Anna Karłuk-Karwowska
nauczyciel mianowany
Szkoła Podstawowa Nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Białymstoku

Konspekt zajęć dla dzieci 6 letnich pt. „Wiosenne przebudzenie”

Wstęp:

Przedstawiony konspekt zajęć może być wykorzystany w nauczaniu różnych grup wiekowych dzieci przedszkolnych zgodnie z prowadzonymi blokami tematycznymi. Nauczyciel może modyfikować konspekt w zależności od grupy, z którą pracuje. Na wiosnę czekamy wszyscy - wiosna to w końcu ciepło, słońce i pobudka do życia. Niesie ona ze sobą nadzieję i optymizm, których czasem ciężko doszukiwać się w zimie. Tym bardziej gdy dodatkowo mówimy o życiu i zwyczajach zwierząt, z którymi dzieci stykają się na co dzień chociażby w bajkach. Dlatego tak chętnie dzieci bardzo aktywnie uczestniczą w tego typu zajęciach.

  Cel ogólny:

  1. Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata.
  2. Poszerzenie wiedzy na temat zwierząt, które budzą się na wiosnę.
  3. Rozwijanie spostrzegawczości, logicznego myślenia oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Cele operacyjne:

  • umiejętność wymienienia nazw zwierząt, które w okresie zimy zapadają w sen zimowy i budzą się na wiosnę,
  • poznanie podstawowych zasad klasyfikowania zwierząt - dostrzegając cechy wspólne i różnice,
  • poszerzenie wiedzy na temat popularnych gatunków zwierząt,
  • uważne słuchanie opowiadania - poznanie etapów rozwoju motyla,
  • zwrócenie uwagi na problem wyśmiewania się z czyjegoś wyglądu,
  • aktywne uczestnictwo w zabawie ruchowej,
  • wyzwolenie swobodnej ekspresji ruchowej,
  • nauka dbałości o bezpieczeństwo podczas zabawy,
  • odczytywanie wyrazów (czytanie globalne),
  • nabycie i poszerzenie umiejętności podporządkowania podpisów do obrazków.

Metody:

  • Słowna - czytanie tekstu przez nauczyciela, rozmowa kierowana,
  • Oglądowa - obserwacja, pokaz,
  • Czynna - zabawa ruchowa, działanie praktyczne.

Formy:

- praca w grupie,

- praca w zespole,

- praca indywidualna.

Środki dydaktyczne: symbole wiosny, obrazki i sylwety zwierząt, etapy rozwoju motyla, kolorowe chustki, utwory literackie – „Nikt mnie więcej nie zobaczy”, CD: utwory - „Maszeruje Wiosna”, „Nokturn – Es-dur”, szablon motyla, kredki, nożyczki.

...

- całość publikacji do pobrania (pdf) - 

 

Listopad 2024
P W Ś C Pt S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Najbliższe wydarzenia

sobota, 23.11.2024
10:00 13:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: „Kreatywne pytania” – rozbudzić ciekawość uczniów, (Dekanat Zabłudów) (STACJONARNE)
poniedziałek, 25.11.2024
15:00 19:00
Kreatywnie na lekcjach chemii. (STACJONARNE)
poniedziałek, 25.11.2024
15:00 20:00
Nauczyciel umiejętny cyfrowo: GENIALLY – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści. (ON-LINE)
poniedziałek, 25.11.2024
16:00 20:00
Warm up! Energizer im DaF – Unterricht -czyli o roli rozgrzewki na lekcji języka obcego- szkolenie metodyczne. (ON-LINE)
poniedziałek, 25.11.2024
16:00 18:00
NAUCZYCIELU! Masz prawo się bronić! Nauczyciel w sytuacji zagrożenia – warsztat wprowadzający z elementami samoobrony prowadzony przez Experta United Krav Maga World Organisation (STACJONARNE)
wtorek, 26.11.2024
10:00
Sieć współpracy i samokształcenia doradców zawodowych szkół ponadpodstawowych. Tematyka spotkania : Promowanie postaw przedsiębiorczych i proaktywnych wzmacniających przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy. (STACJONARNE)
środa, 27.11.2024
16:00 20:00
Nauczyciel umiejętny cyfrowo: urzeczywistnianie marzeń uczniów w DRUKU 3D (projektowanie i przygotowanie modelu do druku) (STACJONARNE)
środa, 27.11.2024
16:00 20:00
Mimika, nastroje i bunt nastolatka w kontekście neurobiologii. (ON-LINE)
środa, 27.11.2024
16:00 18:15
Świąteczne inspiracje plastyczne – warsztaty o tematyce bożonarodzeniowej. (STACJONARNE)
czwartek, 28.11.2024
16:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)