz sposobów jej wykorzystania w podnoszeniu jakości analiz efektów nauczania na poziomie szkoły.
- Współczesne narkotyki i środki zastępcze - rozpoznawanie zachowań narkotykowych i dopalaczowych.
- Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci i młodzieży oglądającej pornografię.
- Zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży – etapy drogi do samobójstwa, depresje młodzieńcze, sygnały zagrożenia.
- Procedura „Niebieska Karta” i jej znaczenie dla postępowania wobec przemocy w rodzinie.
- Rola szkoły i przedszkola w przeciwdziałaniu wykorzystywaniu seksualnemu dzieci na podstawie edukacyjnych programów profilaktyki - w jaki sposób rozmawiać z dziećmi o ich cielesności oraz bezpieczeństwie.
- Design Thinking jako metoda myślenia projektowego i kreatywnego poszukiwania rozwiązań.
- Rodzice partnerami szkoły - budowanie dobrej komunikacji z rodzicami uczniów.
- Interwencja w sytuacji przemocy rówieśniczej. Metoda Wspólnej Sprawy wg Kena Rigbiego oraz Metoda Bez Obwiniania wg B. Mains i G. Robinson.
- Prezentacja programu - Golden Five ; jego założeń, celów oraz metod pracy szkoły, nauczyciela w kontekście wspierania rozwoju uczniów zagrożonych wykluczeniem. Spotkanie pozwoli na wyłonienie kandydatów na przyszłych certyfikowanych realizatorów Programu.
- „Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży - Podstawy teoretyczne, zasady powoływania i działalności Szkolnych Zespołów Interwencji Kryzysowej ”.
- Kreatywnie, czyli jak? - twórcze metody pracy z grupą przedszkolną.
- Innowacje pedagogiczne w przedszkolu.
- Zapanuj nad gniewem. Budowanie dobrych relacji z samym sobą, uczniami i innymi.
- Czym jest tutoring i jak buduje nową jakość relacji wychowanków z nauczycielami?
- Kompetencje kluczowe w szkole przyszłości.
- Porozumienie Bez Przemocy - podstawowe założenia.
- Jak nie dać się pokonać wypaleniu zawodowemu?
- Kreatywność i innowacje w pracy nauczyciela.
- O kompetencjach kluczowych w szkolnictwie europejskim.
- Ocenianie kształtujące w praktyce szkoły ponadpodstawowej.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu.
- Projekt wdrożenia kultury myślenia krytycznego w szkole.
- Kompetencje kluczowe w szkole szansą na wzrost znaczenia nauk humanistycznych.
- Obserwacja w przedszkolu. Po co jest?
- Kolorujemy podstawę wychowania przedszkolnego.
Warunki organizacyjne i koszty ustalane są indywidualnie, zgodnie preferencjami zainteresowanych.
Zgłoszenia przyjmujemy telefonicznie w sekretariacie MODM.