Kalendarz wydarzeń

NEURODYDAKTYKA - Jak uczy się mózg, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć by uczyć efektywnie i z sukcesem . (STACJONARNE)
Sobota, 22 Listopad 2025, 09:00 - 16:15
Odsłon : 1
Kontakt Julita Woronowicz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adresaci : Zainteresowani nauczyciele

Czego możemy dowiedzieć się na szkoleniu?

• Dlaczego mózg to tak fascynujący organ
• Jak uczy się mózg i jakimi zasadami się kieruje
• Czym jest uczenie się i co warunkuje i blokuje skuteczny proces uczenia się
• Co powinniśmy wiedzieć na temat pamięci
• Jak pracować, by uczniowie zapamiętywali materiał
• Dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć i jak to zmienić
• Jak stać się nauczycielem, od którego uczniowie chcą się uczyć
• Dlaczego ważne jest by uczyć w sposób przyjazny mózgowi a nie transmisyjny i jak mieć w tym procesie rodziców po swojej stronie.


Opis praktycznego szkolenia 2 dniowego z neurodydaktyki – 8 modułów (każdy 90 min) : Jak uczy się mózg, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć by uczyć efektywnie i z sukcesem.
Szkolenie ma formę warsztatową, każdy moduł wymaga aktywności uczestników i jest oparty o pracę w zespołach. Rodzaj wybranych aktywności jest celowy – można je potem zastosować w klasie. Maksymalna ilość uczestników jednocześnie biorących udział w szkoleniu to 20 osob z uwagi na warsztatowość szkolenia – aranżacja przestrzeni szkoleniowej wymaga stworzenia warunków do pracy w 4 grupach.
Niektóre aktywności to rutyny krytycznego myślenia zachęcające do rozwoju współpracy z Instytutem Krytycznego Myślenia – NODN.


Moduł 1 – Poznaj swój mózg. Podstawowe informacje o mózgu, jego potrzebach, wyjątkowości, ewolucyjnych związkach z przeszłością i jej wpływem na nasze dzisiejsze zachowania. Analiza kluczowych części mózgu i ich roli w procesie przyswajania wiedzy.

Moduł 2 – Jak się uczymy. Czym jest przyrost wiedzy i jak go zapewnić w kontekście wyników badań neurobiologicznych. Jak powstają połączenia nerwowe, co warunkuje ich tworzenie się (a tym samym proces uczenia się) i jak wspomóc ten proces w klasie.

Moduł 3 – Tajniki pamięci. Na czym polega proces zapamiętywania informacji i jak usprawnić jego poszczególne etapy w klasie. Kiedy najlepiej zapamiętujemy? Co blokuje ten proces i dlaczego?

Moduł 4: - Mózg w klasie. Typowe problemy w klasie i ich źródła. Rola uwagi, emocji, ekspozycji na stres, snu, temperamentu, stosunek do błędów, neurony lustrzane. Fakty i mity dotyczące mózgu.

Moduł 5 – Zmęcz mózg ucznia, a nie swój. Rola głębokiego przetwarzania w teorii i praktyce. Jakie aktywności mają sens i dlaczego. Jak wspierać proces uczenia się tak, by przyrost wiedzy był trwały.

Moduł 6 – Mindset Blues – czyli dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć i jak to zmienić. Nastawienie na trwałość i na rozwój – kluczowe cechy i praktyczne przesłania. Rola języka, którego używamy w stosunku do uczniów.

Moduł 7 – Dlaczego neurodydaktyka? Kluczowe różnice między modelem transmisyjnym a przyjaznym mózgowi, implikacje dla pracy nauczyciela i ucznia.

Moduł 8 – A co na to rodzice? Analiza potrzeb i wartości rodziców popierających model transmisyjny i przyjazny mózgowi. Kim jest współczesny uczeń, nauczyciel i rodzic? Podsumowanie szkolenia.

INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.

KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU:663-368-364



Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi ipo.modm.bialystok.pl
Miejsce Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Zakres szkolenia: inne - Prowadzący: Justyna Frankiewicz-Popiołek - Kurs płatny - Cena: 850.00