Wiesław Woronowicz
SPRAWDZIAN UMIEJĘTNOŚCI POSŁUGIWANIA SIĘ EDYTOREM TEKSTU (MISCROSOFT WORD)
Klasa I Gimnazjum
SPIS TREŚCI:
INSTRUKCJA DLA UCZNIA
INSTRUKCJA DLA NAUCZYCIELA
TREŚĆ SPRAWDZIANU
ZESTAWIENIE CELÓW OPERACYJNYCH SPRAWDZIANU
TABELARYCZNY PLAN SPRAWDZIANU (wg tematyki zajęć)
SCHEMAT PUNKTOWANIA ZADAŃ
PROPOZYCJA OCEN
1. INSTRUKCJA DLA UCZNIA
- Zadania, które będziesz wykonywał mają na celu sprawdzenie Twoich umiejętności posługiwania się edytorem tekstu (w naszym wypadku jest to Microsoft Word) w zakresie najważniejszych możliwości takiego programu i najczęściej wykonywanych przy jego pomocy elementów dokumentu.
- Pracę wykonujesz w formie jednego dokumentu w programie MS Word (liczba stron jest dowolna).
- Sprawdzian składa się z sześciu poleceń, które mogą być wykonywane w dowolnej kolejności (za wyjątkiem polecenia 6 - powinno być wykonane przed zakończeniem pierwszej godziny lekcyjnej przeznaczonej na sprawdzian).
- Sprawdzian posiada jedną wersję.
- Z racji tego, że część zadań jest dość pracochłonna – sprawdzian zostanie rozłożony na dwie godziny lekcyjne (stąd też ważne jest polecenie 6).
- Sprawdzian odbywa się w szkolnej pracowni komputerowej.
- Pracujesz samodzielnie - nie wolno Ci się porozumiewać z innymi osobami.
- Możesz korzystać z notatek sporządzanych podczas zajęć w zeszycie.
- Dbaj o estetykę dokumentu!!!
- W razie problemów z wykonaniem polecenia pomiń je lub zostaw na koniec - wrócisz do niego po skończeniu pozostałych.
- Sprawdź całą pracę przed ostatecznym zakończeniem.
- Dokumenty będą sprawdzane zarówno na wydruku jak też w widoku układu strony w programie
POWODZENIA
2. INSTRUKCJA DLA NAUCZYCIELA
- Sprawdzian ma na celu na celu sprawdzenie umiejętności uczniów posługiwania się edytorem tekstu (w naszym wypadku jest to Microsoft Word) w zakresie najważniejszych możliwości takiego programu i najczęściej wykonywanych przy jego pomocy elementów dokumentu.
- Pracę uczniów stanowi jeden dokument (liczba stron jest dowolna).
- Sprawdzian składa się z sześciu poleceń, które mogą być wykonywane w dowolnej kolejności (za wyjątkiem polecenia 6 - powinno być wykonane przed zakończeniem pierwszej godziny lekcyjnej przeznaczonej na sprawdzian jak również ponowione na zakończenie pracy).
- Zasadniczo najważniejszy jest ostateczny wynik pracy uczniów widoczny na papierowym wydruku (lub na podglądzie wydruku) jednak aby ocenić poszczególne elementy pracy i sposoby ich wprowadzania (np. we wzorach lub w tabeli) pracę należy również sprawdzić w "widoku strony" w programie (z włączoną opcją pokazywania "granic tekstu").
- Ponieważ sprawdzian dla części uczniów (niektórzy piszą wolniej) jest bardziej pracochłonny – przewidziany został na dwie jednostki lekcyjne. Należy zadbać o "bezpieczeństwo" dokumentów w przypadku zajęć, które nie odbywają się bezpośrednio po sobie.
- Uczniowie powinni pracować samodzielnie – dnie wolno dopuszczać do porozumiewania się ich między sobą. Ewentualne niejasności powinni zgłaszać do nauczyciela.
- Należy zwrócić uczniom uwagę na estetykę końcowej pracy.
...
Powyższe i pozostałe punkty dostępne są w pliku do ściągnięcia.
Pobierz: Całość w formacie pdf