W dniu 22 listopada b.r. nauczyciele mieli okazję uczestniczyć w warsztatach z wykorzystaniem trójwymiarowych kart AR (Augumented Reality). Główny potencjał edukacji opartej na rozszerzonej rzeczywistości tkwi w metodzie AR – czyli nakładaniu informacji generowanych komputerowo na rzeczywiste obiekty oraz w pracy na wirtualnych obiektach w rzeczywistym otoczeniu. Pozwala to na niemal „namacalną” edukację, spektakularną oraz oddziałującą na wszystkie zmysły, które uczestniczą w procesie uczenia się. Rozszerzona rzeczywistość to system łączący świat rzeczywisty z obrazem cyfrowym. Dzięki połączeniu technologii AR z interaktywnymi grami oraz quizami nauka staję się bardziej ekscytująca, ciekawa oraz przede wszystkim zrozumiała. To rozwiązanie edukacyjne opracowane przez naukowców oraz edukatorów, uwzględniające założenia piramidy uczenia Edgara Dale’a. Według tej koncepcji przyswajalność wiedzy wzrasta diametralnie dzięki wprowadzaniu różnorodnych form nauki opartych na kilku zmysłach takich jak: wzrok, słuch, zaangażowanie fizyczne. Wystarczy dowolny tablet lub smartfon z systemem iOS lub Android.
Warsztaty prowadziła Joanna Ciesielska, doradca metodyczny fizyki MODM Białostockiego Centrum Edukacji.
Nauczyciele wychowania przedszkolnego uczestniczyli w szkoleniu „Świat emocji widziany oczami dziecka”, które miało na celu ukazanie, jak nauczyciel może pomóc dzieciom zrozumieć świat emocji. Spotkanie poprowadziły Anna Iwaniuk i Emilia Sorko - Nauczycielki z Zespołu Szkół Nr 15 przy Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym im. Ludwika Zamenhofa w Białymstoku. Emocje towarzyszą nam przez całe życie. Mogą być pozytywne (jak radość) albo negatywne (jak złość lub gniew). Nie można jednak powiedzieć, że jedne są dobre, a drugie złe. Wszystkie emocje są potrzebne, gdyż to one budują sferę psychiczną dziecka. Ogromne podziękowania kierujemy do prowadzących, które podzieliły się z uczestniczkami swoim doświadczeniem z pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz zaprezentowały zabawy na rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji w bezpieczny sposób.
W czwartek 23 listopada w siedzibie BCE MODM doradcy wychowania przedszkolnego panie: mgr Barbara Szutkiewicz i mgr Agnieszka Bąbczyńska zorganizowały szkolenie dla nauczycieli, pt. „Vademecum logopedyczne - co nauczyciel wychowania przedszkolnego powinien wiedzieć na temat rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym.” Uczestnicy szkolenia poznali proste ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i artykulacyjne zaproponowane przez panią mgr Annę Stanisławiuk - nauczycielkę dyplomowaną, logopedę z Przedszkola Samorządowego nr 68 im. J. Korczaka w Białymstoku, pasjonatkę metody Froebla. Zainteresowani nauczyciele mogli w formie warsztatowej przećwiczyć wybrane metody i techniki pracy z dzieckiem przedszkolnym. Pani Ania przedstawiła charakterystykę rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym ale również podzieliła się swoim doświadczeniem, warsztatem pracy oraz dostępną na rynku literaturą, którą nauczyciele mogą wykorzystać w swojej pracy pedagogicznej.
W połowie listopada odbyło się drugie szkolenie nauczycieli wychowania przedszkolnego prowadzone przez Panią mgr Edytę Bajena - Nauczyciela dyplomowanego informatyki ze SP nr 7 im.Hugona Kołłątaja w Białymstoku z cyklu "Samouczek CANVA cz.2- cuda, cudeńka - zacznij i Ty!”. Tym razem CANVA posłużyła do zaprojektowania ogłoszeń, zaproszeń, wklejek, zakładek do książek w formie pdf., fb, blog. Zrobiło się ogromnie twórczo za przyczyną Pani Edyty - dziękujemy pięknie!
Podczas szkolenia “Sensografomotoryka – Grafomotoryka sensoryczna, czyli jak wspomagać rozwój motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz praksji z wykorzystywaniem elementów sensorycznych i plastycznych” uczestnicy robil między innymi: Naturaliny czyli ciastoliny naturalne pachnące cukrem pudrem i bitą śmietaną, jadalne farby, farby 3D rosnące - podczas spotkania powstał ogrom gotowych pomocy dydaktycznych. Dziękujemy pani Wirginii Wrzesińskiej za przeprowadzenie fantastycznego szkolenia!