Anna Karłuk-Karwowska
nauczyciel mianowany
Szkoła Podstawowa Nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Białymstoku

Konspekt zajęć dla dzieci 6 letnich pt. „Wiosenne przebudzenie”

Wstęp:

Przedstawiony konspekt zajęć może być wykorzystany w nauczaniu różnych grup wiekowych dzieci przedszkolnych zgodnie z prowadzonymi blokami tematycznymi. Nauczyciel może modyfikować konspekt w zależności od grupy, z którą pracuje. Na wiosnę czekamy wszyscy - wiosna to w końcu ciepło, słońce i pobudka do życia. Niesie ona ze sobą nadzieję i optymizm, których czasem ciężko doszukiwać się w zimie. Tym bardziej gdy dodatkowo mówimy o życiu i zwyczajach zwierząt, z którymi dzieci stykają się na co dzień chociażby w bajkach. Dlatego tak chętnie dzieci bardzo aktywnie uczestniczą w tego typu zajęciach.

  Cel ogólny:

  1. Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata.
  2. Poszerzenie wiedzy na temat zwierząt, które budzą się na wiosnę.
  3. Rozwijanie spostrzegawczości, logicznego myślenia oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Cele operacyjne:

  • umiejętność wymienienia nazw zwierząt, które w okresie zimy zapadają w sen zimowy i budzą się na wiosnę,
  • poznanie podstawowych zasad klasyfikowania zwierząt - dostrzegając cechy wspólne i różnice,
  • poszerzenie wiedzy na temat popularnych gatunków zwierząt,
  • uważne słuchanie opowiadania - poznanie etapów rozwoju motyla,
  • zwrócenie uwagi na problem wyśmiewania się z czyjegoś wyglądu,
  • aktywne uczestnictwo w zabawie ruchowej,
  • wyzwolenie swobodnej ekspresji ruchowej,
  • nauka dbałości o bezpieczeństwo podczas zabawy,
  • odczytywanie wyrazów (czytanie globalne),
  • nabycie i poszerzenie umiejętności podporządkowania podpisów do obrazków.

Metody:

  • Słowna - czytanie tekstu przez nauczyciela, rozmowa kierowana,
  • Oglądowa - obserwacja, pokaz,
  • Czynna - zabawa ruchowa, działanie praktyczne.

Formy:

- praca w grupie,

- praca w zespole,

- praca indywidualna.

Środki dydaktyczne: symbole wiosny, obrazki i sylwety zwierząt, etapy rozwoju motyla, kolorowe chustki, utwory literackie – „Nikt mnie więcej nie zobaczy”, CD: utwory - „Maszeruje Wiosna”, „Nokturn – Es-dur”, szablon motyla, kredki, nożyczki.

...

- całość publikacji do pobrania (pdf) - 

 

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)